AnonymBruker Skrevet i går, 11:57 #1 Skrevet i går, 11:57 Er 37 år, eier hus med samboer, ingen barn. Har fast jobb. Men jeg føler det er noe som mangler. Noen dager tenker jeg at det er at barn jeg savner, at det vil gi meg mer en følelse av mening, andre dager vet jeg bare ikke. Har det fint med samboer, men føler sjelden på den lykkefølelsen. Føler dagene bare går, noen dager er jeg bare hjemme hele dagen, ellers er jeg litt på hytta på fjellet og med familie. Alt det er veldig fint, men er liksom denne følelsen.. Svigerinnen min skal ha barn snart og jeg syns det er veldig vanskelig å forholde seg til. Er jo glad på deres vegne, men samtidig er det vondt da jeg og ønsker meg barn. Jeg er sikkert et forferdelig menneske som føler på det, men vanskelig ikke synes det er sårt.. andre som har det sånn? Hva hjelper deg og gir dagene dine mening? Anonymkode: 66336...c73
AnonymBruker Skrevet i går, 11:59 #2 Skrevet i går, 11:59 Har dere forsøkt å få barn? 💙 Anonymkode: 367cc...05d
AnonymBruker Skrevet i går, 11:59 #3 Skrevet i går, 11:59 Ja. Skaff deg barn før det er forsent. Anonymkode: 56749...0ab 4
AnonymBruker Skrevet i går, 12:16 #4 Skrevet i går, 12:16 Har du ikke prøvd å bli gravid enda? Anonymkode: 36455...420 1
Anonym-bruker Skrevet i går, 12:25 #5 Skrevet i går, 12:25 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du ikke prøvd å bli gravid enda? Anonymkode: 36455...420 Har ikke møtt en mann jeg ønsket det med før.
AnonymBruker Skrevet i går, 12:29 #6 Skrevet i går, 12:29 Kjør på med prøvinga, barn gir ikke en bekymringsfri hverdag, men kan gi mange en ny mening til livet. Anonymkode: 2bcb7...5c6 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:34 #7 Skrevet i går, 12:34 Det høres jo ut som at du er klar for barn. Det er lurt å gå i gang nå. Hus og alt er klart, ingenting å vente på. Ikke at barn er svaret på alt, men de aller fleste opplever det som dypt meningsfullt å få barn. Hvis ikke dere kan få barn er det fint å engasjere seg i noe frivillig/veldedig, for å øke livsmening. Eller ofte nok lære noe nytt, osv. Det vi ofte ikke blir særlig lykkelige av, er å ha nesen for godt begravd i vårt eget indre. Heller fokusere utover, og finne mening og motivasjon ute i livet. Anonymkode: 7014c...90b 1 1
Anonym-bruker Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det høres jo ut som at du er klar for barn. Det er lurt å gå i gang nå. Hus og alt er klart, ingenting å vente på. Ikke at barn er svaret på alt, men de aller fleste opplever det som dypt meningsfullt å få barn. Hvis ikke dere kan få barn er det fint å engasjere seg i noe frivillig/veldedig, for å øke livsmening. Eller ofte nok lære noe nytt, osv. Det vi ofte ikke blir særlig lykkelige av, er å ha nesen for godt begravd i vårt eget indre. Heller fokusere utover, og finne mening og motivasjon ute i livet. Anonymkode: 7014c...90b Jeg føler noen dager jeg er veldig klar, mens andre dager er jeg mer usikker. Men det er kanskje vanlig å føle det sånn. Jeg går veldig mye å tenker for meg selv. Ønsker meg ting, gå ned i vekt, være mer på fjellet, men så får jeg ikke gjort noen ting. Blir bare sittende hjemme og syns ting er stusslig.
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden Feil å anbefale ts å få barn når hun «andre dager er jeg mer usikker», «ønsker å være mer på fjellet» og «blir bare sittende hjemme». Med barn blir det enda mer sitting hjemme, færre fjellturer og selvfølgelig mer stress / mindre frihet. Anonymkode: 71b4a...03e 3 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden Anonym-bruker skrev (5 minutter siden): Jeg føler noen dager jeg er veldig klar, mens andre dager er jeg mer usikker. Men det er kanskje vanlig å føle det sånn. Jeg går veldig mye å tenker for meg selv. Ønsker meg ting, gå ned i vekt, være mer på fjellet, men så får jeg ikke gjort noen ting. Blir bare sittende hjemme og syns ting er stusslig. Hvis du skal vente på at du skal føle deg klar hver eneste dag hvert sekund på å få barn blir det fort for sent. Du er allerede 37, har samboer og kjøpt hus. Da er tiden inne. De aller aller fleste synes det er skummelt å sette igang med å prøve. Anonymkode: c0b2a...0b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Feil å anbefale ts å få barn når hun «andre dager er jeg mer usikker», «ønsker å være mer på fjellet» og «blir bare sittende hjemme». Med barn blir det enda mer sitting hjemme, færre fjellturer og selvfølgelig mer stress / mindre frihet. Anonymkode: 71b4a...03e Er det noe vi ikke gjør er det å bare sitte hjemme 🤣 Har en på 10 mnd og har vært full fart fra han var bare et par mnd gammel. Vi drar på aktiviteter hver dag, inkl i dag har vi vært på aktivitet i 3 timer. Anonymkode: c0b2a...0b4 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det noe vi ikke gjør er det å bare sitte hjemme 🤣 Har en på 10 mnd og har vært full fart fra han var bare et par mnd gammel. Vi drar på aktiviteter hver dag, inkl i dag har vi vært på aktivitet i 3 timer. Anonymkode: c0b2a...0b4 Det er likevel ikke så vanlig. Og aktiviteter, hva slags aktiviteter? Kjedelige barneaktiviteter. Trenger ts dette? Anonymkode: 71b4a...03e 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Skrevet 23 timer siden Livet ditt blir ikke fyllt med innhold. Du må selv fylle det med innhold! 😊 Et barn kan være meningen med livet, men det er også fryktelig slitsomt med barn, og de snur fullstendig opp ned på det livet du hadde uten barn. Jeg ville brukt tid på å bli kjent med deg selv. Hva er det som gjør deg glad? Er det mer aktivitet? Å være noe for andre? Konkrete hobbyer? Anonymkode: f619e...ada
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Skrevet 23 timer siden Det er du, ts, som må skape mening i ditt liv. «Barn» kan ikke være meningen med livet. Ja, barn kan berike et alt rikt liv, dersom du har det og gitt at du ønsker deg barn og du og din partner egner dere til å få og oppdra barn. Men å få barn for å tilføre et liv du ikke selv mestrer mening? Det er ondsinnet. Og poengløst. Et barn er avhengig av deg i 6-8 år, så er barnet mer eller mindre selvgående til det flytter ut som 16-20 åring. Og både langsmed og deretter står du igjen med ditt liv. Som du må finne din egen mening i. Anonymkode: bdc47...949 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Skrevet 23 timer siden Du har i hvert fall ikke mye tid på deg. Du sier at du ikke ønsker barn med din nåværende samboer? Da må du være relativt rask på triggeren og finne deg noen andre, ellers er donorbarn alltid en mulighet. Anonymkode: 9fd6d...277 1
Anonym-bruker Skrevet 23 timer siden #16 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du har i hvert fall ikke mye tid på deg. Du sier at du ikke ønsker barn med din nåværende samboer? Da må du være relativt rask på triggeren og finne deg noen andre, ellers er donorbarn alltid en mulighet. Anonymkode: 9fd6d...277 Jeg har ikke sagt jeg ikke ønsker barn med samboer?? Jeg gjør jo det. Vet jeg ikke har mye tid, derfor jeg tenker mye på det nå.
Anonym-bruker Skrevet 23 timer siden #17 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Livet ditt blir ikke fyllt med innhold. Du må selv fylle det med innhold! 😊 Et barn kan være meningen med livet, men det er også fryktelig slitsomt med barn, og de snur fullstendig opp ned på det livet du hadde uten barn. Jeg ville brukt tid på å bli kjent med deg selv. Hva er det som gjør deg glad? Er det mer aktivitet? Å være noe for andre? Konkrete hobbyer? Anonymkode: f619e...ada Er litt det som bekymrer meg. At det skal snu opp ned på alt sammen. Selvfølgelig kan det være en fin ting, men er litt bekymret for livet jeg og samboer lever, at alt blir endret.
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Skrevet 22 timer siden Kunne det vært en idé med terapi? Kanskje du trenger hjelp til å sortere tankene og få nye perspektiv? Det har hjulpet meg veldig i vanskelige perioder. Anonymkode: 367cc...05d 3
Anonym-bruker Skrevet 20 timer siden #19 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kunne det vært en idé med terapi? Kanskje du trenger hjelp til å sortere tankene og få nye perspektiv? Det har hjulpet meg veldig i vanskelige perioder. Anonymkode: 367cc...05d Går til psykolog, vi har snakket litt om disse tingene, men kunne sikkert gått mer i dybden. Jeg syns det er veldig vanskelig p være så sårbar, også med henne.
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #20 Skrevet 20 timer siden Jeg har myyye fritid. Og elsker å la dagene gå til akkurat det som faller meg inn. Minst mulig ansvar for noe som helst, annet enn meg selv. Anonymkode: 3dd9d...52b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå