Gå til innhold

Svigers har null respekt for oss. Hjelp.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine svigers (70+) elsker sukker og søtsaker. De er av typen som kun drikke brus og påstår saft er sunt. Hver gang vi er der propper de ungene (3 og 1,5år) fulle av sukker. Selv om vi sier nei. De får ikke lov å sitte barnevakt pga dette lenger og er veldig fornærmet. At barn trenger middag skjønner de ikke. Is og kake er god nok middag.. Mannen min har fortalt det var slik i hans barndom og. Snop og dritt hele uka. Nugatti som niste, kjeks hver dag.. Mine foreldre er ikke slik i det hele tatt. 

«Sukker har aldri skadet noen»

«Dere er så hysteriske» 

«Det gikk jo bra med våre barn» osv osv. 

Men alle 5 barna deres har diabetes og 4 av 5 har kraftig fedme. Så hvor bra det gikk kan diskuteres. 

Hva gjør man med slike mennesker? Det er nå gått så langt vi egentlig ikke orker mer. Etter en hendelse sist vi besøkte dem, har vi ikke sett dem på snart 6 uker og det er deilig. Mannen min og synes det er deilig. Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 50fe6...50e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kutter dem ut 

Anonymkode: 3b05d...061

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere trenger ikke hjelp for dere har løst det slik dere kan. Det er ikke annet å gjøre. Fortsett slik, dere må verne om barnas helse rett og slett. Bestemoren min ødela meg slik. Jeg er over 40 og kroppen er ødelagt.

Anonymkode: 577f5...759

Skrevet

Folk som ikke repsekterer deg minimerer man kontakten med/kutter ut! 

Skrevet

Antar at det er mye mer enn bare kostholdet som er kjernen til problemet her? 

Skrevet

Synes det er veldig dårlig barneoppdragelse å la barna leve på rent sukker omtrent. Herlighet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kutter de ut, eller har de evnt bare på besøk hos dere der dere kan kontrollere dietten. (Dersom de tar med seg junk er det bare nei.) 

Anonymkode: 09dd7...fe1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere MÅ ha kontakt så be dem til dere og konfisker alle søtsaker sekundet de går inn døra. 

Anonymkode: 4853a...53d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kutt dem ut så klart! 

Anonymkode: b9f5a...37d

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ganske ille omsorgssvikt. Ville bare holdt kontakten overfladisk, ikke noe mer barnepass.

Anonymkode: 66671...bca

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke ansvarlig for å spare følelsene til noen som velger å være ufin, ts.

Så slutt å ta det ansvaret. 

Det er godt innafor normal høflighet å svare «nei, det gikk ikke bra» når de påstår at det gikk bra med barna deres. Det er også helt greit å si «dersom du velger å oppføre deg ufint så må jeg, som forelder, ta ansvar for å sikre at mitt barn ikke blir mobbet av deg. Oppfør deg normalt høflig eller håndter konsekvensene»

Og om de begynner å diskutere hva som er «høflig»? Fortell dem, i klartekst, at de kan ha sin egen definitivt de ønsker. Men rundt deg er det kun - og kun bare - din definisjon som betyr noe. De kan velge å oppføre seg akkurat som de vil. Men de dikterer ikke hvorvidt de har eller ikke har tilgang på deg og dine barn.

Og be mannen din ta seg på tak og gi dem en velfortjent omgang kjeft, hva? Om ikke voksne barn tar ansvar for å oppdra generasjonen på 60+ så blir de årene fremover der denne som hovedregel utrolig ufine, dysregulerte og dirkete plagsomme gruppen mennesker er i live veldig, veldig slitsom for samfunnet. Be han enten ta ansvar for dem, eller kutte dem ut. En av to - begge er ok løsninger. 

Anonymkode: 541f4...d32

AnonymBruker
Skrevet

Kutt dem ut.

"At dere kan tenke og føle at diabetes og overvekt på samtlige av deres barn er "vellykket " får så være. Det faktum at dere ikke ønsker det beste for barna våre ekskluderer dere fra dem. Hos oss er det sunne vaner og et verdig liv vi prøver å gi ungene. I vårt hjem bestemmer vi. Og med våre barn, bestemmer vi!" 

Først når dere innser, aksepterer og respekterer våre ønsker for våre barn, kan dere være en del av deres liv. Ønsker dere alt godt videre og håper dere ønsker å være en positiv del av barnebarnas liv i fremtiden"

Anonymkode: f73f4...7d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...