Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal male noen gamle skapdører. Har sparklet, pusset, grunnet, og skal nå på med oljemaling. Skapdørene er helt glatte.

Hva gir egentlig best resultat? Pensel eller sånn liten rulle? Har sånn på følelsen av at rulla ofte gir litt sånn "ruglete" resultat.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Skal male noen gamle skapdører. Har sparklet, pusset, grunnet, og skal nå på med oljemaling. Skapdørene er helt glatte.

Hva gir egentlig best resultat? Pensel eller sånn liten rulle? Har sånn på følelsen av at rulla ofte gir litt sånn "ruglete" resultat.

Bruk en sånn liten gummirulle.

Og la skapdørene stå oppreist når du maler.

Skrevet

Har desverre ikke noe sted de kan stå oppreist.

Gummirulle? Har bare sånn vanlig rulle jeg, og lurer på hva som blir penest av det og pensel ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg synes det er lettere å få det pent og glatt med pensel :)

Gjest Gjest
Skrevet

Pensel. Rulle vil lage små bukler i overflaten.

Gjest vimse
Skrevet

For best mulig resultat lønner det seg å male annenhvergang motsatt vei, og pusse med fint papir mellom hvert strøk.

Gjest Gjest
Skrevet

Pensel og fordriver. Lett sliping mlm hvert strøk.

Gjest Gjest
Skrevet

har akkurat malt våre skapdører. Bruk liten svamp rulle, og skap dørene skal ligge plant når man gjør dette for å forhindre at malinga renner. Man kan også pusse lett med et fint slipe papir mellom hver strøk for å få vekk evt nupper.

Ha lite maling på rulla, og rull rolig for å forhindre luft blærer i malinga.

Lykke til!!

p.s... du kan også gå inn på ifi.no sine sider for mere detaljerte opplysninger der.

Skrevet

Jeg malte mine dører men liten svamp-rulle, og da får det en glatt-spraylakkert effekt! Kjemepfint! Jeg liker ikke penselstriper...

Skrevet

Har malt første strøket med pensel og malinga legger seg fint. Ser bare antydnng til penselstreker der jeg har brukt litt lite maling. Pusser bort litt småstøv i morgen og håper jeg slipper unna med ett strøk til. :) ser bedre ut hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...