Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kommer man seg inn dit? Er det noe ekstra-utdannelse eller kurs man må ta?

Anonymkode: 13450...19c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange sykepleiere som får jobb I nav uten noe ekstra, så det er bare å prøve å søke. 

Kan være lurt å legge vekt på at en er vant til å prioritere og stå i krysseren, er robust og liker å lære nye ting. 

For mange navledere er " tåler pressede situasjoner  og kan prioritere, og blir ikke  sykmeldt etter kort tid" drømmekvalifukasjonen for nye ansatte. 

Der har sykepleiere et stort fortrinn, dere er vant til å jobbe i et hektisk og stressende miljø, og opplever derfor ikke nav som så krevende sol mange andre gjør. 

Men om du vil ta en ekstra utdanning, vil jeg anbefale juss, forvaltningsrett/ velferdsrett. 

Men du kan ofte få mulighet for utdanning i jobben om du er interessert i det. 

Anonymkode: 9e9f9...5ce

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i Nav og vet om ett par med sykepleier bakgrunn som er kolleger. Det er ikke den vanligste bakgrunnen, men vil si det er ganske stor variasjon i hvilken utdanning folk har. 

Om du ønsker å ta en relevant videreutdanning vil jeg råde deg til å ta karriereveiledning. Det vil være relevant om du ønsker å ha oppfølging på egen bruker portefølje. Lykke til!

Skrevet

Ved det NAV-kontoret jeg jobbet var det mange søkere på veileder-stillingene. Mange søkere med samfunnsfaglig/sosialfaglig utdanning. Med noe tillegg i saksbehandling, juss el.likn kunne du vært aktuell. Med sykepleie og kun erfaring fra sykepleie-jobber hadde du ikke vært aktuell ved det kontoret. Andre NAV-kontor kan tenke annerledes eller ha færre søkere. 

Skrevet

Anbefaler ikke å jobbe i nav. Det suger sjelen ut av deg

Anonymkode: ddd41...0ba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet sykepleier og jobber i Nav. Vi er flere som er utdannet sykepleiere ved kontoret. Det er er variert hva slags bakgrunn folk har, men sosionom er det jo flest av. 

Forvaltningsrett er i vinden om dagen hos Nav. Så det er en anbefaling mtp videreutdanning, da stiller du sterkt. Karriereveiledning er også veldig positivt. 

Nav er mest opptatt av at du kan snakke med folk og tåler en hektisk hverdag. Så der kommer sykepleiere godt inn, alt annet kan læres. Men det er en helt annen type stress enn å jobbe som vanlig sykepleier, synes ihvertfall jeg. Jeg sitter med alt ansvaret for ca 90 brukere, ingen tar over mine oppgaver om jeg er borte i noen dager. Alt hoper seg opp. Man jobber mye og det er svært vanskelig å få tatt ut fleksitiden da det er så mye å gjøre. I tillegg må man tåle at folk har piggene ute, første gang de møter deg. Så god kommunikasjon er svært viktig. 

Anonymkode: 763a8...2b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...