Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Hvilket forsikring selskap som tilbyr rimelig livsforsikring. Vi har kjøpt hus og vil tegne livsforsikring som dekker ved uførhet eller død. Mange selskaper og mange forskjellige tilbud at man klarer ikke å bestemme seg. Takker på forhånd for råd og tips.
Snupsi79 Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Har ikke sjekket priser, men har selv livsforsikring i Sparebank 1 og er fornøyd med deres forsikring.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Blir ikke dette litt rart da - hvis du ikke klarer å sortere tips du får fra hvert livsforsingsselskap så skal du stole på alle mer eller mindre uriktige opplysninger som detter inn her? Hvordan kan du vite at Anne, Sissel, Per, Pål eller "gjest" har de riktige opplysningene - og de som passer for deg? Ta gjerne i mot råd, men velg selv - og før du velger sett deg grundig inn i det. Kan hende du aldri livet får bedre timebetaling - for tenk om du får bruk for forsikringen........... Tror du bør sette av litt tid og finne ut av hva du trenger, skriv så en mail til flere forskjellig selskap med spørsmålene dine og så sammenligne svarene du får. Det må være eneste rette løsningen
Trillian Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 Siden dere har køpt hus regner jeg med at en av dere i det minste er i jobb? I så fall har man ofte gode gruppelivsforsikringer og trenger ikke å tegne dette selv (men sjekk nøye, selvsagt). Har nettopp vært i samme situasjon og det er i hvert fall noen generelle råd å holde seg til/ting å finne ut av, fant jeg ut til slutt. Hvis du er medlem i en fagforening e.l. har disse el evt arbeidsstedet ditt kanskje avtaler med et forsikringsselskap som kan gi deg rabatter el bedre betingelser. Det kan lønne seg å tegne flere forsikringer i samme selskap - igjen:rabatter Uføreforsikring kan være vel så lurt som livsforsikring dersom dere er relativt unge. I så fall er det forskjell på uførepensjon og engangsutbetaling ved uførhet. Uførepensjon er noe dyrere, men gir deg totalt sett mer penger dersom du blir ufør relativt tidlig. Vær obs på at ikke alle selskapene definerer uførhet likt! Det er ofte ganske like priser på livsforsikring - og ikke så mye å tjene på å shoppe rundt, som det feks er ved bilforsikring... Derfor enig med de andre her ift at du må sette deg inn i hva slags betingelser for forsikringen som er best tilpasset din situasjon.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Hvilket forsikring selskap som tilbyr rimelig livsforsikring. Vi har kjøpt hus og vil tegne livsforsikring som dekker ved uførhet eller død. Mange selskaper og mange forskjellige tilbud at man klarer ikke å bestemme seg. Takker på forhånd for råd og tips. ← det er mange selskaper. jeg vet bare hva mitt selskap krever og kan ikke svare for andre. Et godt er tips om at du tegner forsikring som følger lånene du tar opp. ved død sletter banken lånet. Andre låneinstutisjoner har også det samme. ved alvorlig sykdom som du kan komme deg i jobb igjen, så betaler de det mnd så lenge du er syk. Alle bør tenke på dette da de tar opp lån. Det koster ikke mange kr. i mnd. man vet aldri når sykdom rammer. Min bank kom med et ekstratilbud til meg nå. jeg vil få utbetalt 300.000 om jeg får en sykdom. Ikke hva som helst sykdom. Tror det var kreft og 6 andre diagnoser. dette skulle de ha ca 500 i mnd for. For oss er det greiest å ha forsikringer knyttet opp mot huslån og andre lån.
nat26 Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 Har ikke sjekket priser, men har selv livsforsikring i Sparebank 1 og er fornøyd med deres forsikring. ← Samme her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå