Gå til innhold

Er det ikke normalt å gratulere med bryllupsdagen til folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde sukkerbryllup i går (6 år) og la ut bilde på instagram og samtidig hadde jeg lagt ut en snap på historie der jeg viste at vi markerte dagen vår og skrev det på bildet. Fikk ingen gratulasjoner og fikk kun "likes" på innlegget på insta fra enkelte, men ikke engang mine nærmeste. Er det ikke normalt å gratulere folk med bryllupsdag? Spesielt hvis man legger ut innlegg og bilde av det?

Jeg gratulerer jo alle mine venner når de har jubileum sammen der de har vært sammen så og så mange år og de setter utrolig mye pris på det. De i familien min som er gift gratulerer jeg bryllupsdagen til siden ingen av mine venner er gift. 

Vi hadde også 9 års jubileum i august, men siden det ikke er like stort som bryllupsdag så dropper jeg som regel å dele noe om det sånn jubileum lenger.

Nå sliter jeg med RSD (Rejection Sensitive Dysphoria) der jeg føler meg lett avvist, lite viktig og tåler dårlig med kritikk så å skrive et sånn her innlegg er egentlig litt risky for meg siden jeg ikke ønsker å føle meg angrepet eller få kritikk for følelsene mine😅 Men jeg er en veldig følsom person og jeg bruker å sette meg selv i andre sine sko ofte og behandler andre på den måten jeg ønsker de skal behandle meg så jeg er ofte rask med å vise medfølelse, sympati og annerkjenne det andre folk syns er viktig for dem, men så ønsker man jo gjerne å få det samme tilbake. 

Siden jeg er en del skuffet siden jeg syns bryllupsdag er viktig for meg så jeg har automatisk tatt avstand fra folk nå for jeg vet ikke om jeg klarer å oppføre meg normalt og bare late som ingenting for det gjør jeg ofte, men ønsker samtidig ikke å lage en sak om det🤷‍♀️ Bursdager er på en måte en dag der alle gratulerer uten videre, men bryllupsdag er jo noe man jobber for og er ikke en selvfølge at man får det hvert år med sin partner.

Vet ikke om dere skjønner meg eller ikke. Jeg overtenker mye, men jeg setter også betydning bak ting og jeg syns det er en dag som burde vært normalt å gratulere på, men om det er normalt? Vet ikke🫤

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk har vel viktigere ting å styre med!?
Du er litt inne i ei rosa EGO boble? Det er VALG i dag. 

Anonymkode: 0f0b8...5ee

• Liker 25
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Å trykke «like» betyr for mange «gratulerer». 

Anonymkode: 4cd40...927

• Liker 43
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Andres bryllupsdager er fullstendig uinteressante. Jeg hadde ikke lagt inn en "like" en gang.

Anonymkode: 1827c...3a8

• Liker 25
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen som helst hukommelse rundt når andre har bryllupsdag og hadde aldri i verden funnet på å sende en gratulasjon uten videre. Hvis noen jeg kjente godt selv hadde postet at de hadde bryllupsdag hadde jeg kanskje slengt inn en like, selv om jeg hadde tenkt at seksårs bryllupsdag-status var litt sært. Forventer ingen gratulasjoner på egen bryllupsdag heller. På bursdag er det hyggelig at folk gratulerer, men jeg merker meg da heller ikke hvem som ikke gratulerer meg på bursdagen min. 

Så er jeg halvt indisk, da, og i familiens gruppechatter der gratulerer man hverandre med både bursdager og bryllupsdager og forlovelsesdager og postmannens søsters kanins halvtårsdag. Det er noe kulturelt også i dette med merkedager. 

Å ha forventninger om gratulasjoner ut over en like fra noen av de som ser statusen din høres fremmed ut for meg. Det finnes større tragedier enn at du og jeg er ulike der, men greit nok om du synes det er litt leit.

Å «ta avstand fra folk» og «ikke kunne oppføre deg normalt» i nærheten av dem pga. utilstrekkelig gratulasjon på bryllupsdag, derimot, er for meg helt over i det sykelig selvopptatte. Virkelig. 

Anonymkode: 639ba...109

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Folk har vel viktigere ting å styre med!?
Du er litt inne i ei rosa EGO boble? Det er VALG i dag. 

Anonymkode: 0f0b8...5ee

Og det er ditt VALG å velge å lese å kommentere. Jeg har stemt og gjort mitt. Gå en annen plass å være nettroll plz😓 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker knapt min egen bryllupsdag. Andres er totalt uinteressante. Så er vel ikke folk flest så veldig aktive på SoMe heller? 

Anonymkode: feb79...0b1

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å trykke «like» betyr for mange «gratulerer». 

Anonymkode: 4cd40...927

Men det betyr lite for meg. Syns det å ta seg tiden til å faktisk gratulere betyr mer🥲 Men nå er det en del av mine nærmeste som ikke engang har likt innlegget heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg husker knapt min egen bryllupsdag. Andres er totalt uinteressante. Så er vel ikke folk flest så veldig aktive på SoMe heller? 

Anonymkode: feb79...0b1

Det er jo bare trist. I min generasjon er de det😅 

AnonymBruker
Skrevet

Det er visse ting som er null interesse for andre enn de det angår, Bryllupsdag er en av disse. 

De som gratulerer gjør det kun av "plikt" og fordi det forventes, ikke fordi de synes det er så spennende.

Jeg gidder aldri slik gratulering, kan til nød trykke Liker.

Anonymkode: 07387...ad4

• Liker 14
Skrevet

Bryllupsdagen er en viktig markering for paret, men ikke for alle andre. Det er jo ikke helt uvanlig å gratulere når noen annonserer det på SOME, men jeg ville fokusert på det viktigste. Om dere to hadde en fin feiring og markering. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan til nød huske mine foreldres bryllupsdag, men skjønner ikke hvorfor andre utover de to som er gift skal drive å gratulere…

Anonymkode: 4468b...605

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Det er litt kleint å legge ut slike innlegg, syns jeg 

Anonymkode: 37baa...f01

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bryllup er bare viktig for de som gifter seg fordi det er deres o'store dag. Alle andre har viktigere ting å tenke på og opplever ikke at det angår dem 

Anonymkode: 3e93f...1da

• Liker 9
Skrevet

Det er nok ikke så vanlig nei, kanskje bare 10 år, sølvbryllup etc. Ikke ta det personlig ♥️ Men gratulerer fra meg ❤️ Håper du får feirer mange mange flere ❤️

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Trykker liker

Gidder ikke skrive kommentar. 

Anonymkode: e6b2c...fe1

• Liker 1
Skrevet
Queeny skrev (20 minutter siden):

Vi hadde sukkerbryllup i går (6 år) og la ut bilde på instagram og samtidig hadde jeg lagt ut en snap på historie der jeg viste at vi markerte dagen vår og skrev det på bildet. Fikk ingen gratulasjoner og fikk kun "likes" på innlegget på insta fra enkelte, men ikke engang mine nærmeste. Er det ikke normalt å gratulere folk med bryllupsdag? Spesielt hvis man legger ut innlegg og bilde av det?

Jeg gratulerer jo alle mine venner når de har jubileum sammen der de har vært sammen så og så mange år og de setter utrolig mye pris på det. De i familien min som er gift gratulerer jeg bryllupsdagen til siden ingen av mine venner er gift. 

Vi hadde også 9 års jubileum i august, men siden det ikke er like stort som bryllupsdag så dropper jeg som regel å dele noe om det sånn jubileum lenger.

Nå sliter jeg med RSD (Rejection Sensitive Dysphoria) der jeg føler meg lett avvist, lite viktig og tåler dårlig med kritikk så å skrive et sånn her innlegg er egentlig litt risky for meg siden jeg ikke ønsker å føle meg angrepet eller få kritikk for følelsene mine😅 Men jeg er en veldig følsom person og jeg bruker å sette meg selv i andre sine sko ofte og behandler andre på den måten jeg ønsker de skal behandle meg så jeg er ofte rask med å vise medfølelse, sympati og annerkjenne det andre folk syns er viktig for dem, men så ønsker man jo gjerne å få det samme tilbake. 

Siden jeg er en del skuffet siden jeg syns bryllupsdag er viktig for meg så jeg har automatisk tatt avstand fra folk nå for jeg vet ikke om jeg klarer å oppføre meg normalt og bare late som ingenting for det gjør jeg ofte, men ønsker samtidig ikke å lage en sak om det🤷‍♀️ Bursdager er på en måte en dag der alle gratulerer uten videre, men bryllupsdag er jo noe man jobber for og er ikke en selvfølge at man får det hvert år med sin partner.

Vet ikke om dere skjønner meg eller ikke. Jeg overtenker mye, men jeg setter også betydning bak ting og jeg syns det er en dag som burde vært normalt å gratulere på, men om det er normalt? Vet ikke🫤

Har aldri gratulert noen med brylluppsdagen annet enn den faktiske dagen de giftet seg. Folk bryr seg ikke egentlig. I dagens samfunn betyr det ingenting mtp skilsmisse statestikken. 

Vi fikk blomster på 1års dagen av min forlover. Hun er gull verdt. Hun sender sms til oss begge hvert år nå. Tror det er kun hun som husker dato. Men hun er bryllups planlegger, så over snittet interessert i slikt  

Det blir like dumt som å legge ut bilde av barnet sitt «gullet vårt 3år i dag», for å deretter bli sur og krenka når folk ikke sender deg gratulere meldinger. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Queeny skrev (9 minutter siden):

Men det betyr lite for meg. Syns det å ta seg tiden til å faktisk gratulere betyr mer🥲 Men nå er det en del av mine nærmeste som ikke engang har likt innlegget heller.

Åååherreguuuuuuuuuuuuuud. 

Anonymkode: e6862...516

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hender jeg gratulerer hvis jeg tilfeldigvis ser at det er postet på some, men ellers er ikke bryllupsdager jeg bruker energi på å huske. Hadde selv 20 års bryllupsdag i sommer, kom på det uka etter. 

Anonymkode: f2c00...0bf

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde trykket «like» og tenk «koselig». Noe mer bryr jeg meg strengt tatt ikke.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...