Gå til innhold

Hva tenker du om de som er «personlig konkurs»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du om mennesker som sier de er person konkurs? Har du selv opplevd dette…

Anonymkode: 6a421...d60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at de er blakk.

Anonymkode: 25032...c64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker da at de kommer til å ha en ganske vanskelig tid fremover. 

:skya:

Anonymkode: 4e424...f51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de enten har tatt dårlige valg eller vært uheldige.

Anonymkode: 87146...705

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke så mye.. hvilken grunn de har for å havnet der aner jeg jo ikke så blir vanskelig å tenke så mye.

Anonymkode: 68a4e...870

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke noe spesielt.

Anonymkode: bdd2d...a8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg tenker at de enten har tatt dårlige valg eller vært uheldige.

Anonymkode: 87146...705

Eller en kombinasjon av disse to tingene. 
Utrolig kjipt er det uansett. 

Anonymkode: b9a21...e4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva tenker du om mennesker som sier de er person konkurs? Har du selv opplevd dette…

Anonymkode: 6a421...d60

tenker de er svindlere som ikke gjør opp for seg. man burde få 20 års karantene før man får lov å ha noe verv i styre/ledelse i noen bedrift etter å ha gått personlig konkurs, med mindre man finner en måte å betale ut alle man skyldte penger. Motbydelige mennesker som klorer til seg verdier og stikker av fra regningen. Det er det jeg tenker om dem.

Anonymkode: 3930e...918

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

tenker de er svindlere som ikke gjør opp for seg. man burde få 20 års karantene før man får lov å ha noe verv i styre/ledelse i noen bedrift etter å ha gått personlig konkurs, med mindre man finner en måte å betale ut alle man skyldte penger. Motbydelige mennesker som klorer til seg verdier og stikker av fra regningen. Det er det jeg tenker om dem.

Du vet at det finnes en million grunner til at disse tingene skjer, sant?

Jeg, for min del, ble dratt med ned i gjørma av en eks som holdt gjeldsproblematikken skjult for meg. Jeg var 18, og hadde ikke peiling. Han manipulerte, løy og svindlet meg. Så sånn sett har du nok rett. Enden på visa var at jeg selv satt igjen med en massiv gjeld. Han ble tvangsdømt til å betale tilbake mye av det, men jeg opplever at jeg var en av de heldige. 

Jeg er gjeldsfri og sitter godt i det i dag, men alle kan havne i en kjip situasjon som de kanskje ikke har bestemt helt over selv også.

Anonymkode: 0b247...215

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker at dette ble veldig snevert.

Anonymkode: 25032...c64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er bra de har tatt tak i det. Jeg antar personlig konkurs er i sammenheng med gjeldsordning. Med en gjeldsordning så er de ute av det i løpet av ca. 5 år. Da velger jeg å heie de frem i stedet for å snakke de ned.

Anonymkode: 00078...af8

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tenker da at de kommer til å ha en ganske vanskelig tid fremover. 

:skya:

Anonymkode: 4e424...f51

Ikke nødvendigvis. Mange som kommer seg inn i en gjeldsordning får det faktisk bedre under ordningen.

I tillegg kan det være en enorm lettelse å endelig få hjelp.

Anonymkode: 00078...af8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke så veldig mye, annet enn at de kanskje har tatt noen dårlige valg, som f.eks å starte et enk.foretak istedet for AS, og ble personlig ansvarlige for firmaets gjeld da det gikk konkurs. Eller en rekke dårlige valg i yngre dager, mye forbruk osv. Mange muligheter.

Jeg er kanskje slem som sier det, men jeg hadde aldri orket å involvere meg i et forhold med noen som var så nedkjørte økonomisk at de faktisk var personlig konkurs, uansett grunn.

Anonymkode: 25498...f8e

Skrevet (endret)

Jeg tenker det er lett å dømme når man ikke vet bedre. Det er snevert å dømme. 

Min far gikk konkurs da krakket kom på tidlig 90-tall, og leverandørene ikke kunne levere varene til han. Han fikk heldigvis gjeldsordning etterhvert, og i dag er han gjeldsfri og lever et godt liv. 

Min ekssamboer svindlet meg for omtrent 1 million kroner. Tok opp masse forbrukslån i mitt navn. Han skjulte dette ved å kaste regningene. Dette var før man måtte bruke bankid på mobil, den gang man bare hadde brikke uten kode. Selv om jeg hadde skjult den, aldri vist han den, hadde han gått gjennom mine private eiendeler og brukt brikken. Jeg fikk vite om dette på selvangivelsen året etter.(...)

Jeg klarte å rydde opp alene, ved å bruke mine sparepenger, samt noe via boliglån. Jeg gikk ikke personlig konkurs, men det kunne fort blitt til det.

Endret av SPOCA
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...