AnonymBruker Skrevet 8. september #1 Skrevet 8. september Har slitt med overvekt hele livet. Mamma fikk pes fra jeg var under et år gammel om at jeg var overvektig, veier 125 kg nå. Har vært oppe i 150 kg 2 ganger. Men ligger vanligvis rundt 115-130 kg laveste er 95 kg. Men jeg bruker så mye mental energi på å gå ned i vekt at jeg blir utbrent. Der er ca ett år siden jeg ble utredet for en diagnose på autisme spekteret. Før det var jeg feildoserte i flere år og medisinert for bipolar lidelse. Og fikk avslag på slankeoperasjon to ganger. Er det sjanse for å få ny vurdering nå som bipolar diagnosen er borte? Jeg blir så trist av vekten min og ting jeg går glipp av med barna mine. De vil gjerne dra i trampoline park og slikt men jeg er for tung. Mannen min er også for tung. Jeg har store sensoriske plager pga vekten min. Men jeg får ikke til å holde på vekt nedgang. Og etter snart 6 år som jojo slanker så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Å få mer mosjon er vanskelig da det tar mye mental energi fra meg som jeg ikke har råd til for jeg må ha det til barna. Og i perioder hvor jeg er utbrent er det vanskelig med mat ren sunn mat klarer jeg ikke håndtere. Så det blir blir mye usunt siden jeg bruker mat som stim og ikke får gjort andre stim pga tid og tilstedeværelse for mann og barn. Å spise kan jeg gjøre når og hvor jeg vil, men andre stim er ikke like lett å putte inn i hverdagen. Er det noen autister som har gått gjennom slankeoperasjon? Og hvordan var det? Anonymkode: 48e94...af9 2
AnonymBruker Skrevet 10. september #2 Skrevet 10. september Det er en grunn til avslag, og du må kunne takle det både fysisk og phykisk. Det er ikke en lett løsning, så lenge hele familien ikke legger om kosthold, men mange ulemper for den som legger seg under kniven… etter 2-3år legger du på deg igjen om familien ikke endrer kosthold Anonymkode: 4d9a0...35e
AnonymBruker Skrevet 11. september #3 Skrevet 11. september Både mamma,tante og mormor har "slitt" med det samme. Mormor ble 90 år. Mamma og tante er snart 85. Klart,hadde dem veid 100 Kg.mindre så hadde dem vel blitt over 100 år. Anonymkode: 30efb...970
AnonymBruker Skrevet 15. september #4 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (På 11.9.2025 den 0.36): Det er en grunn til avslag, og du må kunne takle det både fysisk og phykisk. Det er ikke en lett løsning, så lenge hele familien ikke legger om kosthold, men mange ulemper for den som legger seg under kniven… etter 2-3år legger du på deg igjen om familien ikke endrer kosthold Anonymkode: 4d9a0...35e Avslagene kom av at jeg hadde diagnosen bipolar lidelse, og at jeg stadig var «deprimert». Noe jeg ikke var, jeg var bare konstant utmattet av å prøve å kurere «depresjonene» mine samtidig som jeg gikk på masse unødvendige medisiner. Det som hjelper for de fleste med depresjon gjør autistiske utmattelse verre. Som å presse seg ut å være med folk, og generelt presse seg gjennom alt av aktiviteter osv. Etter jeg sluttet med alle disse unødvendige medisinene, og sluttet å prøve å kurere en depresjon jeg ikke hadde så har jeg hatt det så mye bedre. Det er ikke mannen min som saboterer kostholdet, og barna min er normalvektige og aktive. Og å legge om kostholdet er ikke et problem, mannen kan spise snacks innimellom når jeg har gått ned i vekt uten at det påvirker meg. Det er bare det å være sulten hele tiden som tar knekken på meg, og at det er mye mat jeg syns er utrolig ekkelt. Men etter en slik operasjon så er det meste av maten man kan spise mat som jeg foretrekker. Og hadde vært befriende å kunne spis det og å være mett etterpå. Jeg må spise veldig lite for å klare å gå ned i vekt. Har vært gjennom masse kurs og slikt på overvekts klinikken. For å holde vekten min på 125 kg må jeg spise ca 2500 kalorier per dag. Så det er det jeg har fokus på for å slippe å gå opp igjen. Har prøvd medisiner for å gå ned, men de hjelper litt på søtsug men jeg er fremdeles sulten. Jeg er både fysisk og psykisk i stand til gjennomføre om jeg hadde blitt operert. Jeg bare trenger å få den motivasjonen og hjelpen en slik operasjon ville gitt meg. Mannen min ønsker også å gå ned i vekt, men tør ikke operere. Han har forsøkt tabletter fra legen, men han fikk mange problemer. Men han er ikke like overvektig som meg heller. Hans fettprosent ligger litt over 30, og han har mye høyere muskelmasse enn fettmasse. Mens jeg har ca 45 prosent fettmasse og 49 prosent muskelmasse. Jeg trente mye styrke en stund, og hadde da mye høyere muskelmasse, men den falt en del etter jeg sluttet. Så venter bare til bindingen til det treningssenteret går ut, så jeg kan bytte senter. Hadde gått der lenge og folk begynte å kjenne meg igjen og hilse på og småprate 🤮 Og det hjelper ikke å prøve å takke nei eller si man ikke vil snakke eller har dårlig tid. Det var alltid mer snakk neste gang. Uff. Så tror bare jeg må ha senter uten binding å rullere etter noen måneder for å slippe sånt. ts Anonymkode: 48e94...af9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå