Gå til innhold

Er det feil å ringe inn syk kl 14 dagen før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer mener jeg må ringe i kveld fordi jeg i teorien kan bli frisk igjen til i morgen mens jeg vil ringe nå. Har hatt feber siden torsdag, ble smitta på hv øvelse. Det er ca 95% sjanse for at jeg fremdeles er syk i morgen, i det minste helt utkjørt kropp.

Jobber i helse så jeg ønsker å ringe nå så de finner folk i tide. Men samboer mener altså d blir for tidlig, da det kan virke dumt å ringe tidlig. Hva er egentlig rett?

Anonymkode: 1490a...1c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med samboeren din

Anonymkode: ad178...b4d

• Liker 1
Skrevet

Helt avhengig av leder, arbeidssted og type jobb.

• Liker 3
Skrevet

I dette tilfellet tenker jeg at du har rett!

Mye bedre å ringe nå, for du vet jo at du ikke vil være istand til å gjøre en god jobb, og at om du likevel tvinger deg gjennom dagen på en grei måte for pasienter, så sliter du på egen helse, som igjen vil gjøre deg mer utsatt for neste infeksjon.

Ring arb.giver nå, du!

God bedring!

Anonymkode: b3dbd...1e0

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Så tidlig som mulig hvis du er sikker.

Anonymkode: 65c9d...f6e

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvordan er rutinen på jobben din da? 

Jeg ville ringt nå og sagt det som det er: mest sannsynlig kan du ikke møte på jobb i morgen. Tror du uansett ikke bør dra på jobb da du skriver du nok har helt utkjørt kropp i morgen og da har du ikke noe å gjøre på en jobb innen helse. Mye bedre for jobben din at du sier fra nå slik at de har god tid på å finne vikar. God bedring! :) 

Anonymkode: 93238...0da

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber natt i helse. For guds skyld ring så tidig som mulig!!! Da er det mye lettere å få leid inn noen!

Anonymkode: 82a85...5df

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er enklest for de på jobben fin å finne noen å ta vakten din jo tidligere du ringer. 

Selv ringer jeg når jeg vet jeg er syk. Jo tidligere jo bedre, men jeg kan ikke planlegge når jeg er syk så noen ganger har det blitt kun 2 timer før jobb.

Anonymkode: 04f15...757

• Liker 1
Skrevet

Om du fremdeles har feber ringer du allerede nå, for da er du ikke frisk nok til jobb i morgen uansett!

Anonymkode: c35e1...68f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du fremdeles har feber ringer du allerede nå, for da er du ikke frisk nok til jobb i morgen uansett!

Du kan sende en melding nå, og ringe i morgen og bekrefte.

Anonymkode: 6518a...359

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet ikke hvorfor du siterer meg, men det er ikke alle steder man kan sende melding...

• Liker 4
Skrevet

Om du har vært syk i flere dager og fortsatt har feber tror jeg neppe du er i veldig god form i morgen heller... Jeg ville ringt nå. Jobber også i helse og det er et slit å skaffe folk på kort varsel... Lettere å få tak i folk nå enn sent i kveld, så når du er såpass sikker så gjør du kollegaene dine en tjeneste ved å ringe så tidlig som mulig.

Anonymkode: 77ca0...16c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke slik det funker i helse. Da må man ringe avdelingen slik at de får skaffet vikar. Sender en mld til sjefen i tillegg, men det er de som er på jobb som er ansvarlig for å dekke vaktene. Sjefen har jo fri.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har ofte feber ene dagen, og helt frisk neste dag…. 

Anonymkode: 00efb...bbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke slik det funker i helse. Da må man ringe avdelingen slik at de får skaffet vikar. Sender en mld til sjefen i tillegg, men det er de som er på jobb som er ansvarlig for å dekke vaktene. Sjefen har jo fri.

Det kommer jo an på…. Vi har  mange dagvakter, og da holder det å melde litt før kl 0800. Da omrokkeres det bare på sparket. For de som skal gå kveld eller natt, er det viktig å få vite så tidlig som mulig. Jobber på sykehus og driver med å dekke inn vakter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og jeg synes det er greit å få en melding nå i dag/kveld, sånn at vi er obs på at en kveldsvakt kanskje er syk i morgen. Da avtaler jeg med en vikar som får endelig bekreftelse i morgen tidlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Samboer mener jeg må ringe i kveld fordi jeg i teorien kan bli frisk igjen til i morgen mens jeg vil ringe nå. Har hatt feber siden torsdag, ble smitta på hv øvelse. Det er ca 95% sjanse for at jeg fremdeles er syk i morgen, i det minste helt utkjørt kropp.

Jobber i helse så jeg ønsker å ringe nå så de finner folk i tide. Men samboer mener altså d blir for tidlig, da det kan virke dumt å ringe tidlig. Hva er egentlig rett?

En mellomting da, ring på ettermiddagen? Fortell om progresjonen, at formen din har blitt verre utover dagen og du er helt på felgen, sånn at du tviler på at du rekker å bli frisk til i morgen. Så får du høre om de vil du skal ringe igjen senere med oppdatering, eller om de vil være sikre på å få dekt vakta og avskriver deg for morgendagen.

Anonymkode: 30dc1...b7b

Skrevet

Føler dette er veldig varierende. Noen steder blir man sur dersom man ringer i god tid før, fordi du kan jo bli frisk igjen til i morgen, mens andre steder blir man takknemlig for det. 

Har du noen peiling på hva som er kutyme på ditt arbeidssted ts? 

Anonymkode: 49c5c...848

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler dette er veldig varierende. Noen steder blir man sur dersom man ringer i god tid før, fordi du kan jo bli frisk igjen til i morgen, mens andre steder blir man takknemlig for det. 

Har du noen peiling på hva som er kutyme på ditt arbeidssted ts? 

Anonymkode: 49c5c...848

Nei, ikke annet en at de blir sur og stressa om man ringer 2-3 timer før vakta begynner

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke annet en at de blir sur og stressa om man ringer 2-3 timer før vakta begynner

Jeg ville ribgt så tidlig som mulig. 

Hvis du har feber i dag skal du vel uansett ikke på jobb i helse i morgen, man skal vel være 24t uten feber eller? 

Anonymkode: f1350...d75

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...