Gå til innhold

Blir ikke trøtt når jeg er syk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble syk på fredag med feber og det der, noe bedre nå men lett feber i natt osv. Men jeg blir liksom ikke søvnig og sover lite. I natt sovna jeg ikke før i 4 tiden, nok litt pg av svetting. Men kjenner liksom ikke på trøtthet i det hele tatt. 

Jeg er sånn som kan sove til kl 12 om dagene hvis jeg kan og vil. Men nå våknet jeg først i 7 tiden og sov til kl 8-9. Etter det klarte jeg ikke sove mer. Er dette noe som er vanlig ved virus?

Anonymkode: d09b3...776

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det i hvert fall motsatt. Særlig hvis jeg har feber, da drømmer jeg helst bare om å sove. Og det er også lett å sovne, men jeg sover typisk ganske urolig og våkner ofte når jeg er syk da. 

Men en kan jo ha plager som gjør det vanskeligere å få sove. Hoste, tett nese, vondt i hodet osv. Og svetting som du sier, eller at en blir varm og kald om hverandre. Akkurat å ikke føle på trøtthet har jeg derimot aldri opplevd ved sykdom. Kanskje kan det ha noe med at kroppen er under stress, og at man kan bli urolig og på vakt, og dermed ikke trøtt og ikke få sove? 

Anonymkode: f51e4...4e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får heller ikke sove når jeg er syk. Jeg har kronisk insomni fra før, og dette blir mye verre når jeg er syk eller om jeg har hatt ei hard treningsøkt. Selv om økta var tidlig på dagen. Det virker som at kroppen har så mye å ordne opp i, og at det styret den holder på med holder meg våken.

jeg er forkjøla nå, og er fullstendig på felgen med søvn nå. Den ene natta sov jeg ikke et sekund.

Anonymkode: ce2fb...c9e

Skrevet

Jeg sliter med søvnen til vanlig men når jeg er syk sover jeg knapt. Tror kroppen stresser for mye med å bli bedre til at jeg klarer å slappe av nok til å sove. Høy puls også når jeg er syk. Trøtt og sliten hele dagen, men sover dårlig og lite. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er så utrolig slitsomt! Sliter med det samme. Når jeg er syk ligger jeg i senga, kjempetrøtt, slapp og sliten, men likevel får jeg ikke sove

Anonymkode: 5448d...466

Skrevet

Begge deler er like vanlig: å sove mye og lite. Når kroppen kjemper mot virus, infeksjoner, utrygge omgivelser, kronisk sykdom osv påvirkes nervesystemet. Nervesystemet regulerer bl.a søvn.

Om man kommer i sympatisk modus sover man lite, mens i parasympatisk sover man ofte mye. 

Anonymkode: b3cf9...56e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...