Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker det blir gør neste gang dere tilfeldigvis treffes. Don't force it.

Anonymkode: f7bcc...8b2

*gøy

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kålrota skrev (3 minutter siden):

Nei, men da jobber man jo gjerne sammen. Begge er på jobb. Her var hun på jobb. 

Jeg kjenner til mange eksempler av par som dannes mellom ansatt og publikum eller kunde-leverandør og så videre. 
Man tilbringer 40 timer i uka på jobb. Dette er en viktig sosial arena i de flestes liv.

• Liker 5
Skrevet

Så utrolig koselig 😃 

jeg ville ringt firmaet. Presenter deg og legg igjen ditt navn og nummer. Så får HUN ta kontakt om hun ønsker ☺️ 

Blir trist når jeg leser at det oppleves creepy å ville finne en man følte god kjemi med. 
Er det ikke dette som er god gammeldags romantikk? 

Du slipper det selvsagt hvis hun avviser, men dette likte jeg. 
tenk hvilke fin historie det kan bli for barnebarna 😁

Anonymkode: f0e55...068

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så utrolig koselig 😃 

jeg ville ringt firmaet. Presenter deg og legg igjen ditt navn og nummer. Så får HUN ta kontakt om hun ønsker ☺️ 

Blir trist når jeg leser at det oppleves creepy å ville finne en man følte god kjemi med. 

Er ikke alle som liker romantikk. Fatter ikke at det er så vanskelig å skjønne. 

Anonymkode: feba1...8cc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så utrolig koselig 😃 

Stor forskjell på å legge igjen sitt navn og nummer, vs å be om hennes navn og nummer.
Altså, hva om hun ikke er singel? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kunne vært denne personen på jobb. Og ja, det har vært noen henvendelser til firmaet jeg jobber for. Alle de har fått nei. 

Noen har til og med søkt og funnet min kontaktinformasjon på egenhånd og det har endt med blokkering. Det som er så trist er at jeg må passe på å være kald istedenfor å være meg selv i møte med menn på jobb. 

Anonymkode: 26756...6e5

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du får se om du møter på henne igjen. Å kontakte henne via jobb eller SoMe bare fordi hun slo av en hyggelig prat ved et ras, vil bli sett på som creepy. 

Anonymkode: 23ef6...039

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det er creepy uansett hvordan du gjør det. 

Anonymkode: 9477f...321

Det er da enda mer creepy med profil på Tinder! Savner slik det var før i tiden, når man traff folk på "gamlemåten" uten det og det kravet og den og den lange listen over "red flags".... Da man møtte folk og ble naturlig forelsket, flørtet og datet uten å tenke på alt som var feil med daten.... 

Datingen som skjer nå til dags, med nettdating før engangsligg med folk du ikke kjenner, er mye mer creepy! Det er ødelagt, og det er derfor så mange ikke treffer noen 😕 

Anonymkode: 9ad93...4d0

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det må da kunne gå an å være på jobb i fred tenker jeg. At du har lett etter mann betyr ikke at andre gjør det.

Nei, men det hender folk har truffet hverandre på jobb - ganske mange ganger faktisk!!! Og hvis ikke folk tåler at noen spør om de en er interessert i å treffes etc, så har verden en lang vei å gå... Skal det være slik at man må ha samtykke til å snakke med folk og be dem ut? Ser jo at Tinder og andre datingsider ødelegger her, hvor begge må "matche" og trykke "liker" før en snakker sammen....  Og likevel har det aldri vært flere single og ensomme.... 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er rimelig uprofesjonelt om arbeidsplassen gir henne navnet hennes, så det bør du ikke gjøre. Kan også fort bli ganske flaut for henne om du ber arbeidsgiver gi henne ditt navn og kontaktinformasjon, så ikke gjør det heller. 

Jeg regner med at raset er ryddet nå, så du kommer vel ikke så langt om du kjører samme strekning i kveld, i håp om at hun dirigerer trafikken. Du kan sjekke opp om mulige arbeidsplasser har en facebookside, da kan det være at hun liker siden. Det er en ufarlig måte å ta kontakt med henne på, vil hun ikke ha noe med deg å gjøre, er det bare for henne å ikke svare på forespørselen hennes.

Det som gjør at jeg tenker at dette var mer enn vanlig jobbhøflighet fra hennes side, er at hun sa til moren sin at hun hadde fått seg ny venn. Det er jo absolutt ikke noe jeg ville sagt om noen som helst, om jeg bare mente det som vanlig jobbhøflighet iallfall. 

Anonymkode: 5aa95...15c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er ikke alle som liker romantikk. Fatter ikke at det er så vanskelig å skjønne. 

Nei, men mange liker det.... Du vet ikke om denne kvinnen liker det eller ei. Tenk om hun tenker på ham også? Det verste han får er et nei. Creepy blir det ikke før han ikke tar et nei for et nei! 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Så utrolig koselig 😃 

Jeg og syns dette er romantisk ..hadde gjort det selv og hvis jeg møtte på noen med sånn instant kjemi.. da hadde jeg prøvd det jeg kunne for å finne igjen personen. 

Se på ansatte i firma kan hende navnet dukker opp der eller på fb siden dems.. ja bruk sosiale medier

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er rimelig uprofesjonelt om arbeidsplassen gir henne navnet hennes, så det bør du ikke gjøre. Kan også fort bli ganske flaut for henne om du ber arbeidsgiver gi henne ditt navn og kontaktinformasjon, så ikke gjør det heller. 

Jeg regner med at raset er ryddet nå, så du kommer vel ikke så langt om du kjører samme strekning i kveld, i håp om at hun dirigerer trafikken. Du kan sjekke opp om mulige arbeidsplasser har en facebookside, da kan det være at hun liker siden. Det er en ufarlig måte å ta kontakt med henne på, vil hun ikke ha noe med deg å gjøre, er det bare for henne å ikke svare på forespørselen hennes.

Det som gjør at jeg tenker at dette var mer enn vanlig jobbhøflighet fra hennes side, er at hun sa til moren sin at hun hadde fått seg ny venn. Det er jo absolutt ikke noe jeg ville sagt om noen som helst, om jeg bare mente det som vanlig jobbhøflighet iallfall. 

Anonymkode: 5aa95...15c

Jeg har opplevd det men ikke på en romantisk måte da. At en kar ringte arbeidsgiver for å finne ut hvem jeg var for han ville treffe meg igjen jeg syns det bare var morsomt jeg. Ble nå satt pris på det kjente jeg i hvertfall. 

• Liker 1
Skrevet

I denne tråden er det mange som ikke evner å se det fra hennes perspektiv. 

I hennes jobb, men hennes kvaliteter er det nok mange som er i ts sine sko.

Hun er bare hyggelig, attraktiv og synlig. Trolig flørter hun ikke, og ville bli overrasket/protestere om noen foreslo hun flørtet med deg. 

Du burde respektere at hun er på jobb, og at ditt behov for å bli bedre kjent med henne ikke er viktigere enn at hun ikke skal få arbeidsplassen sin kontaktet. Du kjenner henne ikke og det er unaturlig og påtrengende å finne henne på sosiale medier. 

men du kan jo selvsagt logge på Tinder og scrolle til du finner henne. 

Anonymkode: f20b7...99d

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette er stalking og drit skummelt. 

Skal ikke en dame kunne være hyggelig og høflig på jobb uten at menn begynner å spore opp personopplysningene deres og oppsøke dem etterpå? 

De som sammenligner dette med å gå igjennom vennenettverk og spørre etter nr mangler sosiale antenner. Da er man innenfor det sosiale sikkerhetsnettet og man vet man allerede har en forbindelse. Vennene kan lett fungere som en sikkerhetsmekanisme. 

Hadde dere klikket så godt kunne du spurt der og da om hun er åpen for å treffes. 

Anonymkode: baae9...492

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nei. Det er absolutt noe man sier som lett ironisk fleip. Å ta sånt bokstavelig tyder på lav sosial intelligens. 

Det der har jeg sagt til mange, og blitt sagt til av andre mange ganger, av både menn og kvinner. Kollegaer, kunder, folk på flyplassen jeg har spurt om hjelp fra. You name it. Særlig utenlandske, i Norge eller utenfor Norge sier sånt lett. Det er bare for å skape lett stemning. Men vanlig blant norske også, for all del. 

Jeg mener jeg har hørt den eksakte frasen bli brukt, jeg kommer bare ikke på når og hvor for å gi konkret eksempel. 

Cluet er at noen i samtalen begynner å snakke om å faktisk treffes. Hvis det temaet ikke kommer opp, så ikke legg mer i det enn å sette det på kontoen for en hyggelig dag. Hvis ikke du har ryggrad nok til å stille det spørsmålet selv på en respektfull måte når du er i samtalen, så ta det på egen kappe. Men ikle begynn å stalke etterpå. Sånt ødelegger bare kvinners lyst til å være hyggelige på jobb. 

Man må lese dama. Det er i de fleste tilfeller mulig å se forskjellen på noen som er i godt humør og vil være hyggelig, og noen som flørter. 

Folk må slappe av litt. Det må gå an å snakke hyggelig til hverandre uten å overtolke det, få erekskjon og begynne stalke og planlegge bryllup. 

Får man limerance bare fordi man blir snakket hyggelig til, så står det dårlig til her i verden. 

-Mann50

Anonymkode: baae9...492

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du får se om du møter på henne igjen. Å kontakte henne via jobb eller SoMe bare fordi hun slo av en hyggelig prat ved et ras, vil bli sett på som creepy. 

Anonymkode: 23ef6...039

slutt å mas om at ting er creepy... herrgud! Sender vedkommende en grei melding til firmaet, så skader vel ikke det? 

Anonymkode: 3d56d...52e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I all verden! Hvorfor er det creepy? Det er mange måter å treffes på. Om man ikke snakker med folk så finner man jo ingen, og like gjerne på denne måten.

Jeg ble kjent med mannen min via felles kjente, og fordi han spurte venninnen min etter kontaktinformasjon.  

Man MÅ ikke treffes på byen/fest.

TS virker som en reflektert person, og det viktigste er å gi seg om det ikke er noen interesse. Å ikke gjøre det er creepy.

Jeg har dessverre ingen tips til hvordan finne henne. Karmøy er vel ikke den største plassen, så mulig via facebook kanskje, om hun bor der 

Anonymkode: 67e63...1b0

Det er VELDIG stor forskjell på å spørre felles venner/bekjente etter kontaktinformasjon, og spørre arbeidsgiver... 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så utrolig koselig 😃 

Jeg synes ikke det er noe som helst romantisk at min arbeidsplass skal involveres i mitt privatliv. 

Søke rundt, og prøve finne personen på sosiale medier tenker jeg er greit nok, men ikke involver arbeidsgiver! 

Anonymkode: e608a...fcd

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Firmaet har ikke lov til å gi deg navnet hennes.. så du må nok finne det ut på andre måter ja.. Blir som å lete etter nåla i høystakken 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 61383...b20

Firmaet kan formidle informasjon til henne så kan hun velge selv.

• Liker 5
Skrevet

Ikke hør på de som sier du skal kontakte firmaet hennes 😅 Det hadde jeg synes hadde vært ubehagelig (også om jeg synes vi hadde en god tone, faktisk) og det hadde vært uproft av de å gi deg noe info om henne. 

Anonymkode: 4c55e...34e

• Liker 2
Skrevet

Kontakt firmaet, legg igjen navnet ditt og telefonnummeret og sted og tid for møtet deres, så hun husker deg. Siter gjerne Humphrey Bogart om du vil. 

I filmen "Casablanca" fra 1942 med Humphrey Bogart og Ingrid Bergman, sier Bogart helt på slutten av filmen en frase som er blitt sitert av tusenvis av mennesker, ofte i en litt humoristisk setting, men også når man vil være hyggelig mot en ny venn:

"I think this is the beginning of a beutiful friendship".

Anonymkode: 7cecc...cf2

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...