Gå til innhold

Julebrusen er kommet i hyllene skriver tv2 nett - kommer du til å kjøpe brusen nå eller kommer du til å vente?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Som vanlig er handelsstanden ute etter å ødelegge jula. Jeg kjøper ikke julebrus når jeg går med shorts!

Anonymkode: f0809...ffe

Man er da selvstendige, tenkende individer? 

Jeg henter ikke ned julepynten fra loftet heller i september, selv om den står lett tilgjengelig. 

Anonymkode: e7c90...c71

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 11.10):

Julebrusen er kommet i hyllene skriver tv2 nett - kommer du til å kjøpe brusen nå eller kommer du til å vente? Skal vi forbrukere snart sette foten ned og si at vi kjøper ikke jule-effekter før i november og ikke septemeber?

Anonymkode: 9c135...8d4

Det er bare Meny Oasen senter i Bergen som har tatt inn julebrus.
Her er julebrus allerede i butikkhyllene

Andre venter nok til oktober som vanlig. På Meny Oasen har kunder begynt å spørre, og istedenfor å følge den (uskrevne?) regelen om at julebrusen kommer i hyllene i uke 42, altså midt i oktober, - har de gjort som enkelte kunder har bedt om. Det er sikkert andre som spør etter julebrus også, men jeg får håpe at andre butikker har vett nok til å vente i fem uker til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 11.10):

Julebrusen er kommet i hyllene skriver tv2 nett - kommer du til å kjøpe brusen nå eller kommer du til å vente? Skal vi forbrukere snart sette foten ned og si at vi kjøper ikke jule-effekter før i november og ikke septemeber?

Anonymkode: 9c135...8d4

Julebrus og annet med jul hører julen til.  Fram til advent, er det høst, og de siste fire ukene før jul er det advent. Og så er det jul fra lillejulaften og til litt utpå nyåret.

Hos oss skjer ingenting julerelatert før desember, hverken innkjøp eller pynting. Da pynter vi med lilla til advent og så har vi adventskalender, som mange har begynt å kalle julekalender. Advent er ventetiden hvor man venter på, teller ned med kalender og ser fram til jul.

AnonymBruker
Skrevet

Alt for tidlig å kjøpe juleprodukter enda, men jeg kommer nok til å være tidligere ute i år enn jeg var i fjor, med tanke på priskrig.. alt forsvant jo fort som f, var helt ville tilstander. Fikk faen ikke tak i en edamerost omtrent. Så i år skal jeg handle litt tidligere og heller sette på lagring. 

Anonymkode: 38ad6...5d1

AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (1 time siden):

Julebrus og annet med jul hører julen til.  Fram til advent, er det høst, og de siste fire ukene før jul er det advent. Og så er det jul fra lillejulaften og til litt utpå nyåret.

Hos oss skjer ingenting julerelatert før desember, hverken innkjøp eller pynting. Da pynter vi med lilla til advent og så har vi adventskalender, som mange har begynt å kalle julekalender. Advent er ventetiden hvor man venter på, teller ned med kalender og ser fram til jul.

Det heter beautykalender, eller ølkalender..

Og så pakker vi ned alt 2.juledag, da er jo julaften over. 

(og der var vi i gang for i år 😂)

Anonymkode: e7c90...c71

Skrevet
Daria skrev (På 7.9.2025 den 12.26):

Akkurat julebrus kjøper jeg ikke uansett, men i mitt hus er slippdato for juleprodukter av alle slag - mat, musikk, pynt - første søndag i advent, eventuelt 1. desember. 

Her og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...