AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:31 #1 Skrevet mandag kl 06:31 Hva mener du er fellesbetegnelsen for de menneskene du har rundt det som lever sånn? Mange vil sikkert svare at det er folk de holder seg unna eller de har ikke slike i livet sitt. Det er ikke det svaret jeg vil ha. Alle kjenner noen eller vet om noen. Så hva tenker du disse menneskene mangler, eller sliter med? Hvorfor er det noen som alltid bare er nødt til å ha en konflikt gående, eller være misfornøyd med en eller annen? Anonymkode: 0d82e...9c2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:32 #2 Skrevet mandag kl 06:32 Baksnakking handler ofte om å føle seg bedre ved å rakke ned på andre. Anonymkode: ee2a0...cd5 2 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:40 #3 Skrevet mandag kl 06:40 At de er usikre i seg selv. Lav selvfølelse. Ingen blir baksnakket av folk med bedre liv enn seg selv. Anonymkode: fbff7...0da 4
Carrot Skrevet mandag kl 06:46 #4 Skrevet mandag kl 06:46 de er vel mer konfliktsky siden de snakker bak rygen til vedkommende heller enn direkte til dem som en som legger opp til konflikt ville gjort? 2 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:49 #5 Skrevet mandag kl 06:49 De er feige og ikke i kontakt med egne følelser. Kontrollbehov, de vil manipulere narrativet der legger skyld over på andre. Usikre i seg selv, føler seg avvist av de som de baksnakker. Trur de vokst opp med foreldre som snakker negativt om andre. Setter seg selv i offerrollen. Anonymkode: 85837...350 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:49 #6 Skrevet mandag kl 06:49 Absolutt ALLE baksnakker andre. Anonymkode: 8781a...278 3 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:52 #7 Skrevet mandag kl 06:52 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Absolutt ALLE baksnakker andre. Anonymkode: 8781a...278 Det var ikke det jeg spurte om Evner du ikke å svare på det som konkret blir spurt om i en tråd, så lar du være å svare. Anonymkode: 0d82e...9c2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:54 #8 Skrevet mandag kl 06:54 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Absolutt ALLE baksnakker andre. Anonymkode: 8781a...278 Men vi elsker å tro at oss selv ikke er blant dem. Tidenes selvbedrag, og vi vet det. Anonymkode: 78a10...720 5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:54 #9 Skrevet mandag kl 06:54 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Absolutt ALLE baksnakker andre. Anonymkode: 8781a...278 Jeg og mine venninner snakker kun positivt om andre bak ryggen på dem. Det er nulltoleranse for negativ baksnakking slik uttrykket vanligvis tilsier. Så nei, ikke alle gjør det. Anonymkode: fbff7...0da 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:12 #10 Skrevet mandag kl 07:12 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Absolutt ALLE baksnakker andre. Anonymkode: 8781a...278 Nei. Anonymkode: c4b17...6e9 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:25 #11 Skrevet mandag kl 07:25 Kutt dem ut! Anonymkode: 77797...0ed
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:44 #12 Skrevet mandag kl 07:44 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg og mine venninner snakker kun positivt om andre bak ryggen på dem. Det er nulltoleranse for negativ baksnakking slik uttrykket vanligvis tilsier. Så nei, ikke alle gjør det. Anonymkode: fbff7...0da AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nei. Anonymkode: c4b17...6e9 Aldri har sagt et eneste negativt ord om noen? Right… Anonymkode: 8781a...278 3 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:09 #13 Skrevet mandag kl 08:09 De som kjapt baksnakker andre til deg er garantert like kjappe til å baksnakke deg når du ikke er tilstede. Liker ikke baksnakking. Føler meg ekkel og kjip når jeg gjør det. Vet det er fordi jeg føler meg dårlig behandlet, mindreverdig, misunnelig el lign når jeg gjør sånt. Anonymkode: 275ce...56d 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:13 #14 Skrevet mandag kl 09:13 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri har sagt et eneste negativt ord om noen? Right… Anonymkode: 8781a...278 Da vi var yngre, absolutt. Men så vokste jeg opp og det samme gjorde mine verdier. Og nå omgås jeg andre med like verdier, og det er noe vi verdsetter høyt, det å ikke snakke nedsettende om andre mennesker. Hvis vi har trøbbel med noen, snakker vi med dem direkte. At dette er helt utenkelig for deg, er faktisk litt skremmende. Anonymkode: fbff7...0da 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:29 #15 Skrevet mandag kl 09:29 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Baksnakking handler ofte om å føle seg bedre ved å rakke ned på andre. Anonymkode: ee2a0...cd5 Er det baksnakking å snakke om en annen person sine handlinger som påvirket deg negativt? For slik snakker jeg om enkelte bak deres rygg. Har gjentatte forsøk med å snakke med den det gjelder, men det fører til høyt konfliktnivå. Så får å slippe å bære sinne og irritasjon alene, så snakker jeg med noen om det. Så ja, da føler jeg meg bedre etterpå, men det var kanskje ikke slik du tenkte det? Saker det gjelder er kollega som stadig legger skylden på meg, når det egentlig var hun som gjorde feilen. Som kjefter meg huden full for ting hun tror. Det gjelder også barnefar som lover å stille opp, men avtaler brytes. Han bidrar ikke økonomisk med barna på noe som helst måte. Så disse snakker jeg om bak deres rygg for å takle det som stadig skjer. Anonymkode: b0150...d4f 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:32 #16 Skrevet mandag kl 09:32 Jeg søker ikke konflikt ved å snakke om andre. Jeg søker fellesskap ved å snakke om andre med andre jeg står nær. Anonymkode: a6609...ff7 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:11 #17 Skrevet mandag kl 10:11 Baksnakking er en primitiv regulering av selvfølelse og ønske om fellesskap. Noe jeg anser som giftig og slemt og jeg unngår konsekvent folk som baksnakker andre. Anonymkode: 41421...a2a 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:16 #18 Skrevet mandag kl 10:16 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva mener du er fellesbetegnelsen for de menneskene du har rundt det som lever sånn? Mange vil sikkert svare at det er folk de holder seg unna eller de har ikke slike i livet sitt. Det er ikke det svaret jeg vil ha. Alle kjenner noen eller vet om noen. Så hva tenker du disse menneskene mangler, eller sliter med? Hvorfor er det noen som alltid bare er nødt til å ha en konflikt gående, eller være misfornøyd med en eller annen? Anonymkode: 0d82e...9c2 Det kan være mange årsaker. Snakker ned andre for å heve seg selv, prøve å fremstå som bedre enn det man er eller trykke ned andre mennesker. Utpreget konkurransemenneske som prøver å psyke ned andre bevisst til fordel for seg selv. Sosialt konstruert fenomen som sladrete, snakker stygt om andre for å bli sosialt akseptert. Det er stor forskjell på å si det som det er, og snakke ned andre mennesker. Mennesker som er selvopptatte, usikre, opptatt av egen vinning, hevngjerrige, lystløgnere og egoistiske mennesker har en tendens til å oppføre seg slik. Så kan vi i løpet av et langt liv ha større eller mindre trekk av disse egenskapene, i forhold til hva slags mennesker vi møter og hvor lett påvirkelig man er. Noen mennesker er ikke slik i det hele tatt uavhengig av situasjonen. Da utstråler man selvsikkerhet, at man stoler på seg selv og er trygg på seg selv. Anonymkode: bc907...746 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:20 #19 Skrevet mandag kl 10:20 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er det baksnakking å snakke om en annen person sine handlinger som påvirket deg negativt? For slik snakker jeg om enkelte bak deres rygg. Har gjentatte forsøk med å snakke med den det gjelder, men det fører til høyt konfliktnivå. Så får å slippe å bære sinne og irritasjon alene, så snakker jeg med noen om det. Så ja, da føler jeg meg bedre etterpå, men det var kanskje ikke slik du tenkte det? Saker det gjelder er kollega som stadig legger skylden på meg, når det egentlig var hun som gjorde feilen. Som kjefter meg huden full for ting hun tror. Det gjelder også barnefar som lover å stille opp, men avtaler brytes. Han bidrar ikke økonomisk med barna på noe som helst måte. Så disse snakker jeg om bak deres rygg for å takle det som stadig skjer. Anonymkode: b0150...d4f Dette tolker jeg som å søke støtte når ytre påvirkninger kan bli for store og bære alene. Det er forskjell på det, og snakke ned andre for å være ondskapsfull. Det er stygt gjort. Anonymkode: bc907...746 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:20 #20 Skrevet mandag kl 10:20 Ja, når noen oppfører seg som dritt, så er det veldig godt å snakke om det til noen, og gjerne gjøre personen litt upopulær, det er jo bedre å få overtak på rasshollen måten, i stillhet Anonymkode: fca5f...ce4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå