Gå til innhold

Hvorfor aksepteres det at mange i Norge ikke vil date folk tilhørende andre religioner eller kulturer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke rasistisk når eks damer med hijab ikke dater etnisk norske menn?

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det et seriøst spørsmål? Ønsker du å innføre lovpålagt dating?

Anonymkode: c6660...c83

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Majer skrev (8 minutter siden):

Er det ikke rasistisk når eks damer med hijab ikke dater etnisk norske menn?

Er det vanlig de muslimske jentene dater så mye?. 

Anonymkode: c2181...ac6

• Liker 2
Skrevet

Jeg reagerer vel mer negativt på damer som ikke vil date biloppretting men kun leger og advokater. Men ellers må vel folk få date hvem de vil. 

Anonymkode: e25a7...eed

Skrevet

de har vel ikke lyst til å egentlig være sammen med nordmenn heller da. 

spesielt muslimske menn kan bruke norske kvinner til å knulle rundt med, frem til de blir lei - og de finner seg noen andre - men det er ikke særlig normalt at de faktisk gifter seg med norske kvinnfolk. Da velger de heller kusinen sin fra Afghanistan / Somalia, eller what ever.   

Anonymkode: dc99e...15d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det først nå du har funnet ut at vi har kulturforskjeller og normforskjeller i Norge, og i verden? 

Anonymkode: 51bf5...c3c

• Liker 3
Skrevet

Har da hatt  mange "dater" med tilsynelatende konservative muslimske damer, men ikke noe som blir offentliggjort ;) 

Skrevet

Det er vel lov å ha preferanser. Men at de blir truet med Juling og dreping fra onkler og fettere og storebrødre er ikke greit altså

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg er ikke religiøs, og har derfor ikke lyst til å date noen, som er sterkt religiøse. For det vil jo bli problematisk, skal man ha et seriøst forhold.

Anonymkode: bc12e...0d0

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det først nå du har funnet ut at vi har kulturforskjeller og normforskjeller i Norge, og i verden? 

Anonymkode: 51bf5...c3c

Ingenting tyder på det, TS stiller et spørsmål vedrørende dette

Anonymkode: 84c7b...cff

Skrevet

Folk får date hvem de vil! Ingen kan tvinge noen til å date andre mot sin vilje, bare fordi andre da ser på dem som rasister! Det sier mer om dem som tvinger igjennom dette…..

Anonymkode: 9afdd...4d1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Trenger ikke mye kulturforskjell til at man ikke vil date og religion og språk er langt fra eneste grunner. Utdanningsnivå, bakgrunn betyr vel så mye. Jeg hadde aldri datet noen uten høyere utdanning f.eks og ALDRI noen som hadde stemt FrP. 

Verdier er viktige for å bygge et fungerende samliv, det er ikke rasistisk, men realistisk.

Anonymkode: 4a663...ac6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad dere mener det samme. For jeg lurer noen gang på om jeg noen gang kommer til å få den rette kjæresten. Jeg har veldig mange krav. Og veldig mange red flags jeg ser i menn. Men det er bare fordi jeg vil finne den rette. At vi ikke skal krangle i lag. Men nå ser jeg at jeg ikke synes mørhudede menn er attraktive. Jeg har ikke likt noen av de. Det er ikke rasisitisk. Det er bare sånn det er som legningen min. Kan folk tro dette er rasistisk? Kan man ikke si det da?

Anonymkode: dce6a...9d5

Skrevet (endret)

Er det ikke naturlig at man søker seg mot noen man deler livssyn med? Andre kulturer er i utgangspunktet uproblematisk for min del, men religion er ikke like rett fram. Jeg er gift med en kvinne fra et muslimsk land, men hun er ikke religiøs og det er heller ikke jeg, derfor er det ikke noe problem. Jeg tror ikke jeg hadde passet i et forhold med noen som var kristen eller Hindu heller.

Endret av Jdz
  • Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.9.2025 den 17.56):

de har vel ikke lyst til å egentlig være sammen med nordmenn heller da. 

spesielt muslimske menn kan bruke norske kvinner til å knulle rundt med, frem til de blir lei - og de finner seg noen andre - men det er ikke særlig normalt at de faktisk gifter seg med norske kvinnfolk. Da velger de heller kusinen sin fra Afghanistan / Somalia, eller what ever.   

Anonymkode: dc99e...15d

De fleste velger ikke det.. de blir pålagte.

Anonymkode: a1e01...043

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ateist, og ville ikke datet noen som er religiøse, uansett religion. Det gjør meg sikkert til trangsynt, men ikke til rasist. 

Anonymkode: 00544...f49

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri datet noen religiøse. For meg er det turn-off.

Anonymkode: f5494...038

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.9.2025 den 18.58):

Jeg er ikke religiøs, og har derfor ikke lyst til å date noen, som er sterkt religiøse. For det vil jo bli problematisk, skal man ha et seriøst forhold.

Anonymkode: bc12e...0d0

Rasisme er når folk gir deg negative karaktertrekk på grunn av din, eller det de tror om din, etnisitet, hudfarge, kulturelle- eller religiøse opphav.

Anonymkode: e3e50...aaf

Skrevet

Vil du oppdra barna dine i islamsk tro, da? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting som er mer turnoff enn religion 

Anonymkode: bccce...856

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...