AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Tok en clearblue test som viser 1-2 uker positiv graviditet. Betyr dette at samleie fant sted for 1-2 uker siden? Eller at det skjedde flere uker før, men det tar tid å få positiv graviditetstest? Dumt spørsmål, men forstår ikke meg på beregning av ukene. Har gått lenge uten å få positiv test, så lurer bare på hvor lenge jeg kan ha «gått gravid». Anonymkode: 12d05...c5d
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden man er 2-3 uker gravid Anonymkode: f6e23...f39
Sniff76 Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden 1-2 uker på disse testene betyr at fosteret er 1-2 uker gammelt. Det vil si at du ble gravid på et samleie som var for ca 1-2 uker siden pluss kanskje noen dager. Fordi sædcellene kan ligge og vente på egget noen dager også før eggløsning. Når testen viser 1-2 uker, er svangerskapet 3-4 uker/du er 3-4 uker på vei. Fordi det telles fra 2 uker før befruktning. 1 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden Vi hadde samleie 21.august og gangen etter den 31.august. Bare hørt at en graviditet umulig kan vises så tidlig positiv etter bare en uke (om det var den 31.). Takk for svar:) Anonymkode: 12d05...c5d
Sniff76 Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden Når begynte siste mensen? Og hvilken dato forventet du at den neste skulle komme? Gratulerer forresten 😊
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden Sniff76 skrev (1 minutt siden): Når begynte siste mensen? Og hvilken dato forventet du at den neste skulle komme? Gratulerer forresten 😊 Tror den startet rundt 1-2 uken i august.. har hatt litt uregelmessig fordi jeg sluttet med prevensjon et par måneder tilbake 😊 Anonymkode: 12d05...c5d
Sniff76 Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tror den startet rundt 1-2 uken i august.. har hatt litt uregelmessig fordi jeg sluttet med prevensjon et par måneder tilbake 😊 Anonymkode: 12d05...c5d 👍 Jeg hadde kanskje tippet at du ble gravid 21. august.
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden Sniff76 skrev (6 minutter siden): 👍 Jeg hadde kanskje tippet at du ble gravid 21. august. Er dette noe jordmor kan finne nøyaktig ut av? Lest at flere av clearblue testene lenge viser 1-2 uker og plutselig er man mange flere uker på vei enn antatt. 😅 Tok en eggløsningstest for nøyaktig en uke siden og den var «positiv». Tok en graviditetstest også, som var negativ. Tok begge deler i går/i dag og begge var positiv (1-2uker)😊 Anonymkode: 12d05...c5d
Sniff76 Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er dette noe jordmor kan finne nøyaktig ut av? Lest at flere av clearblue testene lenge viser 1-2 uker og plutselig er man mange flere uker på vei enn antatt. 😅 Tok en eggløsningstest for nøyaktig en uke siden og den var «positiv». Tok en graviditetstest også, som var negativ. Tok begge deler i går/i dag og begge var positiv (1-2uker)😊 Anonymkode: 12d05...c5d Ut fra dette, hadde du eggløsning i forrige uke da 😅 og ble gravid på samleiet 31. august. Tenker dette er det nærmeste du kan komme å være sikker på hvilken dato du ble gravid. Ultralyd i uke 8 eller senere kan si noe om det var 21. eller 31. Jordmor kan ikke finne ut noe mer enn dette med mindre hun har ultralydapparat.
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Skrevet 15 timer siden Sniff76 skrev (50 minutter siden): Ut fra dette, hadde du eggløsning i forrige uke da 😅 og ble gravid på samleiet 31. august. Tenker dette er det nærmeste du kan komme å være sikker på hvilken dato du ble gravid. Ultralyd i uke 8 eller senere kan si noe om det var 21. eller 31. Jordmor kan ikke finne ut noe mer enn dette med mindre hun har ultralydapparat. Etter litt research så forstår jeg det sånn at en eggløsningstest ikke er «positiv» når streken er relativt lysere/svakere enn kontrollstreken, noe den var når jeg testet 😅 Anonymkode: 12d05...c5d
Sniff76 Skrevet 15 timer siden #11 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Etter litt research så forstår jeg det sånn at en eggløsningstest ikke er «positiv» når streken er relativt lysere/svakere enn kontrollstreken, noe den var når jeg testet 😅 Anonymkode: 12d05...c5d 🤣 Nei teststreken må være minst like sterk som kontrollstreken for å være positiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå