AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:22 #1 Skrevet søndag kl 11:22 Hei. Jeg begynte å trene for tre uker siden. Jeg jobber, studerer og er alene med barn, så de gangene jeg har mulighet, drar jeg og trener. Første uken var det to ganger, neste uken tre ganger, og denne uken var det tre ganger. Ca en time hver gang og i følge en app man kan ha via treningssenteret har jeg forbrent 300 kalorier. Det er kanskje ikke så mye ? Jeg har lyst å gå ned og holder meg på 1400 kalorier max om dagen, men det er kanskje for mye. Har ikke gått ned en pøkk, ligger fortsatt på 60 kg som er mye til å være meg, men buksa var faktisk litt løsere. Så ... Trenger noen gode tips til hvordan jeg kan få mest effekt av treningen de gangene jeg har mulighet og hva jeg kan gjøre med kostholdet? Jeg spiser polarbrød med Nutella til frokost Middag fra dagen før til lunsj Middag på ettermiddagen og hjemmelaget iskaffe uten sukker og laget på lettmelk så det er bare den som er kaloriholdig Middagene er som oftest hjemmelaget fra bunnen og inneholder ris, kjøtt og grønnsaker. Jeg vet at polarbrødet ikke er veldig heldig, men det er heldigvis ikke hver dag, men nå er det en liten periode. Jeg liker ikke brød med pålegg. Høyde 157 60 kg Anonymkode: 61c09...e6b
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:16 #2 Skrevet søndag kl 12:16 Kontinuitet i treninga er viktig, så prøv å få til minst 3 ganger i uka. Dette gjør under verker for den generelle helsa og overskudd i hverdagen. Treninga gjør deg ikke så mye lettere, nøklen til vekta ligger i kostholdet. Det er lett å glemme bort kalorier i drikke, så det må også tas med for det kan fort bli noen hundre kalorier om dagen i juice, saft, brus, kaffe med noe oppi, te med sukker, energidrikk etc. Anonymkode: 9aa9f...02b
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:10 #3 Skrevet søndag kl 13:10 Kosthold er det viktigste. Polarbrød med nutella til frokost er omtrent det samme som å spise dessert. Bytt i det minste til magert pålegg. Men hva mener du med at det bare er en periode? Hva spiser du vanligvis til frokost? Du kommer heldigvis langt med at du ikke spiser noe snacks, ikke mellommåltider, eller drikker andre kalorier enn den ene iskaffen. Resultatene etter å legge om kostholdet og begynne trene kommer ikke så fort, du må ha tolmodighet. Og når du teller kalorier, så husk at alt du smaker på skal telles med! Om du smaker på maten til barnet, middagen du lager og sånt. Anonymkode: 909ac...543 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:23 #4 Skrevet søndag kl 15:23 nettopp slike spm tror jeg du med fordel heller burde konsultere chatgpt med. Du har oversikt over hva du spiser, når og hvor tungt du trener + alle andre faktorer som spiller inn i livet. KI kan regne sammen og gi deg bedre anbefalinger enn det vi kan Anonymkode: 85566...33d
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:39 #5 Skrevet søndag kl 16:39 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kosthold er det viktigste. Polarbrød med nutella til frokost er omtrent det samme som å spise dessert. Bytt i det minste til magert pålegg. Men hva mener du med at det bare er en periode? Hva spiser du vanligvis til frokost? Du kommer heldigvis langt med at du ikke spiser noe snacks, ikke mellommåltider, eller drikker andre kalorier enn den ene iskaffen. Resultatene etter å legge om kostholdet og begynne trene kommer ikke så fort, du må ha tolmodighet. Og når du teller kalorier, så husk at alt du smaker på skal telles med! Om du smaker på maten til barnet, middagen du lager og sånt. Anonymkode: 909ac...543 Vanligvis spiser jeg ikke frokost, eller så tar jeg et glass kefir med vann om jeg sliter med energien. Jeg har sluttet med snacks og mellommåltider, og drikker for det meste vann eller sukkerfri brus. AnonymBruker skrev (1 time siden): nettopp slike spm tror jeg du med fordel heller burde konsultere chatgpt med. Du har oversikt over hva du spiser, når og hvor tungt du trener + alle andre faktorer som spiller inn i livet. KI kan regne sammen og gi deg bedre anbefalinger enn det vi kan Anonymkode: 85566...33d Ja men nå ville jeg spørre her. Anonymkode: 61c09...e6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå