AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:03 #1 Skrevet søndag kl 11:03 Hei. K45 her. Jobbet i stat/kommune siste 15 årene og hatt en veldig casual/praktisk klesstil. I september gikk jeg over en jobb innen finans i privat sektor. Og det er kultursjokk i forhold til klær… det er få kvinner på kontoret generelt, og de fleste er en del yngre men alle kler seg så «business». (Dog kanskje med en litt yngre look en jeg bør ha). Har aldri hatt en veldig interesse eller ferdighet rundt mote, men innser at jeg må investere litt i en oppgradering av garderoben nå. Håper noen her kan komme med konkrete tips. FYI kan jeg si at jeg er 173, alltid vært slank men etter at jeg kom i overgangsalderen har jeg gått opp noen kilo som dessverre har lagt seg rundt magen. Så ikke helt komfortabel med kroppen min lenger, og det synes nok i hvordan jeg kler meg. Tenker jeg burde kjøpe et par blazere og dressbukser, men er hva jeg skal ha som overdel, sko ect som bekymrer meg mest.. Anonymkode: 344fd...788
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:14 #2 Skrevet søndag kl 11:14 Du kan jo ha flere typer skjorter eller bluser til en business-stil. Kan ha helt nøytral boatneck-topp under blazeren, eller så går det fint med bluser med "frills" og i silke og sånne feminine detaljer dersom du liker det, så lenge det rammes inn av en mer business-rettet stil som blazer og dressbukse. Sko kan være alt fra pumps til penere loafers, må absolutt ikke ha hæl dersom du ikke er komfortabel med det. Skoletter til høst/vinter. Ville uansett unngått veeeldig høye hæler. Anonymkode: 776f9...42d
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:16 #3 Skrevet søndag kl 11:16 Og skal du gå for skjørt så ville jeg kombinert med litt hæl og ha knelengde på skjørtet. Ser mest proft ut med "pencil skirt" eller rette skjørt da, ikke like business med A-lineform selv om det også kan se pent og "propert" ut. Anonymkode: 776f9...42d
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:35 #4 Skrevet søndag kl 11:35 Kan du ikke se hva andre kvinner går i på jobben? Og kjøpe noe i samme stil? Anonymkode: 26aaa...c6a 1
FrkSolsikke Skrevet søndag kl 11:43 #5 Skrevet søndag kl 11:43 Du må investere i en svart dressbukse, en svart blazer og et svart rett knelangt skjørt Disse kan du mikse og matche å bruke til ulike anledninger. Kjøp noen klassiske bluser, f eks i silke, det er alltid anvendelig. Så går du i en liten finere dameforretning på hjemstedet ditt, altså ikke de rimeligste kjedebutikkene, men f eks Match. Og spør de som jobber i butikken om hjelp til å sette sammen antrekk, det er jobben deres. Lykke til i ny jobb 😀👍🏻
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:29 #6 Skrevet søndag kl 13:29 Først gratulerer og lykke til i ny jobb 🥳 Hadde kjøpt en business suit, noen dressbukser og blazer. Pene jeans, mørkeblå og svart er ganske safe. Pencils skjørt, gode skjorter og topper/t-skjorter. Og en kåpe nå for høst og vinter Av sko, hvis du klarer høye hæler så gå for det. Ellers hvite eller svarte sneakers, dyrere loafers, snøresko, ankelstøvletter, cheslea boots, støvletter. Fin veske Anonymkode: c5289...057
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Hadde kjøpt et noen par klassiske svarte dressbukser, gjerne en videre modell og en rettere/smal, alt etter hva du kler. I god kvalitet- gå i en butikk som ikke er billigst og få hjelp til å finne riktige modeller. Og så et par tre bluser/topper du kan variere med. Også i god kvalitet og i farger du kler. Dette holder i første omgang. Hadde ventet med å kjøpt jakker/blazere og trange dress-skjørt - er for «corporate» for mange, og kan se veldig kunstig i hvis du ikke er vant med eller trives dem sånne klær. Ikke glem noen fine sko- hadde satset på noen elegante/nette loafers som en start. Anonymkode: 7a417...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå