Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, hvordan gjør dere det med gaver og avtale av pris.

F.eks.

Dere avtaler dere skal gi hverandre bursdagspresang til 400kr.

Kjøper dere alt til full pris? F.eks. 4 glass til 200kr og en bok til 200kr.

Eller gjør dere funn på tilbud og tenker, jeg betalte jo ikke fullpris, så 4 glass og 1 bok ble 300kr på tilbud, da har jeg 100kr igjen å finne noe ekstra.

Dette er et spennende tema da jeg har hørt forskjellig. Jeg selv pleier gå for nr.2, kan finne ting på tilbud, men kan ha opplevd at motpart går for nr.1.

Anonymkode: e4950...4f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvem det er og hva det er. Kjøper heller ting på salg andre tider av året hvis dette er en fast avtale og kanskje sparer litt. Men er det en jeg setter høyere enn alle andre så ville jeg klemt inn så mye (men kvalitet over kvantitet altså) jeg kunne for summen.

Anonymkode: 76e3c...515

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kommer an på hvem det er og hva det er. Kjøper heller ting på salg andre tider av året hvis dette er en fast avtale og kanskje sparer litt. Men er det en jeg setter høyere enn alle andre så ville jeg klemt inn så mye (men kvalitet over kvantitet altså) jeg kunne for summen.

Anonymkode: 76e3c...515

Dette! Utenom familie og samboer har jeg én venninne jeg gir gave til. Da kjøper jeg litt her og der og på tilbud, så hun får mest og best mulig til prisen vi har satt 😊 Kjøper ofte gaver på tilbud.

Anonymkode: ec7e1...bf0

Skrevet

Jeg går ofte for nr 2. Jeg vil gi mottakeren mest mulig av det hen ønsker seg innenfor de rammene som er lagt. Det er ikke veldig mange venner jeg gir gaver til lenger, så det er mulig at det er derfor jeg tenker slik. Hadde jeg hatt litt for mange å gi gave til gjennom året, kan det hende jeg hadde gått for nr 1. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir egentlig ingen gaver hvor vi har et avtalt budsjett. Det er kun bursdagsgaver til barnebursdag. Da tenker jeg budsjettet som en maxverdi for gaven, og finner jeg noe på tilbud blir det billigere for meg. 

Anonymkode: 08c26...bb6

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig enig, men pleier å tenke det at, hvis jeg finner glass og bok til 300kr, og jeg vet vedkommende er glad i bøker og finner enda en bok til 100kr så blir det 2 bøker. (Tar med byttelapp)

Er ikke sånn at jeg bare kaster på noe når jeg finner ting på tilbud, er noe jeg vet (som regel/forhåpentligvis) at vedkommende vil like/trenger.

F.eks. ei jeg kjenner vet jeg liker å tegne, vi har budsjett til 250kr, hvis jeg finner tegneblokk til 100kr og tegneblyanter på tilbud til 50kr, så kan man jo slenge med noen viskelær eller blyantspisser for de resterende 100 kronene. Det er jo alltids noe en som tegner trenger.

Kanskje jeg bare er veldig snill og tenker at jeg legger ved noe ekstra om jeg finner noe på tilbud enn å tenke at jeg sparer de pengene fordi original pris er noe annet enn tilbudspris.

Men ja, det spørs selvfølgelig til hvem gaven er.

Anonymkode: e4950...4f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...