AnonymBruker Skrevet 8. september #21 Skrevet 8. september For noe miljøsvineri... mitt beste tips må være å pakke inn i avispapir eller bruke noe annet gjennbrukbart. Men det tar seg kanskje ikke like bra ut i de daglige oppdateringene på snapchat? Sett flere som holder på med disse til spedbarn med silkebånd, silkepapir og det hele... bryr seg hvertfall fint lite om miljøet som barna skal vokse opp i🤷♀️ Mitt tips nr. 2 får bli å gå for gjenbruk. På finn har de mange fine klespakker for små babyer. Kjøp klespakke på finn nå, pakk inn et nytt plagg for hver dag. Innen desember har du glemt de aller fleste plaggene og det blir litt gøy for deg å pakke de opp igjen. Anonymkode: 8af02...f81 3 6
AnonymBruker Skrevet 8. september #22 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For noe miljøsvineri... mitt beste tips må være å pakke inn i avispapir eller bruke noe annet gjennbrukbart. Men det tar seg kanskje ikke like bra ut i de daglige oppdateringene på snapchat? Sett flere som holder på med disse til spedbarn med silkebånd, silkepapir og det hele... bryr seg hvertfall fint lite om miljøet som barna skal vokse opp i🤷♀️ Mitt tips nr. 2 får bli å gå for gjenbruk. På finn har de mange fine klespakker for små babyer. Kjøp klespakke på finn nå, pakk inn et nytt plagg for hver dag. Innen desember har du glemt de aller fleste plaggene og det blir litt gøy for deg å pakke de opp igjen. Anonymkode: 8af02...f81 ikke lager vi noe kalender for å sende på snapchat, den kalenderen er det kun jeg og mannen som kommer til å se aviser er det vel ingen som har nå om dagen når alt er på nett og hadde vi hatt det så hadde det sikkert gått i peisen nå trenger ikke ungen så mye klær det har vi mer enn nok av og ingen av oss har lyst til å bruke tøybleier til ungen Anonymkode: 191cf...c68 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #23 Skrevet 8. september Drit i alle sure svar du får her! Kos deg med kalender hvis du føler for det. Bleier, smokker, sokker, noe fint til deg selv. Anonymkode: f0883...d7f 2
AnonymBruker Skrevet 8. september #24 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): ikke lager vi noe kalender for å sende på snapchat, den kalenderen er det kun jeg og mannen som kommer til å se aviser er det vel ingen som har nå om dagen når alt er på nett og hadde vi hatt det så hadde det sikkert gått i peisen nå trenger ikke ungen så mye klær det har vi mer enn nok av og ingen av oss har lyst til å bruke tøybleier til ungen Anonymkode: 191cf...c68 ..men bruk noe annet gjennbrukbart da? Kjøp inn noen fine esker som kan brukes til adventskalender de neste 15 årene f.eks? Og finn har mye annet enn klær. Hva med noen bøker? Hos oss leste vi egnede bøker fra barna var 3-4 mnd. Så klart også smokker og noen andre ting man kan kjøpe nytt, men prøv å legge litt tanker på miljøet oppi dette her da👍💚 Anonymkode: 8af02...f81 1
GammelKaktus Skrevet 8. september #25 Skrevet 8. september (endret) Haha, dette gjorde jeg til min og når han var liten, elsker å pakke inn å styre på. Holder fortsatt på og nå er han tenåring. Jeg puttet i klær, bøker, dusjolje, biteting, leker alt du kan tenke deg. Bæresele etter alder og babygym hadde jeg og på 23 og 24. Ikke bry deg om negative kommentarer her inne, livet er for kort, gjør deg selv happy og lag en kalender. Vi vet jo at baby ikke for med seg noe av dette men vi koser oss mens vi holder på og da er det verdt det. Endret 8. september av GammelKaktus 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #26 Skrevet 8. september Et godt tips når man pakker inn gaver til seg selv, er å gjøre det så tidlig at man glemmer innholdet. 😁 Anonymkode: 104b2...777 3
AnonymBruker Skrevet 8. september #27 Skrevet 8. september Her fikk begge barna kalendere av besteforeldre første julen (som de ordner pakker til hvert år). De har da fått klær, leker, spise-utstyr osv som de har trengt i tiden fremover 😊 Penklær til jul luer, votter, strømpebukser, ull bodyer osv. biteringer, smokker, drikkeflaske, tallerken og bestikk til barnet begynner med fast føde, noen bøker og leker med lyd f.eks.. Koseklut, teppe, bamse… Anonymkode: 6bb4b...f24 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #28 Skrevet 9. september Leker barnet er akkurat litt for ung til. Vi har hele veien fått leker for eldre barn (mine er 1,5 år) av besteforeldre. Og det ER så godt å ha liggende på lur den dagen det trengs. Anonymkode: f867a...db6 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #29 Skrevet 9. september Kan du ikke heller bare be den andre forelderen til barnet lage/kjøpe en kalender til deg, så blir det i det minste litt spenning utav det? Om du likevel syns det er mest spenning i å kjøpe babyting som du kan putte i kalenderen din, bør du da kjøpe inn ammeinnlegg (i ull) og brystskjold til deg selv. Brystpumpe kan også være greit, men sånt kan være en fordel å ha med en gang, sånn i tilfelle du skulle få bruk for det. Du kan også pakke inn eventuell juleantrekket til babyen i flere pakker. Du kan alltids pakke inn noe ullklær og omslagsbodyer til babyen også. Og en (julete) pysjamas. Om ikke barnet allerede er født, ville jeg ventet med å kjøpe smokker og tilbehør til smokken, for det er ikke sikkert babyen vil ta smokk engang. Men en bitering kan jo være greit å ha. Tørre engangskluter og bleier får du gjerne bruk for, så det kan du pakke inn, Gjerne noe babyolje eller lignende også. En eller annen god babysalve kan også være greit å ha. Det kan også være lurt å ha et digitalt termometer, i tilfelle feber, Det kan også være lurt med en babyneglesaks. Eneste problemet er jo at noe av disse tingene kan du få bruk for tidligere enn når du har tenkt å pakke opp tingen. Anonymkode: 86663...57a 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #30 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Foreslår en ipad og en louis vuiton toalettmappe. Pilotfrue gav barna sine det Anonymkode: ae20f...218 Såpass må det være! Anonymkode: 53da2...59e
AnonymBruker Skrevet 9. september #31 Skrevet 9. september Jøss, her var det mange reaksjoner.. jeg hadde heller ikke laget adventskalender til en nyfødt, da jeg ikke ser poenget, men om andre gjør det bryr jeg meg da ikke om. Om ts vil pusle med dette og synes det er hyggelig, så er det da ikke noe i veien for det. Miljøargumentet står seg da heller ikke hvis hun kjøper inn ting hun og baby faktisk trenger. Går neppe metervis med gavepapir og bånd heller. Folk as. Så vil jeg svare på det ts faktisk spør om: jeg ville kjøpt gode produkter til stell, kanskje noen til deg selv også i barseltiden. En god krem, hårprodukter eller hva det måtte være. En første babyrangle, juletrekule med "min første jul" til å henge på treet, litt god snacks til deg, kosekluter til baby, kanskje babyens juleantrekk? Mange muligheter Anonymkode: 44be7...171 2
AnonymBruker Skrevet 9. september #32 Skrevet 9. september ts her jeg håper at mannen min vil kjøpe inn til kalendere eller så må jeg gjøre det selv men da kommer jeg til å mikse alle pakkene før jeg skriver på hvilken dag det er. her er noen av di tingene jeg har tenkt til å ha i kalenderen lue, smekker, vaskeklut, babyolje, bøker, julekule mamma\pappa, kleshenger så litt til meg amma bh, snacks og kremer Anonymkode: 191cf...c68
AnonymBruker Skrevet 9. september #33 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan du ikke heller bare be den andre forelderen til barnet lage/kjøpe en kalender til deg, så blir det i det minste litt spenning utav det? Om du likevel syns det er mest spenning i å kjøpe babyting som du kan putte i kalenderen din, bør du da kjøpe inn ammeinnlegg (i ull) og brystskjold til deg selv. Brystpumpe kan også være greit, men sånt kan være en fordel å ha med en gang, sånn i tilfelle du skulle få bruk for det. Du kan også pakke inn eventuell juleantrekket til babyen i flere pakker. Du kan alltids pakke inn noe ullklær og omslagsbodyer til babyen også. Og en (julete) pysjamas. Om ikke barnet allerede er født, ville jeg ventet med å kjøpe smokker og tilbehør til smokken, for det er ikke sikkert babyen vil ta smokk engang. Men en bitering kan jo være greit å ha. Tørre engangskluter og bleier får du gjerne bruk for, så det kan du pakke inn, Gjerne noe babyolje eller lignende også. En eller annen god babysalve kan også være greit å ha. Det kan også være lurt å ha et digitalt termometer, i tilfelle feber, Det kan også være lurt med en babyneglesaks. Eneste problemet er jo at noe av disse tingene kan du få bruk for tidligere enn når du har tenkt å pakke opp tingen. Anonymkode: 86663...57a Ja, og så er det ikke alle bleier som passer på alle barn, selv mine måtte ha ulike etter om det var jente/gutt. Brystskjold er det ikke sikkert man trenger, og klesstørrelsen vet man jo heller ikke - noen må ha 50 mens andre går omtrent rett til 62. Mye av de andre tingene trengs fra start, ikke flere uker/måneder etterpå, til eksempel ammeinnlegg i ull (om det er kaldt), termometer og neglesaks. Så jeg tenker at det å vente på noe som kommer i luke 21 bare fordi man har pakket det inn er helt idiotisk. Anonymkode: 88464...f60 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #34 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, og så er det ikke alle bleier som passer på alle barn, selv mine måtte ha ulike etter om det var jente/gutt. Brystskjold er det ikke sikkert man trenger, og klesstørrelsen vet man jo heller ikke - noen må ha 50 mens andre går omtrent rett til 62. Mye av de andre tingene trengs fra start, ikke flere uker/måneder etterpå, til eksempel ammeinnlegg i ull (om det er kaldt), termometer og neglesaks. Så jeg tenker at det å vente på noe som kommer i luke 21 bare fordi man har pakket det inn er helt idiotisk. Anonymkode: 88464...f60 Vel jeg og flere andre her synes det er koselig med kalender til baby 🤰🎅 Noen har også fått det fra besteforeldrene med ting man bruker fra start og noe til dem blir eldre og ferdig med pupp Anonymkode: 191cf...c68
Forenkle Skrevet 9. september #35 Skrevet 9. september Bleier? Det vil den nyfødte trenge hver dag. 3
ToveM Skrevet 9. september #36 Skrevet 9. september (endret) Sjekk advent-kalender.net de kalender i tre bl.a som kan gjenbrukes i mange år Sikkert flere plasser som har de. Endret 9. september av ToveM
AnonymBruker Skrevet 9. september #37 Skrevet 9. september Det kan jo kanskje gå an å pakke inn ting baby "trenger" litt mer etter hvert? En nyfødt trenger jo mest bleier og klær. Men om dere skal bruke smokk, så er jo en kul smokkholder en greie. Ringer til å feste leker til vogn/bilstol, noen babyleker med god kontrast, tannbørste til første tann, bitering, bitedings som kan kjøles, poser til å ha mat i, når det skal spises selv, bestikk, tallerken, kopp, tutkopp, vaskeklut med litt fint mønster, klut-bamse, ball eller klut med masse tags, myk leke som rangler, bok i stoff som knitrer, baby-speil, sokker/tøfler som ser spennende ut når man ligger på rygg med bena i været, spilledåse, rumpe-salve, babyolje, lanolin, hårbørste for baby, nesesuger, bæresele/sjal... Anonymkode: 8015d...7e2
AnonymBruker Skrevet 9. september #38 Skrevet 9. september 1. Votter i str.0 år 2. Regnvotter i str.0 år 3. Babyolje 4. Regnvotter str.1 år- 5. Votter str.1 år. 6. Sokkar (bomull) str.20 7. Sokkar i ull str.20 8. Sokkar (bomull) str.22 9. Sokkar i ull str.22 10. Fotposer str.0 år 11. Ein myk ball 12. Rangle 13: Ein babybildebok/bok 14. Myggnetting, f.eks tredjeparts som kan passa til fleire ting. 15. Strømpebukse 16. Tynn lue 17. Tjukk lue 18. Pysjamas 19. Gulpesmekker 20. Kopp i silikon (drikke-trener for framtid) 21. Eit teppe 22. Solkrem 23. Badehandkle med søt hette 24. Baksetespeil (om du har bil) Anonymkode: 3638f...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #39 Skrevet 9. september Skrapelodd kalender. Fin start på livet og bli millioner. Anonymkode: 79746...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #40 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 1. Votter i str.0 år 2. Regnvotter i str.0 år 3. Babyolje 4. Regnvotter str.1 år- 5. Votter str.1 år. 6. Sokkar (bomull) str.20 7. Sokkar i ull str.20 8. Sokkar (bomull) str.22 9. Sokkar i ull str.22 10. Fotposer str.0 år 11. Ein myk ball 12. Rangle 13: Ein babybildebok/bok 14. Myggnetting, f.eks tredjeparts som kan passa til fleire ting. 15. Strømpebukse 16. Tynn lue 17. Tjukk lue 18. Pysjamas 19. Gulpesmekker 20. Kopp i silikon (drikke-trener for framtid) 21. Eit teppe 22. Solkrem 23. Badehandkle med søt hette 24. Baksetespeil (om du har bil) Anonymkode: 3638f...3c1 her var det mye fint takk for svar Anonymkode: 191cf...c68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå