AnonymBruker Skrevet 7. september #1 Skrevet 7. september Jobber i en svært liten bedrift, jeg jobber tett med sjefen min, i sommer ble jeg sykemeldt på emosjonell ubalanse pga mye belastning i livet utenfor jobb. jeg var sykemeldt i noen uker, jeg gledet meg å komme tilbake i jobb men etter jeg kom tilbake i jobb har sjefen min blitt annerledes, han er sur og frekk å pålegger meg fler og fler arbeidsoppgaver selv om jeg har 100 % kontroll på jobben jeg utfører.. han har kun meg på jobb som gjør disse oppgavene men det virker som han prøver å psyke meg ut.. jeg er ganske tynnslitt desverre men dersom han oppfører seg klarer jeg å være på jobb 100 %.. hva skal jeg gjøre? Prate med bedriftshelsetjenesten? Fastlege? Anonymkode: 2d4f7...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #2 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jobber i en svært liten bedrift, jeg jobber tett med sjefen min, i sommer ble jeg sykemeldt på emosjonell ubalanse pga mye belastning i livet utenfor jobb. jeg var sykemeldt i noen uker, jeg gledet meg å komme tilbake i jobb men etter jeg kom tilbake i jobb har sjefen min blitt annerledes, han er sur og frekk å pålegger meg fler og fler arbeidsoppgaver selv om jeg har 100 % kontroll på jobben jeg utfører.. han har kun meg på jobb som gjør disse oppgavene men det virker som han prøver å psyke meg ut.. jeg er ganske tynnslitt desverre men dersom han oppfører seg klarer jeg å være på jobb 100 %.. hva skal jeg gjøre? Prate med bedriftshelsetjenesten? Fastlege? Anonymkode: 2d4f7...5d8 Aller først ville jeg forsøkt å si ifra, så lenge det går an å være saklig og konkret. Du sier han er sur og frekk, er det mulig å gi tydelig tilbakemelding til ham på dette? Du sier han pålegger deg flere og flere arbeidsoppgaver. Har du tid til alle uten å jobbe overtid? I så fall er det selvfølgelig ok og han gjør bare jobben sin som leder. Dersom du ender opp med for mye å gjøre, må du gi ham tydelig beskjed og spørre om det er noe annet du skal prioritere ned eller utsette. Prøv det først og så får du heller legge en ny plan dersom han ikke endrer kurs. Anonymkode: a311e...77e 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:07 #3 Skrevet tirsdag kl. 08:07 AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 18.30): han har kun meg på jobb som gjør disse oppgavene Bedriften har havnet på etterskudd pga ditt fravær, og det må du jobbe inn igjen. Sånn er det i små bedrifter med små marginer. Anonymkode: 463ba...e74 4 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:12 #4 Skrevet tirsdag kl. 08:12 Høres ut som det er like greit å begynne å se seg om etter en ny jobb. En sjef som første har fått deg i "vrangstrupen" er det vanskelig å gjøre noe med. Anonymkode: e3836...b58 4
TomKrus Skrevet tirsdag kl. 08:13 #5 Skrevet tirsdag kl. 08:13 AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 18.30): Jobber i en svært liten bedrift, jeg jobber tett med sjefen min, i sommer ble jeg sykemeldt på emosjonell ubalanse pga mye belastning i livet utenfor jobb. jeg var sykemeldt i noen uker, jeg gledet meg å komme tilbake i jobb men etter jeg kom tilbake i jobb har sjefen min blitt annerledes, han er sur og frekk å pålegger meg fler og fler arbeidsoppgaver selv om jeg har 100 % kontroll på jobben jeg utfører.. han har kun meg på jobb som gjør disse oppgavene men det virker som han prøver å psyke meg ut.. jeg er ganske tynnslitt desverre men dersom han oppfører seg klarer jeg å være på jobb 100 %.. hva skal jeg gjøre? Prate med bedriftshelsetjenesten? Fastlege? Anonymkode: 2d4f7...5d8 Stå i det og søk ny jobb, det er eneste gangbare vei. I en sånn situasjon i en så liten bedrift går det ikke når man ikke er inne med leder uansett årsak. Så du har jobb, og da bør du søke nye jobber mens du har det. Det ville jeg gjort.
Majer Skrevet tirsdag kl. 08:20 #6 Skrevet tirsdag kl. 08:20 Han mistet kanskje litt av egen ferie og klarer ikke gi slipp på det? Husker jeg hadde en sjef som ikke fikk sagt hade til sin døende mor pga en syk ansatt. Men den ansatte stakkar var ganske syk. Uansett sjefen sitt problem selv m det kan ha vært svært belastende for sjefen 1 2
Majer Skrevet tirsdag kl. 08:22 #7 Skrevet tirsdag kl. 08:22 Så har man andre ansatte som alle irriterer seg over da. Eks de som blir i et forhold alle vet er giftig over lang tid, men så skal det sykemeldes når det er slutt eller de med migrene som fester hvor helg og blir sykemeldt på mandagen. Mange tilpasser ikke livet sitt rundt jobben. Det trenger selvfølgelig ikke være sånn i ditt tilfelle ts, men sjefen kan ha fått inntrykk av det 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:35 #8 Skrevet tirsdag kl. 08:35 AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 19.22): Dersom du ender opp med for mye å gjøre, må du gi ham tydelig beskjed og spørre om det er noe annet du skal prioritere ned eller utsette. Anonymkode: a311e...77e Dette gjorde jeg med min sjef og det fungerte veldig bra for begge parter. Kommunikasjon kan hjelpe! Hadde og en periode hvor sjefen ble ganske mutt. Den personen som alltid smilte og hadde spøk på lur var plutselig annerledes. Det handlet ikke om meg eller jobb i det hele tatt fant jeg ut senere, for han hadde gått gjennom noe tøft på hjemmebane. Håper at ting vil gå seg til TS. Anonymkode: 8d4c7...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå