Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lage en adventskalender til den lille og lure på om noen har forslag på hva man kan pakke inn 

🤰😊

Anonymkode: 191cf...c68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En slik kalender vil være bare for deg som forelder og ikke for den nyfødte. Jeg regner med du er fullstendig klar over at en baby ikke er i stand til å bry seg om det. Så siden den egentlig blir til deg så vil jeg si ting du evt trenger til baby, f.eks smokker, smokkelenke, klær, babybok i sort/hvitt (siden nyfødte ser veldig dårlig er mye kontraster best), babyolje osv. 

Anonymkode: 2f951...2ec

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En slik kalender vil være bare for deg som forelder og ikke for den nyfødte. Jeg regner med du er fullstendig klar over at en baby ikke er i stand til å bry seg om det. Så siden den egentlig blir til deg så vil jeg si ting du evt trenger til baby, f.eks smokker, smokkelenke, klær, babybok i sort/hvitt (siden nyfødte ser veldig dårlig er mye kontraster best), babyolje osv. 

Jeg vet at kalenderen er mest til meg men jeg synes sånt er koselig 

Jeg tenkte å fylle kalenderen med ting babyen trenger 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

noen flere som har noe bra forslag jeg kan pakke inn til kalenderen?

AnonymBruker
Skrevet

24 luker med gavekort på søvn til deg, mens pappaen tar seg av barnet.

Ellers er det bare å vente på morsomhetene som må komme ut av overskriften. ⏱️

Anonymkode: 104b2...777

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Morsmelk er vel det eneste den faktisk trenger, så da får det bli det.

Anonymkode: f5d1d...2f4

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår en ipad og en louis vuiton toalettmappe. Pilotfrue gav barna sine det

Anonymkode: ae20f...218

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Morsmelk er vel det eneste den faktisk trenger, så da får det bli det.

Så den trenger ikke klær, bleier, tåteflaske, teppe,bade olje

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du lager en kalender til deg selv, så hva ønsker DU deg (på vegne av den nyfødte) i en slik kalender?

Anonymkode: e9a7e...285

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du vet vel best hva babyen din trenger? 

Anonymkode: 021d7...07e

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Egentlig ikke, bortsett fra teppe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det hørtes koselig ut jeg. Men går jo ikke å poste slikt på Kvinneguiden forum, her klager folk nesten uansett hva man skriver. 

Ta en tur på Barnas hus og spør de som jobber der hva babyen trenger av alt slags småtteri. Så finner du nok masse fint :) og et tips kan jo være å mikse alle pakkene før du skriver på hvilken dag det er, kjøper du det nå husker du jo ikke helt alle tingene du kjøpte når du kommer til desember. Så får du en annen person til å kjøpe nr 24 så blir det en ekstra hyggelig overraskelse ;) 

Anonymkode: 995d5...bc0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da barnet var baby lagde jeg julekalender til meg selv 😂 Kjøpte ting til huset, snack, ble noen sokker og boksere til mannen. 

Anonymkode: b79f2...14e

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du vet vel best hva babyen din trenger? 

Anonymkode: 

Nå har ikke ungen kommet enda å det finnes ingen foreldre som vet allt, det er jo derfor det finnes barselgruppe for å kunne lære av hverandre 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da barnet var baby lagde jeg julekalender til meg selv 😂 Kjøpte ting til huset, snack, ble noen sokker og boksere til mannen. 

Anonymkode: b79f2...14e

Blir nok litt til meg også i  kalenderen 😆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har ikke ungen kommet enda å det finnes ingen foreldre som vet allt, det er jo derfor det finnes barselgruppe for å kunne lære av hverandre 

Denne er fin: (men ta det med en klype salt da barnas hus naturligvis vil tjene penger. F.eks er vippestol en unødvendig sak som likevel mange foreldre kjøper og bruker men som ikke er nyttig for baby)

https://www.barnashus.no/tips-og-rad/graviditet-og-nyfodt/dette-trenger-en-nyfodt?srsltid=AfmBOoojEfkW_6JL0VBLiZObhRJWVdcJD_cbksOxtqOnQV2JWStAUcOj

Det blir ganske store pakker hvis du skal pakke inn bilstol og barnevogn liksom 🫣 Og ganske unødvendig når du selv skal åpne pakkene, men hvis det gir deg masse glede å gjøre det så kjør på. 

Men jeg vil bare forberede deg på om at selv om du nå gleder seg til en adventstid med nyfødt og ser for deg å kose deg med en pakke hver dag som du har pakket inn selv, er det ikke sikkert du vil føle på det i så stor grad når du sitter der med puppene ute og håret til alle kanter. Nyfødttiden er gjerne ikke så glamorøs og bare koselig som man kanskje ser for seg i forkant. Jeg fødte i begynnelsen av desember og er egentlig et skikkelig julemenneske, men det var null julestemning inni meg det året fordi alt handlet om grunnleggende behov både hos baby og hos meg. Det jeg satte aller mest pris på var når folk kom på besøk med ferdig middag. Så hvis du skal lage en gave til deg selv vil jeg si å lage opp middager som du har i fryseren, og annet godt som ostehorn som du bare kan slenge i mikroen mens du har baby på armen, og spise mens du ammer. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Denne er fin: (men ta det med en klype salt da barnas hus naturligvis vil tjene penger. F.eks er vippestol en unødvendig sak som likevel mange foreldre kjøper og bruker men som ikke er nyttig for baby)

https://www.barnashus.no/tips-og-rad/graviditet-og-nyfodt/dette-trenger-en-nyfodt?srsltid=AfmBOoojEfkW_6JL0VBLiZObhRJWVdcJD_cbksOxtqOnQV2JWStAUcOj

Det blir ganske store pakker hvis du skal pakke inn bilstol og barnevogn liksom 🫣 Og ganske unødvendig når du selv skal åpne pakkene, men hvis det gir deg masse glede å gjøre det så kjør på. 

Men jeg vil bare forberede deg på om at selv om du nå gleder seg til en adventstid med nyfødt og ser for deg å kose deg med en pakke hver dag som du har pakket inn selv, er det ikke sikkert du vil føle på det i så stor grad når du sitter der med puppene ute og håret til alle kanter. Nyfødttiden er gjerne ikke så glamorøs og bare koselig som man kanskje ser for seg i forkant. Jeg fødte i begynnelsen av desember og er egentlig et skikkelig julemenneske, men det var null julestemning inni meg det året fordi alt handlet om grunnleggende behov både hos baby og hos meg. Det jeg satte aller mest pris på var når folk kom på besøk med ferdig middag. Så hvis du skal lage en gave til deg selv vil jeg si å lage opp middager som du har i fryseren, og annet godt som ostehorn som du bare kan slenge i mikroen mens du har baby på armen, og spise mens du ammer. 

jeg har ikke tenkt til å pakke inn så store og dyre pakker i kalenderen men takk for svar :) 

Skrevet

Min sønn var 9-10 måneder første jula, og han fikk gavekalender 😊 Jada jada, var jeg som pakka både inn og opp - men er selv vant med pakkekalender fra barndom, og har gleda meg til å videreføre tradisjonen! (Jeg pakker inn gaver til kattene mine også jeg, så jeg veit jeg er sprø). Men nok om det! Jeg kjøpte en pakke med flere sokkepar, og pakka inn en og en sokk. Kjøpte også en leke med mange klosser i, pakka inn en og en kloss også. Pluss noen smoothie-poser, og noen større babyleker. Brukte kanskje 300kr? Ble jo mye av det samme i pakkene men baby syns det var gøy å klemme på pakkene og leke med gavebåndet, og mor kosa seg også 😃 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fyll kalenderen med gavekort på pupp! Det vil den sette pris på mer enn noe annet.

Anonymkode: f9ea8...fc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kjøper du når ungen trenger det.

Anonymkode: 40113...190

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...