AnonymBruker Skrevet 8. september #1 Skrevet 8. september Har dere noe triks for å huske ting når hjernen er som grøt? Jeg skal huske og betale noe,bestille noe ,kjøpe noe eller ringe å bestille en legetime f.eks, men te sekunder etter er det glemt og så husker jeg det plutselig er par dager etter eller når jeg får purring. Har dere noe triks unntatt å skrive huskeliste på mobilen? Anonymkode: f013e...506
AnonymBruker Skrevet 8. september #2 Skrevet 8. september Jeg har hatt det siden jeg var 30. Jeg har det slik hver eneste gang jeg har PMS. Det blir en levemåte. Det var jo bedre når "bare" var i 10 dager, for da kunne jeg ferdigstille rapporter osv. Jeg visste jo at det kom. Nå prøver jeg bare å legge inn i kalender, lage lister, og puste...ta pause og tenke litt, sånn at jeg kan bryte gjennom tåka. Reduser kaffe om morgenen, og tren. Trening hjelper. Anonymkode: dd4f2...b57
umAxa Skrevet 8. september #3 Skrevet 8. september Styrketrening - øker neuroplasticity som er hjernens "middel" til å huske. Omega 3 med K2, Kreatin og Lionsmane tilskudd bidrar også til bedre hukommelse og fokus. Personlig har jeg hatt merkbar forbedring og nytte av den kombinasjonen - og vil tro det skal hjelpe andre også
AnonymBruker Skrevet 8. september #4 Skrevet 8. september Ha en "whiteboard" tavle på kjøleskapet. Skriv ned alt som må huskes på. I tillegg til å ha huskelapp i kalenderen på mobilen. Så ser man det hver gang man åpner kjøleskapet. Det er veldig praktisk. Så fort jeg er tom for ingredienser så skriver jeg det på "lappen" som henger på kjøleskapet. Når lappen er full, tar jeg bilde av den og handler. Enkelt og greit. Dette kan anvendes til hva man måtte ønske. Jeg har glemsomme tenåringer, så jeg henger opp lapper overalt i forhold til det som er viktig å huske på. Hater å mase 😂 Anonymkode: f994e...ff2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå