Gå til innhold

Hvem har ansvaret for at gjester kommer seg fra kirken til bryllupsfeiringen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min familie kommer til å være tilreisende i et bryllup der det er 4 mil fra kirken, til lokalet der festen skal foregå.

Er ikke noe særlig kjent i det området og tenker at taxi er det letteste, men det blir dyrt.

Er det vanlig at brudeparet betaler for transporten eller at de leier en minibuss?

Selv om vi er de eneste tilreisende, er det vel ikke alle som kjører egen bil når de skal drikke alkohol i løpet av festen?

Hva er vanlig?

Anonymkode: 6beeb...245

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. Vi ordnet ikke skyss. Men det var ikke 4 mil, men 5-6 km. 
Men det er også ganske vanlig å organisere maxitaxi til og fra lokale og informere om hva som ordnes på forhånd. 

Anonymkode: 0f349...b29

AnonymBruker
Skrevet

Hadde leid bil.

Anonymkode: 813ea...8f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selv om vi er de eneste tilreisende, er det vel ikke alle som kjører egen bil når de skal drikke alkohol i løpet av festen?

Hva er vanlig?

Jeg ville spurt brudeparet om de har forslag på skyss til og fra lokalet. Det er helt sikkert flere som skal ta samme reisevei.

Anonymkode: efb0b...daf

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ordnet med transport til de som trengte hvis det var mitt bryllup. 

Anonymkode: cd794...c7d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville tenkt at det ordner gjestene selv. 

Men det er garantert mange som har plass til flere i sin bil, så spør brudeparet 

Anonymkode: 357f8...d69

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gjestene har selv ansvaret, men brudeparret burde hatt en løsning.

Anonymkode: 3c3ac...5c5

• Liker 2
Skrevet

Mye og organisere på en sånn dag, og mange ting man ikke tenker over. Tenker ikke automatisk selv som gjest at dem skal betsle for transport. Men spør om dere kan sitte på med noen, kjenner dere flere av gjestene? Leie bil feks er en mulighet, har noen en bil dere kunne lånt feks? 

Skrevet

I utgangspunktet er det gjestene selv som har ansvaret.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjestene har ansvaret, men kan sikkert spørre brudeparet om forslag til transport. På veldig små steder har de ikke taxier. Brudeparet har vel noen kjente i lokalområdet som kan kjøre et par ekstra runder mellom kirken og selskapslokalet. 

Anonymkode: 0cac9...bd8

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det helt fremmed å ikke tenke på hvordan gjester langveis fra og/eller er uten bil skal komme rundt mellom kirke, fest, hotel, osv. Især hvis det er langt uti gokk. Er det snakk om få personer ville jeg arrangere at de ble hentet og brakt av andre gjester med ekstra plass i bilen. For et stort antall personer hadde jeg nok leid buss, eller rett og slett gjenoverveid kirke og festlokale og funnet en bedre løsning.  

Anonymkode: af1a2...3e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var forlover til venninna mi som bor på andre siden av landet. Da ordnet de boplass til meg hos hennes svigerforeldre, skyss overalt hvor vi skulle (lang avstand mellom hjemmet, kirken og selskapet). Men jeg var jo med bruden hele dagen da så kanskje naturlig😅 De hadde også leid to maxitaxi til gjester siden mange kom reisende. 

Anonymkode: af5cf...033

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 11.15):

Jeg og min familie kommer til å være tilreisende i et bryllup der det er 4 mil fra kirken, til lokalet der festen skal foregå.

Er ikke noe særlig kjent i det området og tenker at taxi er det letteste, men det blir dyrt.

Er det vanlig at brudeparet betaler for transporten eller at de leier en minibuss?

Hva er vanlig?

Med mindre det er på en øy eller annen festlig fellesforflytning skjer frakter gjestene seg selv. 

Anonymkode: 5f0fb...31c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 11.15):

Hva er vanlig?

Hør med brudeparet. Vi hadde busser. Jeg har en onkel som er bussjofør, han fikset oss 3 busser med sjofører til/fra kirken/lokalet.  

Anonymkode: 6242e...069

Skrevet

Gjestene selv, men vi oppfordret gjestene til å ta kontakt med oss hvis det ble problemer med transport (slik at de kunne sitte på med noen, eller lignende).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...