Gå til innhold

Er det ikke normalt å gratulere med bryllupsdagen til folk?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er ikke normalt. Det er litt kleint å legge ut slike innlegg, syns jeg 

Anonymkode: 37baa...f01

Veldig kleint. Det skriker  «Se på meg!!» «SE PÅ MEG» «SE PÅ MEG» 

«SE PÅ MEG!!»

• Liker 21
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig blant de jeg omgås i hvert fall. Jeg kan ikke huske å gjort det selv heller.

Tror det er sjelden vare å gratulere noen med bryllupsdagen.

Anonymkode: 07e7a...7a2

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns det et utrolig trist at folk i dag legger sin verdi i antall likes og kommentarer. For det er jo det dette koker ned til. Oppmerksomhet og verdi. Så lenge du og partneren din hadde en fin feiring spiller det jo ingen rolle hva andre mener og syns? Verdien av deres brylluppsdag ligger i hva DU OG PARTNER gjør ut av den. Ikke hva folk på facebook og snapchat gjør? Tenk litt på det ts. Folk har nok med sitt og sine. At du legger glede vs sorg i hva andre mennesker reagerer eller ikke reagerer på ting du poster er veldig trist. Finn verdi og glede i ting utenfor skjermen er mitt tips. Så får du en mye lykkøigere hverdag. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg husker knapt min egen bryllupsdag. Andres er totalt uinteressante. Så er vel ikke folk flest så veldig aktive på SoMe heller? 

Anonymkode: feb79...0b1

Jeg er lik! Verken jeg eller mannen husker vår bryllupsdag, og det er enten svigermor eller en av ungene (som faktisk følger med på datoer) som minner oss på det :P 

Jeg tenker at det er en intern feiring mellom oss- om vi hadde husket på det- og ikke noe som alle andre skal legge seg i. Unntaket er sølv, gull osv-- 

Anonymkode: 5d532...b49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Queeny skrev (30 minutter siden):

Bursdager er på en måte en dag der alle gratulerer uten videre, men bryllupsdag er jo noe man jobber for og er ikke en selvfølge at man får det hvert år med sin partner.

Selv om dette er sant, så gjelder det jo mye forskjelllig. Noen jobber med ekteskap, noen samboerskap, noen med livet generelt, noen for sitt arbeid. Det meste er ingen selvfølge å ha.

Jeg tror det viktigste er å anerkjenne slikt selv, ikke å forvente at det kommer utenifra.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Jajakvinne12 skrev (6 minutter siden):

Veldig kleint. Det skriker  «Se på meg!!» «SE PÅ MEG» «SE PÅ MEG» 

«SE PÅ MEG!!»

Enig. Fint at dere har bryllupsdag, og jeg håper dere gjør noe kjekt den dagen, men hva i alle dager har det med alle andre å gjøre?

Anonymkode: 5d532...b49

• Liker 15
Skrevet

Det kleineste er likevel de som slenger med en kommentar om at «den som gir seg er en dritt». Det er jo bare uforståelig dust. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

6 års bryllupsdag hadde jeg ikke lagt så mye i, gitt. Er vel bare interessant for det paret som har bryllupsdag.

Hadde det vært sølvbryllup så hadde det vært noe annet.

Anonymkode: b6bfa...344

• Liker 12
Skrevet

Nei. Jeg ser ikke grunn til å markere dagen engang. Det er en vanlig dag 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke komme på å noen gang ha gratulert noen med bryllupsdagen - bortsett fra i selve bryllupet. Og jeg er ganske god på takt og tone.

Bryllupsdag er mellom ekteparet. Om mannen/kona glemmer å vise litt oppmerksomhet på den dagen, det er DA det er krise.

Anonymkode: 0d3cd...1a7

• Liker 6
Skrevet
Queeny skrev (33 minutter siden):

Vi hadde sukkerbryllup i går (6 år) og la ut bilde på instagram og samtidig hadde jeg lagt ut en snap på historie der jeg viste at vi markerte dagen vår og skrev det på bildet. Fikk ingen gratulasjoner og fikk kun "likes" på innlegget på insta fra enkelte, men ikke engang mine nærmeste. Er det ikke normalt å gratulere folk med bryllupsdag? Spesielt hvis man legger ut innlegg og bilde av det?

Jeg gratulerer jo alle mine venner når de har jubileum sammen der de har vært sammen så og så mange år og de setter utrolig mye pris på det. De i familien min som er gift gratulerer jeg bryllupsdagen til siden ingen av mine venner er gift. 

Vi hadde også 9 års jubileum i august, men siden det ikke er like stort som bryllupsdag så dropper jeg som regel å dele noe om det sånn jubileum lenger.

Nå sliter jeg med RSD (Rejection Sensitive Dysphoria) der jeg føler meg lett avvist, lite viktig og tåler dårlig med kritikk så å skrive et sånn her innlegg er egentlig litt risky for meg siden jeg ikke ønsker å føle meg angrepet eller få kritikk for følelsene mine😅 Men jeg er en veldig følsom person og jeg bruker å sette meg selv i andre sine sko ofte og behandler andre på den måten jeg ønsker de skal behandle meg så jeg er ofte rask med å vise medfølelse, sympati og annerkjenne det andre folk syns er viktig for dem, men så ønsker man jo gjerne å få det samme tilbake. 

Siden jeg er en del skuffet siden jeg syns bryllupsdag er viktig for meg så jeg har automatisk tatt avstand fra folk nå for jeg vet ikke om jeg klarer å oppføre meg normalt og bare late som ingenting for det gjør jeg ofte, men ønsker samtidig ikke å lage en sak om det🤷‍♀️ Bursdager er på en måte en dag der alle gratulerer uten videre, men bryllupsdag er jo noe man jobber for og er ikke en selvfølge at man får det hvert år med sin partner.

Vet ikke om dere skjønner meg eller ikke. Jeg overtenker mye, men jeg setter også betydning bak ting og jeg syns det er en dag som burde vært normalt å gratulere på, men om det er normalt? Vet ikke🫤

Helt enig med deg. Venner og familie som er klar over/blir gjort oppmerksom på bryllupsdagen deres kunne godt ha gratulert dere. Men vet du, folk har nok med sitt, eller er uoppmerksomme. Lurt å senke forventningene til sine omgivelser, da blir man mindre skuffet. Gratulerer med bryllupsdagen, håper dere hadde en fin dag😃

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Queeny said:

Det er jo bare trist. I min generasjon er de det😅 

Nei, I ditt miljø er det, det. Ikke din generasjon. 

Og det ser ikke ut som det er så vanlig i ditt miljø om ingen bryr seg 

• Liker 6
Skrevet
23 minutter siden, Queeny said:

Men det betyr lite for meg. Syns det å ta seg tiden til å faktisk gratulere betyr mer🥲 Men nå er det en del av mine nærmeste som ikke engang har likt innlegget heller.

Du trenger en realitets orientering. DIN dag og DIN feiring, er ikke interessant for andre. Alt handler ikke om deg 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig å gratulere med bryllupsdagen. Jeg husker knapt min egen, iallfall ikke søsken og venners bryllupsdag.

Vi glemte den i år, kjørte mange mil for å kjøpe noe sprudlende dagen etter - hadde fått hakeslepp om noen utenom hadde husket dagen vår. Legger aldri sånt ut på sosiale media. 

Anonymkode: 7e125...dad

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Queeny skrev (28 minutter siden):

Det er jo bare trist. I min generasjon er de det😅 

Hvilken generasjon? Jeg er med mennesker fra de fleste generasjoner, og dette er nytt for meg. Er selv i 40-åra nå.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært gift selv, og jeg tror aldri jeg husket egen bryllupsdag en gang. Langt mindre pøste det ut på internett for å få gratulasjoner. Det falt meg ikke inn en gang.

Om noen legger ut bryllupsdagsinfo på nettet nå, så er det stort sett folk som har vært sammen MANGE år, som f.eks 30 år og sånt (jevnaldrende med meg). Ikke 6 puslete år. Det er jo ikke noen stor prestasjon, ikke et rundt tall heller, så hva.... hva skal man si, annet enn klikke LIKER på det og gå videre i livet sitt? Det er jo ingen stor greie.

Dessverre er det du som overtenker. Du bør anstrenge deg litt og legge dette bak deg, og spare de årlige bryllupsdagsannonseringene dine. Vent til det er virkelige tall å snakke om, minst 10 og 20 år f.eks.

Mener ikke å være hard mot deg altså, men 6 år? Det er jo liksom ikke noe spesielt? 

Jeg gratulerer uansett aldri noen med bryllupsdagen, jeg klikker på LIKER bare om det er noen jeg kjenner godt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryllupsdager er som bursdager, store runde tall er verdt å gratulere 

Anonymkode: f90c3...98f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg gratulerer nærmeste venner og familie om de legger noe ut på sosiale medier. Men ellers gjør jeg ikke det, og her ikke hukommelse til å huske bryllupsdagen til folk ellers, heller ikke mine søsken.. Enkelte i min omgangskrets lager store fester på bryllupsdagen sin. Det synes jeg er snobbete og veldig amerikanisert. Blir litt småflau. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig å gratulere folk med bryllupsdag. Knapt nok bursdag, for min del. Er glad i folk for det. Man bryr seg om ulike ting her i livet.

Anonymkode: 7c376...ded

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, så interesserer det med overhode ikke hvor lenge folk har vært gift. 
Du som la ut disse bildene for å vise at dere feirer 6 år er kun ute etter oppmerksomhet. Det luktes lang vei at du vil ha en respons, noe du antagelig lærte nå at du ikke behøver å hige etter.

Anonymkode: b77a5...733

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...