AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:31 #1 Skrevet mandag kl 11:31 Har slitt med overvekt hele livet. Mamma fikk pes fra jeg var under et år gammel om at jeg var overvektig, veier 125 kg nå. Har vært oppe i 150 kg 2 ganger. Men ligger vanligvis rundt 115-130 kg laveste er 95 kg. Men jeg bruker så mye mental energi på å gå ned i vekt at jeg blir utbrent. Der er ca ett år siden jeg ble utredet for en diagnose på autisme spekteret. Før det var jeg feildoserte i flere år og medisinert for bipolar lidelse. Og fikk avslag på slankeoperasjon to ganger. Er det sjanse for å få ny vurdering nå som bipolar diagnosen er borte? Jeg blir så trist av vekten min og ting jeg går glipp av med barna mine. De vil gjerne dra i trampoline park og slikt men jeg er for tung. Mannen min er også for tung. Jeg har store sensoriske plager pga vekten min. Men jeg får ikke til å holde på vekt nedgang. Og etter snart 6 år som jojo slanker så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Å få mer mosjon er vanskelig da det tar mye mental energi fra meg som jeg ikke har råd til for jeg må ha det til barna. Og i perioder hvor jeg er utbrent er det vanskelig med mat ren sunn mat klarer jeg ikke håndtere. Så det blir blir mye usunt siden jeg bruker mat som stim og ikke får gjort andre stim pga tid og tilstedeværelse for mann og barn. Å spise kan jeg gjøre når og hvor jeg vil, men andre stim er ikke like lett å putte inn i hverdagen. Er det noen autister som har gått gjennom slankeoperasjon? Og hvordan var det? Anonymkode: 48e94...af9
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Det er en grunn til avslag, og du må kunne takle det både fysisk og phykisk. Det er ikke en lett løsning, så lenge hele familien ikke legger om kosthold, men mange ulemper for den som legger seg under kniven… etter 2-3år legger du på deg igjen om familien ikke endrer kosthold Anonymkode: 4d9a0...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå