TheLegendBellaGoth Skrevet søndag kl 15:16 #1 Skrevet søndag kl 15:16 Min sønn har brukt vannkokeren vår i går til å koke pølser sammen med venner... Nå synes jeg den smaken har satt seg i vannet jeg koker og teen jeg drikker synes jeg har et hint av pølsevann... Har dere noen tips til å få fjernet den smaken? Har prøvd eddik...
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:23 #2 Skrevet søndag kl 15:23 Du må kjøpe ny, dessverre. Neste gang kan du be de om å koke opp vann, ha det over i termos eller kjele, og putte pølsene oppi. Heldigvis er vannkoker relativt billig😁 Anonymkode: e3f50...35b 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:25 #3 Skrevet søndag kl 15:25 Du har råd til å kjøpe en ny. Sjekk Finn. Anonymkode: d9cc8...8fb 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:26 #4 Skrevet søndag kl 15:26 Æsj 🤢 Hadde kjøpt ny, så kan han bruke den gamle til pølsekoking. Aldri hørt om den bruken der. Anonymkode: 98fb0...f36 1
Hedda-78 Skrevet søndag kl 15:33 #5 Skrevet søndag kl 15:33 Kanskje det går an å bruke sånn kaffetrakterrensemiddel? 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:20 #6 Skrevet søndag kl 17:20 Du kan rense den. Anonymkode: e99cd...67f 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:24 #7 Skrevet søndag kl 17:24 Trekk i lommepenger = ny vannkoker. Anonymkode: e9d1a...6b9
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:27 #8 Skrevet søndag kl 17:27 Hvordan er det plass til pølser i en vannkoker? Anonymkode: 067c6...ed9
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:28 #9 Skrevet søndag kl 17:28 Kok opp en del vann og en del eddik. La stå i 30 min og tøm ut vannet, skyll. Anonymkode: 4a694...80f
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:29 #10 Skrevet søndag kl 17:29 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan er det plass til pølser i en vannkoker? Anonymkode: 067c6...ed9 Skulle ikke hatt noen problem med det i vår. 1,75 liter Anonymkode: 4a694...80f 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:30 #11 Skrevet søndag kl 22:30 TheLegendBellaGoth skrev (7 timer siden): Min sønn har brukt vannkokeren vår i går til å koke pølser sammen med venner... Nå synes jeg den smaken har satt seg i vannet jeg koker og teen jeg drikker synes jeg har et hint av pølsevann... Har dere noen tips til å få fjernet den smaken? Har prøvd eddik... Garantert bare innbilning Anonymkode: d399b...c71
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:40 #12 Skrevet søndag kl 22:40 Det går over, det kommer ikke til å smake pølser av vannet for evig. Jeg ville løst opp en bit av en oppvaskmaskin-tablett i kokende varmt vann i den, og latt det stå over natta. Anonymkode: 4c40f...9b1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:57 #13 Skrevet søndag kl 22:57 Kok opp en runde med vann tilsatt en pose sitronsyre, deretter en runde med rent vann. Det fjerner all gammel dritt, inkludert pølserester, blir god som ny. Anonymkode: a2cbc...fab 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:01 #14 Skrevet søndag kl 23:01 TheLegendBellaGoth skrev (7 timer siden): Min sønn har brukt vannkokeren vår i går til å koke pølser sammen med venner... Nå synes jeg den smaken har satt seg i vannet jeg koker og teen jeg drikker synes jeg har et hint av pølsevann... Har dere noen tips til å få fjernet den smaken? Har prøvd eddik... jeg er sjokkert Anonymkode: 3a880...2af
AnonymBruker Skrevet i går, 12:35 #15 Skrevet i går, 12:35 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det går over, det kommer ikke til å smake pølser av vannet for evig. Jeg ville løst opp en bit av en oppvaskmaskin-tablett i kokende varmt vann i den, og latt det stå over natta. Anonymkode: 4c40f...9b1 Det tærer på plasten, den blir sprø. Anonymkode: 727b5...bb7
AnonymBruker Skrevet i går, 12:39 #16 Skrevet i går, 12:39 AnonymBruker skrev (13 timer siden): jeg er sjokkert Anonymkode: 3a880...2af Da skal det ubegripelig lite til for å sjokkere deg. Anonymkode: 36be9...2ae 4
AnonymBruker Skrevet i går, 12:39 #17 Skrevet i går, 12:39 Natron og edikk fjerner det meste. This too will pass 😊 Anonymkode: e865a...368
AnonymBruker Skrevet i går, 12:45 #18 Skrevet i går, 12:45 Vi har en egen termos til å ha pølser i. Det var med et uhell.. Vi hadde ett stk termos, som vanligvis brukes til kaffe, men som én gang ble brukt til pølser, og nå er den ubrukelig til alt annet enn pølser, for uansett hvor mye vi har vasket og renset, smaker og lukter alt pølse... Anonymkode: ebe14...596
Verbena Skrevet i går, 12:47 #19 Skrevet i går, 12:47 Han hadde fått beskjed om å kjøpe en ny vannkoker hvis det var min sønn.. Evt. ukepengene fremover hadde blitt inndratt og jeg hadde kjøpt den selv. Har hatt pølser på feil termos en gang, og den ble aldri mer brukendes til noe annet enn pølser.
AnonymBruker Skrevet i går, 12:49 #20 Skrevet i går, 12:49 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har en egen termos til å ha pølser i. Det var med et uhell.. Vi hadde ett stk termos, som vanligvis brukes til kaffe, men som én gang ble brukt til pølser, og nå er den ubrukelig til alt annet enn pølser, for uansett hvor mye vi har vasket og renset, smaker og lukter alt pølse... Anonymkode: ebe14...596 Bakepulver eller natron i varmt vann over natta skal fungere ifølge enn annen tråd om dette. Selv benytter jeg natron og eddik til å fjerne både lukter og flekker Anonymkode: e865a...368
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå