AnonymBruker Skrevet 8. september #41 Skrevet 8. september Jeg ville kanskje gratulert med 10, 20, 25 år, men generelt tenker jeg bryllupsdag er viktig for paret, kanskje barna etter hvert, men ikke alle andre. Det blir mye å tenke på om man skal markere alle dager i ens omgangskrets. Bursdager, dødsfall (ser mange markerer foreldres død hvert år på FB), bryllupsdager, jubileum for hvor lenge man har vært sammen, mors/farsdager etc. etc. Folk må gjerne legge ut, men hvor mye jeg orker å reagere på er en annen sak. Et liker er som regel så langt jeg strekker meg om det ikke er de aller nærmeste. Anonymkode: 30c67...bfd 5
AnonymBruker Skrevet 8. september #42 Skrevet 8. september Queeny skrev (58 minutter siden): Vi hadde sukkerbryllup i går (6 år) og la ut bilde på instagram og samtidig hadde jeg lagt ut en snap på historie der jeg viste at vi markerte dagen vår og skrev det på bildet. Fikk ingen gratulasjoner og fikk kun "likes" på innlegget på insta fra enkelte, men ikke engang mine nærmeste. Er det ikke normalt å gratulere folk med bryllupsdag? Spesielt hvis man legger ut innlegg og bilde av det? Jeg gratulerer jo alle mine venner når de har jubileum sammen der de har vært sammen så og så mange år og de setter utrolig mye pris på det. De i familien min som er gift gratulerer jeg bryllupsdagen til siden ingen av mine venner er gift. Vi hadde også 9 års jubileum i august, men siden det ikke er like stort som bryllupsdag så dropper jeg som regel å dele noe om det sånn jubileum lenger. Nå sliter jeg med RSD (Rejection Sensitive Dysphoria) der jeg føler meg lett avvist, lite viktig og tåler dårlig med kritikk så å skrive et sånn her innlegg er egentlig litt risky for meg siden jeg ikke ønsker å føle meg angrepet eller få kritikk for følelsene mine😅 Men jeg er en veldig følsom person og jeg bruker å sette meg selv i andre sine sko ofte og behandler andre på den måten jeg ønsker de skal behandle meg så jeg er ofte rask med å vise medfølelse, sympati og annerkjenne det andre folk syns er viktig for dem, men så ønsker man jo gjerne å få det samme tilbake. Siden jeg er en del skuffet siden jeg syns bryllupsdag er viktig for meg så jeg har automatisk tatt avstand fra folk nå for jeg vet ikke om jeg klarer å oppføre meg normalt og bare late som ingenting for det gjør jeg ofte, men ønsker samtidig ikke å lage en sak om det🤷♀️ Bursdager er på en måte en dag der alle gratulerer uten videre, men bryllupsdag er jo noe man jobber for og er ikke en selvfølge at man får det hvert år med sin partner. Vet ikke om dere skjønner meg eller ikke. Jeg overtenker mye, men jeg setter også betydning bak ting og jeg syns det er en dag som burde vært normalt å gratulere på, men om det er normalt? Vet ikke🫤 Forstår jeg deg riktig nå: Du tar avstand fra venner og familie fordi de ikke gratulerte med bryllupsdagen på en sosiale mediepost? Det du gjør nå er å legge forventninger til andres oppførsel, og at de skal tenke på samme måte som du gjør. Vi mennesker er forskjellige, og for noen (som deg) er det naturlig å gratulere på en slik post, for andre er det å like posten og for noen igjen registrerer de at dere feirer bryllupsdag men gjør ingen aktiv handling. Jeg "liket" akkurat en post en slektning la ut hvor de annonserte fødselen til barnet deres med bilde. At jeg ikke skrev en kommentar betyr ikke at jeg ikke synes det er hyggelig, jeg engasjerer meg bare veldig lite på sosiale medier da de ikke er så viktige for meg. Jeg kom akkurat på at en venninne postet om deres bryllupsdag (20 år) for noen dager siden, det var vel et par kommentarer men i all hovedsak likes. Du overtenker dette noe voldsomt, de du trekker deg unna kommer absolutt ikke til å forstå at du mener de har gjort noe galt, og i hvertfall ikke at du er støtt fordi de ikke kommenterte på sosiale medier. Her tror jeg det rett og slett er din redsel for å bli avvist som spiller deg et puss og gjør dette til en stor ting. Jeg regner med at bryllupsdagen er like viktig for deg selv om du ikke får den valideringen du søker fra andre? Det er jo det som betyr noe, at dere har holdt sammen og fortsetter å holde sammen - ikke hva andre måtte mene eller ikke mene. Jeg vil også anbefale deg og legge bort tanken på at sosiale medier sier noe om hvor mye noen bryr seg, eller å jakte etter kommentarer og likes. Det er ikke bra for selvfølelsen, og ikke sunt for forholdet til andre mennsker. Anonymkode: 3c5c3...7ba 8 2
AnonymBruker Skrevet 8. september #44 Skrevet 8. september Du må jobbe med det selv, dette kan du ikke ta deg nær av. Mange, meg selv inkludert, kommenterer ikke på slikt. Anonymkode: 8ffd3...ead 8
AnonymBruker Skrevet 8. september #45 Skrevet 8. september Bryllupsdager er for ekteparet, ikke for alle andre rundt. Her må du jobbe med deg selv. Å bli krenket for at folk "bare" trykker liker og ikke skriver "gratulerer", det er for meg toppen av lettkrenkethet. Det var dere som valgte å gifte dere, feir hverandre, men ikke dra inn alle rundt eller på sosiale medier! Jeg kommenterer aldri sånt selv, og jeg må innrømme at jeg synes det er litt kleint at folk fortsatt legger ut sånt på Facebook feks.... Anonymkode: 31857...458 10
17.11 Skrevet 8. september #46 Skrevet 8. september Dette virker som om det er et problem som ligger hos deg. Det er verken sunt eller normalt å ta avstand fra venner og familie fordi de ikke gir deg akkurat det du vil ha på sosiale medier. 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. september #47 Skrevet 8. september Hvis du sliter med avvisning så kanskje du skal la være å poste noe på sosiale medier? Jeg husker knapt min egen bryllupsdag og bryr meg virkelig ikke om andre sine jubileer😅 Anonymkode: 99567...4a7 5
AnonymBruker Skrevet 8. september #48 Skrevet 8. september Queeny skrev (1 time siden): Vet ikke om dere skjønner meg eller ikke. Jeg overtenker mye, men jeg setter også betydning bak ting og jeg syns det er en dag som burde vært normalt å gratulere på, men om det er normalt? Vet ikke🫤 Du overtenker. Jeg skjønner at det for deg er stort å ha bryllupsdag, men konsentrer deg om å feire den med mannen din. For andre rundt betyr ikke slike dager noe, og de aller fleste er lei av folk som legger ut bilder på SOME for å sanke gratulerer etc. En ting er liksom 20-25-30 år sammen men 6 år er ikke veldig stort. Hadde jeg sett noen venner legge ut et bilde slik, så hadde jeg tenkt «så koselig for dem», også hadde jeg ikke gjort noe mer ut av det. Om å få kommentarer på bilder lagt ut i SOME betyr så mye for deg, så anbefaler jeg deg å slutte å legge ut bilder. Det er ikke sunt for deg. Anonymkode: af875...44f 2 5
AnonymBruker Skrevet 8. september #49 Skrevet 8. september Par som IKKE poster kjærestebilder er lykkeligst Du har nok rett i at du har issues ja. Jeg vil ikke gjøre narr av følelsene dine, de er jo dine og sikkert reelle. Men de fremstår ikke rasjonelle, logiske eller vanlige - så da kan det være verdt å tenke gjennom. Husk at hva du tenker om hendelser er helt opp til deg selv. Ta bedre valg om hva du bruker energien din på... VI la vel ut da vi giftet oss, etter 5 år og etter 10... Forventet ingen gratulasjoner, det var bare koslig for oss å minnes Fikk allikevel noen gratulasjoner fra folk. Men sukkerbryllup - hvem andre enn ektefolket bryr seg om 6 års ekteskap? Første jeg ville forventet noen gratulasjoner er 10 år... Anonymkode: ce631...f86 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #50 Skrevet 8. september Oi. Her må du nok innse at andre ikke har samme forhold til sosiale medier som deg. Jeg mener sosiale medier kan være ekstremt skadelig for folks psykiske helse - tenker hovedsakelig på unge mennesker, men her er jo du også et prakteksempel - og derfor unngår jeg å bruke dem så langt jeg kan. Så selv om du var min søster og jeg var utrolig glad i dere begge hadde jeg nok faktisk ikke kommentert - kanskje liket - men sannsynligvis aldri sett den posten til å begynne med. Hadde da du som min søster begynt å ta avstand hadde det blitt så absurd for meg at jeg ikke helt vet hva jeg skulle gjort faktisk 🙃 Så dette bør du kanskje revurdere. Anonymkode: 8269f...3a1 4 3
garfunkel Skrevet 8. september #51 Skrevet 8. september Queeny skrev (1 time siden): Siden jeg er en del skuffet siden jeg syns bryllupsdag er viktig for meg så jeg har automatisk tatt avstand fra folk nå for jeg vet ikke om jeg klarer å oppføre meg normalt og bare late som ingenting for det gjør jeg ofte, men ønsker samtidig ikke å lage en sak om det🤷♀️ Åjaa, jeg kjenner flere som deg. Du har nå tatt avstand fra venner og familie og du har ikke tenkt til å fortelle de hvorfor, ikke sant? 😂 Det må disse stakkars menneskene finne ut selv! Håper virkelig du troller, eller i det minste selv forstår hvor borti natta dette her er 7
AnonymBruker Skrevet 8. september #52 Skrevet 8. september Bryllup og ekteskap bryr jeg meg fint lite om. Da må jeg jo begynne å gratulere folk som har vært sambore i x antall år også, for for meg er samboerskap/ekteskap sidestilt. At to voksne folk som har valgt hverandre har vært sammen i 6 år er da virkelig ingenting å gratulere for? Anonymkode: b03f6...261 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #53 Skrevet 8. september Det hadde ikke ramlet meg inn at noen forventet å bli gratulert med 6-års bryllupsdagen... Et "like" på facebook hadde vært mer enn nok. Jeg ville vel heller synes det var litt småkleint at folk la sånt ut på facebook i utgangspunktet... Anonymkode: e81d7...55e 2
AnonymBruker Skrevet 8. september #54 Skrevet 8. september Det var da veldig til pepper TS får av dere, skikkelig surmagaer hele gjengen! Gratulerer med 6 års bryllupsdag TS. Verden er dessverre blitt sånn at veldig mange ikke kan glede seg på andres vegne. Og det rare er at SoMe benyttes av veldig mange som en kommunikasjonskanal, men når man etterlyser respons, nei da er det noen feil med den som har lagt ut noe. Jeg skjønner veldig godt at noen blir litt lei seg når respons uteblir. Hadde all respons uteblitt for alle så hadde jo ingen brukt SoMe. Anonymkode: 10fc0...3e8 1
Kålrota Skrevet 8. september #55 Skrevet 8. september Å trykke liker på et slikt innlegg er da å glede seg på andres vegne? TS beskriver at hun vil ta avstand fra familien fordi hun er så skuffet. Da er det faktisk på tide med en realitetsorientering. 9
AnonymBruker Skrevet 8. september #56 Skrevet 8. september 11 minutter siden, AnonymBruker said: Det var da veldig til pepper TS får av dere, skikkelig surmagaer hele gjengen! Gratulerer med 6 års bryllupsdag TS. Verden er dessverre blitt sånn at veldig mange ikke kan glede seg på andres vegne. Og det rare er at SoMe benyttes av veldig mange som en kommunikasjonskanal, men når man etterlyser respons, nei da er det noen feil med den som har lagt ut noe. Jeg skjønner veldig godt at noen blir litt lei seg når respons uteblir. Hadde all respons uteblitt for alle så hadde jo ingen brukt SoMe. Anonymkode: 10fc0...3e8 Etterlyser respons? Er det menneskerett at andre skal gi deg oppmerksomhet på en spesifikk dag du har bestemt? Folk har bedre ting å drive med Anonymkode: 39d0f...c99 9
AnonymBruker Skrevet 8. september #58 Skrevet 8. september Jeg gratulerer mine nærmeste venner, om jeg ser de har lagt ut om bryllupsdagen, mens resten trykker jeg 👍 eller ❤️ på. Tenker det å like et innlegg, er det samme som at jeg synes det er fint at de feirer. De fleste feirer det knapt nok i heimen, kanskje bortsett fra 25 år og 50 år, men enig at man bør gjøre litt ekstra stas på hverandre. Likevel trenger ikke alt å deles. Anonymkode: b1f23...2bc 2
AnonymBruker Skrevet 8. september #59 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det var da veldig til pepper TS får av dere, skikkelig surmagaer hele gjengen! Gratulerer med 6 års bryllupsdag TS. Verden er dessverre blitt sånn at veldig mange ikke kan glede seg på andres vegne. Og det rare er at SoMe benyttes av veldig mange som en kommunikasjonskanal, men når man etterlyser respons, nei da er det noen feil med den som har lagt ut noe. Jeg skjønner veldig godt at noen blir litt lei seg når respons uteblir. Hadde all respons uteblitt for alle så hadde jo ingen brukt SoMe. Anonymkode: 10fc0...3e8 Man er ikke surmaga bare fordi men er uenig. Anonymkode: b03f6...261 8 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #60 Skrevet 8. september Jeg gir et «❤️» kommenterer ikke. Dette er virkelig ikke noe å bry seg om. Anonymkode: 77497...fc6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå