Gå til innhold

Til dere som har vært i Thailand

Miracl3

Anbefalte innlegg

- Hva skal jeg gjøre for å beskytte meg mot mygg? De har jo malaria, dengoufeber etc?

- Ble dere syke mens dere var der? Er redd denne dongoufeberen (tror ikke jeg skriver navnet riktig :sjenert: )

- Hva slags mat er thai mat?

- Ville du reist dit en gang til og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker thailand :Nikke:

Bruker mygga.

Du får kjøpt det på apoteket her hjemme, og du får kjøpt det der nede.

Om du skall nord i thailand, annbefaler jeg att du tar malaria vaksine.

Om du skall til sør thailand, trenger du ikke vere redd for malaria mygg.

Myggen elsker meg :tristbla:

Men om du setter deg på en restaurant og klapser deg på leggen, kommer de løpende med mygg spiraler og plaserer under bordet :ler:

Mygga er det klart beste mygg midelet som finnes, spessielt på tropisk mygg!

Du trenger ikke vere redd for å bli syk....

Men om du får et åpent sår, skyll med flaskevann!!!!!

Vi tåler ikke bakteriefloraen i vannet der, så om du skyller med springvann, kan det bli infisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker thailand...

Nå tok jeg malariatabletter, men det var fordi vi skulle til India etterpå.

Var i Bangkok og HuaHin, og fikk beskjed om at det ikke var nødvendig med malaria beskyttelse der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aloha

Du trenger ikke beskyttelse mot malaria med mindre du skal bevege deg utenfor turistområdene. Skal du inn i "jungelen" er det nok lurt med malariatabletter, hør på vaksinasjonskontoret.

Jeg ble ikke syk da jeg var der.

Thai mat er nydelig! Mye ris, kylling, grønnsaker, sterke krydder/sauser etc. Syns asiatisk mat generelt er meget bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør deg med myggolje/myggspray hver gang du har badet og/eller tar på deg solkrem. Be om myggspiral på restaurantene, og prøv å ha på løse klær i mørke farger på kvelden for å unngå myggstikk. (Men denguemyggen stikker også om dagen, så vær omhyggelig med myggbeskyttelsen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg fikk beskjed om at man ikke trengte malariatabletter i Thailand. Vi var både i nord og sør. Degue-feber finnes i nord, men det er skjeldent. Det finnes ingen vaksine så da får du bare tåle å bli syk. beste beskyttelse er myggmelk på bar hud om kvelden.

Maten er nydelig og landet er vakkert. Jeg reiser tilbake på grunn av det deilige klimaet, de flotte strendene, utrolige servicen, gode maten og vennlige menneskene... Pluss vanvittig bra shopping, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Vi fikk også beskjed om at vi ikke trengte malaria vaksine/tabletter selv om vi skulle være både i jungel og turiststrøk. Det tipset vi fikk var å beskytte oss mot myggen med løse klær som dekket og impregnert myggnetting. Det siste tror jeg nok jeg fikk godt utbytte av! Jeg fant iallefall flere døde mygg på den hver gang jeg pakket den sammen.

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dengue-fever er ikke særlig utbredt, men jeg husker det var et utbrudd av det på Koh Phagnan da jeg var på Koh Samui for noen år siden. Utbruddet holdt seg imidlertid på Phagnan. Tror ikke det er så mange forhåndsregler å ta mot akkurat dette, bortsett fra å smøre seg med myggmiddel, og å ha på lange bukser/sokker om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand er helt fantastisk!

* Vi var ikke plaget av så mye mygg da vi var på Phuket, men på Koh Samui var det merkbart mer. Myggspiral, myggspray osv. Tigerbalsam hjelper godt for å bli kvitt kløen etter stikket!

* Ble ikke syk. Bare glad :)

* Maten var fantastisk! Noe kan være litt sterkt, men alt var veldig godt. Mye ris og grønnsaker.

* Jeg reiser gjerne igjen! Hadde det ikke vært så langt unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER Thailand!

Bruk myggmiddel, mørke klær, unngå parfyme.

Jeg har vært der mange ganger og har aldri blitt syk. Men jeg har fått infeksjoner i myggstikk jeg har klødd på, så pass på hygienen.

Maten er bare helt fantastisk! Pass på å prøve masse forskjellig, grønnsaker i østerssaus, grønn karri, massamakarri, rød karri, stekt ris. Og ikke glem å smake på pannekakene! Nam-nam.

Jeg drar igjen så fort jeg får anledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen :) Jeg tror Thailand er fantastisk egentlig, men noen ganger ser jeg for meg at mannen min skal få denne feberen også blir jeg kjempe redd.

Rådene fra folkehelsa er gå med langbukse og langermet genser, sokker etc. Men det går jo ikke ann blir jo kjeme varmt det da. Og hva med hodet kan vell ikke spraye myggspray i håret????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tusen takk for svar alle sammen :) Jeg tror Thailand er fantastisk egentlig, men noen ganger ser jeg for meg at mannen min skal få denne feberen også blir jeg kjempe redd.

Rådene fra folkehelsa er gå med langbukse og langermet genser, sokker etc. Men det går jo ikke ann blir jo kjeme varmt det da. Og hva med hodet kan vell ikke spraye myggspray i håret????

Slapp av! Dengue-feber er ikke så utbredt. Det er kun tre tilfeller registrert i Skandinavia ref folkehelseinnstituttet sine hjemmesider. Bruk myggspray, hvis du er så engstelig. Da kan du også spraye hodet.

Tre importerte tilfeller av DHF er fram til 2004 beskrevet i Skandinavia, hvorav ett tilfelle i Norge (1996)

http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=22...0;4539;::10:0:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av! Dengue-feber er ikke så utbredt. Det er kun tre tilfeller registrert i Skandinavia ref folkehelseinnstituttet sine hjemmesider. Bruk myggspray, hvis du er så engstelig. Da kan du også spraye hodet.

http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=22...0;4539;::10:0:0

Å tusen takk for den lenken, nå skal jeg roe meg helt ned. Dumme meg kan jo ikke reise noen steder :) Men gleder meg til Thailand tre uker skal jeg være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...