AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Jeg har en venn i utlandet som har sendt en flaske vin til meg i posten. Er dette ulovlig? Vil jeg kunne motta pakken? Anonymkode: c6452...14b
Million Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Det er ikke ulovlig, men det er saftig toll og moms og diverse andre påslag på det før du får utlevert vinen. De tar også et gebyr på dette, de som jobber med fortolling. Les mer her hos Tolletaten angående privat innførsel av alkohol. Det er kanskje ikke verdt det...
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Men det er jo ikke «min feil» at noen har sendt meg en flaske vin i gave. Hvis det er en flaske ser det ut for at det kan bli maks 500kr i gebyr? Anonymkode: c6452...14b
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Skrevet 19 timer siden Ser det ligger på rundt 50,- per flaske i toll, også kommer mva i tillegg. Og gebyr. Tviler på det koster mer enn 500,- Hadde tippet 250,- maks. Anonymkode: b9d6d...edd
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser det ligger på rundt 50,- per flaske i toll, også kommer mva i tillegg. Og gebyr. Tviler på det koster mer enn 500,- Hadde tippet 250,- maks. Anonymkode: b9d6d...edd Takk for svar. Det er jo verdt det da!😁 Anonymkode: c6452...14b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå