AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Jeg vurderer å velge Informatikk: programmering og systemarkitektur, men er litt bekymret for at jeg kan snevre meg for mye inn på «programmering», og dermed bli ekstra utsatt for konkurransen fra KI i fremtiden. Jeg liker godt å jobbe med mennesker, samtidig som jeg har stor interesse for teknologi. Har dere noen anbefalinger til masterprogram som kan være et tryggere valg i møte med utviklingen innen KI? Anonymkode: db878...964
Majer Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Ville tatt masteren, men jobbet i en bransje ved siden av sånn at du får bransjekunnskap- eks som pleieassistent i helsevesenet eller asistent i bank
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden Mm, sikt deg inn på noe viktig i helsesektoren. Helst noe AI ikke tar over i morgen. Evt noe strategisk? Kanskje er det lureste innen ai-utsatte yrker nå å være den som skal styre ai-bruken. Tar litt tid før det behovet er borte tror jeg. Men ellers, sikker på at det er nødvendig å bruke flere år på grader? Trodde man klarte deg bra med bachelor i IT og at en master ikke nødvendigvis gir så mange ekstra muligheter? Ikke ta grad bare for grad. To år ekstra i jobb er jo fort 1 mill ekstra inn på konto. Anonymkode: baac1...f84
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg vurderer å velge Informatikk: programmering og systemarkitektur, men er litt bekymret for at jeg kan snevre meg for mye inn på «programmering», og dermed bli ekstra utsatt for konkurransen fra KI i fremtiden. Jeg liker godt å jobbe med mennesker, samtidig som jeg har stor interesse for teknologi. Har dere noen anbefalinger til masterprogram som kan være et tryggere valg i møte med utviklingen innen KI? Anonymkode: db878...964 Helseinformatikk er det mange som går for, men det er nesten i andre enden - mindre teknisk. Anonymkode: 4a4ae...866
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden 1 hour ago, AnonymBruker said: Mm, sikt deg inn på noe viktig i helsesektoren. Helst noe AI ikke tar over i morgen. Evt noe strategisk? Kanskje er det lureste innen ai-utsatte yrker nå å være den som skal styre ai-bruken. Tar litt tid før det behovet er borte tror jeg. Men ellers, sikker på at det er nødvendig å bruke flere år på grader? Trodde man klarte deg bra med bachelor i IT og at en master ikke nødvendigvis gir så mange ekstra muligheter? Ikke ta grad bare for grad. To år ekstra i jobb er jo fort 1 mill ekstra inn på konto. Anonymkode: baac1...f84 Du har helt rett mtp å ikke ta master bare for å ta master. Men dette er mer som et "backup plan". Men ja, jeg skal prøve å skaffe meg jobb. Anonymkode: db878...964
endo Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Noe med KI eller elektronikkutvikling. Da får du hvertfall brukt utdannelsen til noe.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Geomatikk? Krysninga mellom it og geografi. Det trengs kodehoder med it bakgrunn i tillegg til geografer Anonymkode: 209ff...83b
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg vurderer å velge Informatikk: programmering og systemarkitektur, men er litt bekymret for at jeg kan snevre meg for mye inn på «programmering», og dermed bli ekstra utsatt for konkurransen fra KI i fremtiden. Jeg liker godt å jobbe med mennesker, samtidig som jeg har stor interesse for teknologi. Har dere noen anbefalinger til masterprogram som kan være et tryggere valg i møte med utviklingen innen KI? Anonymkode: db878...964 Se på kybernetikk. Anonymkode: 59722...a3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå