AnonymBruker Skrevet 7. september #1 Skrevet 7. september Hei! I sommer opplevde jeg en tragedie i livet som jeg rett og slett ikke klarte å takle. Dette resulterte i at jeg begynte å drikke på kveldene for å roe ned og rett og slett for å få sove. For å få en pause. Dette resulterte jo selvfølgelig i ganske rask økning i toleranse. Det vil si at jeg måtte ha mer for å få samme effekt. I cirka to måneder har jeg drukket 6 halvlitere i døgnet. Dette er ikke noe jeg vil. Men jeg er redd for å slutte da jeg har hørt om skumle abstinenser som i verste fall kan være dødelig. Burde man trappe ned? Eller går det å slutte cold turkey? Jeg har ingen merkbare abstinenser om morgenen eller gjennonm dagen. Har noen kanskje noen erfaringer å dele? Anonymkode: c2b28...a43 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #2 Skrevet 7. september Jeg drakk en periode, og sluttet på dagen. Det var det beste for meg, og det gikk helt fint. Og jeg er utrolig glad for at jeg ikke drikker lenger. Lykke til! Anonymkode: b47b2...799 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #3 Skrevet 7. september Du har drukket i to måneder og i ganske begrenset omfang, så du kan helt fint slutte cold turkey om det er lettest for deg. For min del var det absolutt det letteste siden jeg sliter med å slutte og drikke når jeg først er kommet i gang. Alkoholabstinenser kan være ganske skumle, men det skal ekstremt mye til for å utvikle disse og det er ikke sånn at du faller om død hvis du ikke får tatt en øl til normal tid. Dette er individuelt, men jeg drakk hver eneste dag i 15 år og det kunne lett bli en hel flaske sprit alene i løpet av en kveld. Jeg skal ikke påstå at det var superlett og slutte, men abstinenser var nesten helt fraværende. Du bør imidlertid ha en plan på hva du skal erstatte alkoholen med for å koble av og roe ned, det kan være langt mer krevende å håndtere enn abstinensene. Anonymkode: 8f94f...52a 2
AnonymBruker Skrevet 7. september #4 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har drukket i to måneder og i ganske begrenset omfang, så du kan helt fint slutte cold turkey om det er lettest for deg. For min del var det absolutt det letteste siden jeg sliter med å slutte og drikke når jeg først er kommet i gang. Alkoholabstinenser kan være ganske skumle, men det skal ekstremt mye til for å utvikle disse og det er ikke sånn at du faller om død hvis du ikke får tatt en øl til normal tid. Dette er individuelt, men jeg drakk hver eneste dag i 15 år og det kunne lett bli en hel flaske sprit alene i løpet av en kveld. Jeg skal ikke påstå at det var superlett og slutte, men abstinenser var nesten helt fraværende. Du bør imidlertid ha en plan på hva du skal erstatte alkoholen med for å koble av og roe ned, det kan være langt mer krevende å håndtere enn abstinensene. Anonymkode: 8f94f...52a Setter pris på et så ærlig å fint svar! Kjenner meg veldig igjen i det du sier om at det er vanskelig å slutte når man først begynner. Hatt flere kvelder nå hvor jeg har sagt til meg selv at jeg bare skal drikke litt, men så ender jeg med å drikke mye mer. Men blir litt nysgjerrig, når du drakk en hel flaske sprit, hvordan fungerte du generellt da? Anonymkode: c2b28...a43
AnonymBruker Skrevet 7. september #5 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Setter pris på et så ærlig å fint svar! Kjenner meg veldig igjen i det du sier om at det er vanskelig å slutte når man først begynner. Hatt flere kvelder nå hvor jeg har sagt til meg selv at jeg bare skal drikke litt, men så ender jeg med å drikke mye mer. Men blir litt nysgjerrig, når du drakk en hel flaske sprit, hvordan fungerte du generellt da? Anonymkode: c2b28...a43 Du fungerer selvsagt ikke spesielt godt etter en hel flaske sprit. Du opparbeider jo toleranse for de positive effektene alkohol gir, som gjør at du etter hvert behøver mer, men du blir jo nesten like ødelagt og jeg var ganske ubrukelig når jeg omsider fikk kravlet meg i seng. Det snodige med alkohol er at du også etter hvert blir "immun" mot fyllesyke og så lenge man legger seg i normal tid og får greit med søvn så kan man fungere forbausende bra med et ganske høyt alkoholinntak. Jeg begynte aldri å drikke før tidligst klokken 18, så Jeg kunne fortsatt stå opp klokka seks om morgenen, dra på tening og jobb, og leve et ganske normalt liv. Du blir immidlertid sliten og lei etterhvert. Jeg skulle ønske jeg hadde tatt tak i drikkingen mye tidligere, men greia var at jeg fungerte ganske godt og det gikk flere år før jeg begynte å merke konsekvensene av hva jeg holdt på med. Anonymkode: 8f94f...52a 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå