Gå til innhold

Pelsbiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle,
jeg trenger litt råd og erfaringer

Jeg bor i en leilighet der jeg har oppdaget pelsbiller. Første gang jeg så en var tidlig i sommer, jeg ante ikke hva det var, trodde bare det var en vanlig bille og tenkte ikke så mye mer over det. Etter hvert begynte jeg å se noen flere, og da startet jeg med å spraye permetrin og støvsuge jevnlig. I ettertid har de fleste jeg har funnet vært døde inkl larver, men jeg er redd det fortsatt er aktivitet her.

Jeg skal nå flytte fra leiligheten, og jeg er livredd for å ta med dem videre, Jeg føler meg og uansvarlig som skal flytte til et nytt sted når jeg hele tiden er redd for å ta med noe. Samtidig er bosituasjonen jeg har nå dessverre ganske dårlig,, så jeg har egentlig ikke noe valg.Det eneste jeg egentlig skal ha med meg er meg selv og tre poser med klær  og de planlegger jeg å vaske først. Jeg har skikkelig angst for å dra med meg noe, eller i verste fall at jeg kan dra med meg noe til andre via besøk, og jeg føler jeg ikke helt forstår hvordan dette funker.

Er det noen her som har erfaring med å flytte fra pelsbiller uten å få de med på lasset? Eller noen tips til hvordan jeg kan være helt sikker på å ikke dra dem med meg videre? Hilsen fortvilet student. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også nettopp funnet pelsbiller og har lest meg opp så jeg kan mer enn de fleste. Siden du bare skal ha med deg klær tenker jeg du har veldig gode sjanser! Det som kan tas i tørketrommelen tar du i tørketrommelen. Gjerne tørt, da kommer du fortere opp i høye temperaturer. Det bør være mer enn 50 grader i over en time, da dør alle stadier av billene, ink egg. 
 Ellers kan du hive klærne i fryseboksen. Når det er så mange ville jeg delt dem opp og fryst dem i en uke for å være helt sikker. Er det store poser må de fryses lengre for å være sikker på at kjernetemperaturen også på de innerste klærne er -18 grader. 

dette tror jeg går fint 😊🤞🏻 verre når du skal ha med møbler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...