AnonymBruker Skrevet 7. september #1 Skrevet 7. september Hei Jeg har gått på aap i 5 år nå i høst. Migrene og tensjonshodepine. Prøvd masse medisiner uten hjelp, bare bivirkninger. Plassert på sånne bedrifter som tester arbeidsevnen og operert halsen da legen mener dette kan løsne litt på trykket mot nakken og hodet- did not. Har gjort alt dette, med pauser imellom da hvert tiltak må søkes inn og det er ventetid. I januar har min veileder i nav skyvet meg over til en annen veileder. Hun er veldig pushy og sendte meg til fønix. Der sendte de meg til en bedrift der det ble avtalt å jobbe 20%. Jeg har klart alt fra 10-30%. Alt utifra hvor mye migrene jeg jar og hvor sliten jeg er dagen etter, pga smertene og musklene dagen før. Nå har jeg gått her i 5mnd. Målet er å få arbeide fast her på en 20-30% stilling. Men arbplassen drøyer dette møtet med nav 2ggr og nav har bare forlenget avtalen med dem. Det er jo greit, jeg får jo aap underveis uansett. Men trist at de ikke vil diskutere min fremtid i bedriften, om det er en fremtid for meg der... Uaaansett. Jeg har aldri følt meg så dårlig som jeg har i de siste ukene. Ikke noe spesielt har skjedd, jobber ikke mer enn før, både hjemme (barn,hus etc).eller på jobb. Men, det er alltod noe. Har jeg smerter så blir jeg borte fra jobb og gjør ikke husarbeid. Og blir sliten og mister kreft og blir liggende flere dager etterpå. Så har jeg et par dagee hvor jeg er frisk og drar på jobb, og kommer hjem og liggee resten av dagen. Så kommer smerten tilbake de neste par dagene og den onde sirkelen stopper ikke. Sist jeg pushet meg welv var for 5 år siden da jeg ikke kunne akseptere at kroppen min var slik, og endte med å være sengeliggende i 3 dager. Hverken spiste,men drakk litt. Nå gøler jeg at jeg er på vei dit. Forrige gang bare skjedde det. Nå kan jeg på en måte merke at jeg er på vei dit sakte men sikkert, ikke BANG! som forrige gang. Det jeg lurer på da er om jeg lan sykemelde meg par uker og bare la kroppen slappe av etter smerterundene? Og ikke jobbe forså og falle om etterpå? Jeg vet ikke om det hjelper å slappe av i par uker, men jeg vet at hvis jeg fortsetter slik, så ender jeg opp med å bli sengeliggende som forrige gang, eller verre. Hvem snakker jeg med, legen eller nav? Det er jo rart å sykemelde når man går på aap? Jeg har allefall ikke hørt om dette.. Anonymkode: 88660...2d4
Mariss@68 Skrevet 7. september #2 Skrevet 7. september Kontakt veileder i NAV og forklar situasjonen. Du kan ikke sykmelde deg på AAP. Du har jo ikke sykepengerettigheter og heller ingen arbeidsgiver å sykmelde deg fra. Du er jo på tiltak gjennom NAV, og mottar AAP i denne tiden?
AnonymBruker Skrevet 7. september #3 Skrevet 7. september Sykemeldt kan man jo alltid bli når man er syk og legen er enig, men er ikke alltid msn har rett til sykepenger. Anonymkode: 7f94f...b83 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #4 Skrevet 7. september Du er på AAP! Du melder fra om at du ikke er frisk til å gjøre som avtalt. Og så bestiller du deg en legetime! Anonymkode: a3836...541
monican94 Skrevet 7. september #5 Skrevet 7. september nei du kan ikkd bli sykmeldt men du snakker med veileder om tilpasning
AnonymBruker Skrevet 7. september #6 Skrevet 7. september Du kan ikke bli sykemeldt, men du kan ringe arbeidsgiver og si at du er for syk til å jobbe, også må du krysse av for det når du sender inn meldekort. Jeg ville også hatt en dialog med veileder, samt fastlege. Anonymkode: 860b9...55f
AnonymBruker Skrevet 8. september #7 Skrevet 8. september Du kan få legen til å «sykemelde» deg fra denne jobben, men du har ikke rett på sykepenger. Du må ha vært uten AAP i 26 uker før du har rett på sykepenger. Men du vil dermed nå få 100 prosent AAP. Anonymkode: 36223...a8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå