AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:05 #1 Skrevet mandag kl 10:05 Hvorfor er det brune flekker på disse eggene?? Jeg kokte 2 stykker. Og før jeg skulle spise delte jeg egget i to da var plommen bitte litt sort på siden Farlig? Har ikke kvittering heller Anonymkode: d033f...ad5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:10 #2 Skrevet mandag kl 10:10 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det brune flekker på disse eggene?? Jeg kokte 2 stykker. Og før jeg skulle spise delte jeg egget i to da var plommen bitte litt sort på siden Farlig? Har ikke kvittering heller Anonymkode: d033f...ad5 Anonymkode: d033f...ad5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:19 #3 Skrevet mandag kl 10:19 Aldri sett før slike flekker før, men det kan se ut som du har kokt eggene for lenge som da kan resultere i at plommen blir mørkere. Anonymkode: e6532...1a6 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:28 #4 Skrevet mandag kl 10:28 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Aldri sett før slike flekker før, men det kan se ut som du har kokt eggene for lenge som da kan resultere i at plommen blir mørkere. Anonymkode: e6532...1a6 Nei koker som vanlig Anonymkode: d033f...ad5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:34 #5 Skrevet mandag kl 10:34 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei koker som vanlig Anonymkode: d033f...ad5 Godt mulig det, men plommen ser veldig tør ut. Anonymkode: e6532...1a6 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:04 #6 Skrevet mandag kl 11:04 Fra Google: Et hardkokt egg kan bli grønt rundt plommen på grunn av en reaksjon mellom jern fra eggeplommen og svovel fra eggehviten når egget kokes for lenge, eller avkjøles utilstrekkelig etter koking. Dette er helt ufarlig, og skyldes at temperaturen i egget har vært for høy over for lang tid. De brune flekkene har jeg ikke sett før. Anonymkode: c2074...ee1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:04 #7 Skrevet mandag kl 11:04 Fargen inni egget er fordi de har kokt for lenge (et eggs koketid er ingen fasit - dette varierer med str/g etc) Merket utenpå kan være fra bonden som har merket, eller lign. Anonymkode: 8ed4c...3ae 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:06 #8 Skrevet mandag kl 11:06 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fargen inni egget er fordi de har kokt for lenge (et eggs koketid er ingen fasit - dette varierer med str/g etc) Merket utenpå kan være fra bonden som har merket, eller lign. Anonymkode: 8ed4c...3ae *flekkene utenpå har uansett ingenting med misfargingen inni å gjøre! (var vel det jeg skulle frem til i forrige innlegg) Anonymkode: 8ed4c...3ae 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:15 #9 Skrevet mandag kl 12:15 Merket utenpå kan være fra kartongen som sto oppå, eller fra noe annet i produksjonslinjen. Misfargingen inni er overkoking Anonymkode: 6fc38...bf4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå