Ekko jenta Skrevet 18 timer siden #1 Skrevet 18 timer siden (endret) Har hatt besøk av en veldig kjent snill venn i helgen(fre-søn) for 2 gangen. Men kjenner jeg ble super sliten av dette besøke pga hen ikke var selvstendig? dvs, hen bidro til ingenting i 3 dager.. jeg matet hen alle måltider, vasket, underholdning, legge hen for kvelden, vekke hen på dagen. På søndag var jeg på rommet mitt til kl 16:00 og ventet på at hen faktisk skulle gripe dagen på eget initiativ, til slutt gad jeg ikke å vente og måtte få hen til å stå opp og ut i virke. Altså personen kunne ikke en gang lage seg selv en skive når hen er sulten? Og ja jeg har informert om mitt hus er ditt hus, forsyn deg med det du vil ha eller trenger, mat, te/kaffe, radio, tv, dusj osv. Er dette normalt for noen eller er det noe som skurrer? har du/dere noen opplevelser som dette? Endret 18 timer siden av Ekko jenta
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Skrevet 18 timer siden Hvorfor i alle dager gjorde du alle disse tingene for vedkommende? Anonymkode: b692e...a97 4 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden Høres jo helt merkelig ut! 🫣 Anonymkode: dbc43...5cc 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden Kanskje vennen ikke tok det tredje skiftet. Anonymkode: f1366...f29
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Høres ut som det var en hund på besøk. Venn som må legges... fortår ikke helt innlegget. Anonymkode: bc272...95a 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden Dropp vedkommende! Anonymkode: f0cfc...fca
Sirah Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden Hvor gamle er dere? De fleste oppfører seg jo ikke sånn på besøk?
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden Skjønte ikke dette? Har du hatt besøk av ett barn, en utviklingshemmet voksen, en alzheimersyk venn? Anonymkode: 4d3d8...8de 7
mionaS Skrevet 18 timer siden #9 Skrevet 18 timer siden Skjønte ikke så mye av dette. Hen som må legges, vekkes og mates?
Hensatt Skrevet 18 timer siden #10 Skrevet 18 timer siden Man legger vel ikke og vekker en voksen venn?!
Ytdhd Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden Enig med de andre her, dette hørtes litt merkelig ut.
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden For det første - jeg kan ikke fordra ordet hen. For det andre ga dette innlegget ingen mening. Anonymkode: 14ab9...166 6
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #13 Skrevet 17 timer siden Har du hatt besøk av en baby? Siden personen måtte mates? Anonymkode: 2c44b...b7b 1 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Skrevet 17 timer siden Det er slitsomt å være barnevakt. Anonymkode: a3022...f26 1
Elsker sjokolade Skrevet 16 timer siden #15 Skrevet 16 timer siden Nå ble jeg nysgjerrig. Tenkte også først på en hund.
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Skrevet 16 timer siden Ekko jenta skrev (1 time siden): til slutt gad jeg ikke å vente og måtte få hen til å stå opp og ut i virke. Er dette tatt ut av en roman fra 1880-tallet? Anonymkode: 9d8be...7cd 2 2
Mezzosoprena Skrevet 16 timer siden #17 Skrevet 16 timer siden Ekko jenta skrev (2 timer siden): Har hatt besøk av en veldig kjent snill venn i helgen(fre-søn) for 2 gangen. Men kjenner jeg ble super sliten av dette besøke pga hen ikke var selvstendig? dvs, hen bidro til ingenting i 3 dager.. jeg matet hen alle måltider, vasket, underholdning, legge hen for kvelden, vekke hen på dagen. På søndag var jeg på rommet mitt til kl 16:00 og ventet på at hen faktisk skulle gripe dagen på eget initiativ, til slutt gad jeg ikke å vente og måtte få hen til å stå opp og ut i virke. Altså personen kunne ikke en gang lage seg selv en skive når hen er sulten? Og ja jeg har informert om mitt hus er ditt hus, forsyn deg med det du vil ha eller trenger, mat, te/kaffe, radio, tv, dusj osv. Er dette normalt for noen eller er det noe som skurrer? har du/dere noen opplevelser som dette? Av alle merkelige innlegg jeg har lest her inne, kommer dette veldig lagt opp på lista! Hva i all verden mener du med mate og legge??? Har du hatt besøk av en baby? 2 1
Ekko jenta Skrevet 14 timer siden Forfatter #18 Skrevet 14 timer siden (endret) Ts her.. dette er veldig snilt voksent menneske i slutten av 20 årene, som ikke har en sykdom! Altså «å mate» mente det som å finne fram og lage frokost, lunsj, middag, kvelds, snacks, dekke på, vaske opp etc. Ikke at jeg har så mye imot dette.. liker å kokkelere jeg.. Ble bare litt satt ut selv av når hen ikke kunne liksom gripe noe ut av dagen på eget initiativ, som eks skru på radio, tv, gå en tur, les en av bøkene som står i hyllen/avisen eller bare surr med noe annet uten meg i bare noen minutter i hvert fall... jeg gikk til fysio og var borte 2 timer. Når jeg kom hjem igjen satt personen å kjeda seg på samme plassen uten å ha gjort noe, som f.eks skru på TV-en for underholdning... Også syns jeg det var nytt/rart? at hen ikke kunne gå å legge seg selv eller stå opp og gjøre noe selv…. Lurte på om det er normalt eller? Endret 14 timer siden av Ekko jenta
Ekko jenta Skrevet 14 timer siden Forfatter #19 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): For det første - jeg kan ikke fordra ordet hen. For det andre ga dette innlegget ingen mening. Anonymkode: 14ab9...166 Jeg vil bruke ordet hen er fordi jeg ikke ville gjøre det til en «det er typisk damer/menn» tråd … 🙏 hva forstod du ikke? Det jeg lurte på og ville vite er om det jeg har opplevde kunne være normalt når man fikk venner på besøk. også om noen andre har opplevd tilsvarende slitsomt besøk ? Jeg er ikke så selvsikker så jeg klarer ikke å stole helt på meg selv i min dømmekraft.., da tenkte jeg at kg kunne være en grei plass å spørre?
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Skrevet 14 timer siden Ekko jenta skrev (6 minutter siden): Jeg vil bruke ordet hen er fordi jeg ikke ville gjøre det til en «det er typisk damer/menn» tråd … 🙏 hva forstod du ikke? Det jeg lurte på og ville vite er om det jeg har opplevde kunne være normalt når man fikk venner på besøk. også om noen andre har opplevd tilsvarende slitsomt besøk ? Jeg er ikke så selvsikker så jeg klarer ikke å stole helt på meg selv i min dømmekraft.., da tenkte jeg at kg kunne være en grei plass å spørre? For meg er det helt naturlig å sørge for alle måltider og kanskje finne fram noe ekstra når jeg har besøk. Jeg er vertskap og det er mitt hjem. Noen gjester setter på kaffe eller te hvis de står opp først. Noen ikke. Selvsagt er det jeg som vasker og rydder. Ved mange gjester eller dårlig tid, ber jeg om hjelp. Jeg går og legger meg. Gjester velger selv når de legger seg. Hvis de ikke har stått opp når frokosten er klar, banker jeg på soveromsdøra og sier fra. Litt avhengig av hva som er avtalt på forhånd, foreslår jeg aktiviteter vi kan gjøre. Gå en tur, kafe, museum, invitere flere... Jeg synes besøk er hyggelig, og langt fra slitsomt. Anonymkode: ad871...738 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå