Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette?

hva var hcg da det ble oppdaget?

ble du kvitt det uten cellegift? 

hvordan var prosessen og hvordan ble det oppdaget?

trodde de det var MA først eller så de det på ul med det samme?

Anonymkode: 36d5b...c56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dette for noen år siden, første gangen jeg ble gravid. Det ble oppdaget da jeg hadde litt brunlig blødning ca i uke 9, og så ble det fulgt opp med ultralyd som viste partiell mola i tillegg til MA ca uke 5. Husker dessverre ikke hva hcg-nivået var, men måtte ikke ha cellegift. Jeg måtte ta kirurgisk abort, og deretter målte jeg hcg-nivået jevnlig helt til det hadde sunket til null. Ble anbefalt å vente med å prøve å bli gravid igjen også, husker ikke akkurat hvor lenge. Ble uansett ikke gravid igjen før etter 9-10 måneder. Det tok 3-4 måneder før jeg fikk tilbake mensen igjen etter aborten. Har fått friske barn etter dette. 

Anonymkode: 1c00d...1c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde dette for noen år siden, første gangen jeg ble gravid. Det ble oppdaget da jeg hadde litt brunlig blødning ca i uke 9, og så ble det fulgt opp med ultralyd som viste partiell mola i tillegg til MA ca uke 5. Husker dessverre ikke hva hcg-nivået var, men måtte ikke ha cellegift. Jeg måtte ta kirurgisk abort, og deretter målte jeg hcg-nivået jevnlig helt til det hadde sunket til null. Ble anbefalt å vente med å prøve å bli gravid igjen også, husker ikke akkurat hvor lenge. Ble uansett ikke gravid igjen før etter 9-10 måneder. Det tok 3-4 måneder før jeg fikk tilbake mensen igjen etter aborten. Har fått friske barn etter dette. 

De var forresten ikke helt sikre på ultralyden at det var mola. Måtte ta en prøve som bekreftet det, så vidt jeg husker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Okei, tusen takk for svar. Trenger alle oppløftende svar jeg kan få og det er ikke så mye om dette på nett. Forståelig nok da det er veldig sjeldent 💔

Anonymkode: 36d5b...c56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...