Snublefot62 Skrevet 8. september #21 Skrevet 8. september Å stole blindt på dette er dumt. Dere mangler tillit og det er mange måter å lure systemet på, så det er ikke mulig å stole på systemet heller. Vi var igjennom noe tilsvarende for noen år siden (ikke stoff, alkohol eller lignende) og da ble det full inndragelse av alle goder og bestemmelsesrett og vi måtte bygge opp all tillit på nytt igjen. Som i praksis betydde ingen overnatting og veldig kraftige restriksjoner på mobilbruk og besøk etter skoletid.
AnonymBruker Skrevet 30. september #22 Skrevet 30. september Åpne innstillinger, søk på Snapchat, trykk på «Sted» og endre til «aldri». Snapchat kartet er da fryst selvom han er aktiv på snap. Ekstremt mange unge bruker denne funksjonen nå, inkludert meg selv når jeg var i situasjoner der jeg ikke ville at noe skulle se posisjonen min for noen timer Anonymkode: 816bf...694
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #23 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 21.10): Ja man kan «låse» hvor man er på snapmap. Men hvordan vet jeg ikke. Datteren min har gjort der Anonymkode: 2e8a0...4ab AnonymBruker skrev (På 8.9.2025 den 11.50): Snapmap oppdateres jo ikke hvis man ikke åpner Snap. Så akkurat det er veldig lett Anonymkode: 81307...5e8 Jo, man kan velge hvilken variant av gps man bruker på den. Har den som oppdaterer seg live på foreldre, den som kun oppdaterer seg når man åpner den med mannen. Anonymkode: 269a3...7c1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #24 Skrevet 1. oktober Det går fin an å fjernstyre en mobil. Jeg har to telefoner, og kan gjøre nettopp dette. Den ene telefonen kan ligge "der den skal", mens jeg tar over skjermen på den med en annen telefon. Bare for å illustrere, og dette er uten å "hacke" noe. Anonymkode: 05489...c25
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #25 Skrevet 1. oktober Ganske naivt å tro at snapchat/map der gir en form for trygghet. Anonymkode: 05489...c25
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #26 Skrevet 1. oktober Må også si jeg er overrasket over tema og fokus i HI... Hadde jeg vært i situasjonen hadde jeg heller søkt råd om hvordan man når inn til tenåringen. Om fokuset fortsetter å være regler, straff og overvåking oppnår man bare at de blir flinkere og flinkere til å lure seg unna. Husker jeg ble tatt i noe lignende. Det var ingen kjeft, ingen beslag av telefon, og jeg fikk gå ut med venner igjen neste helg. Men det var en lang og følelsesladet samtale med begge foreldrene mine. Det traff skikkelig - hvorfor det jeg gjorde var farlig, hvordan jeg også påvirket andre og satt dem i fare, hvor redde de var.. Så jeg gjorde aldri det samme igjen, og utviklet raskt et tankesett der jeg tenkte forbi selve handlingen, på konsekvensene. Anonymkode: 269a3...7c1
Eva-Lena Skrevet 1. oktober #27 Skrevet 1. oktober Hvorfor lar dere han være borte i helgene? Hadde det vært min sønn, så skulle han pent fått sove hjemme. Blir sikkert ikke positivt mottatt, men foreldrene bestemmer.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #28 Skrevet 1. oktober Mitt spørsmål er hvorfor dere lar ham overnatte når dere er midt i hjelp for rus etc? Å plutselig ville begynne å overnatte borte burde være et stort rødt lys. Hadde krevd at han overnattet hjemme fremt til han er på rett kjøl. Tyveri av alkohol på butikken nylig vitner om at ting ikke er bra. Han er bare 16, og dere har et stort ansvar her. Anonymkode: 02d6f...b4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå