Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av anonymbrukerxx
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også nettopp funnet pelsbiller og har lest meg opp så jeg kan mer enn de fleste. Siden du bare skal ha med deg klær tenker jeg du har veldig gode sjanser! Det som kan tas i tørketrommelen tar du i tørketrommelen. Gjerne tørt, da kommer du fortere opp i høye temperaturer. Det bør være mer enn 50 grader i over en time, da dør alle stadier av billene, ink egg. 
 Ellers kan du hive klærne i fryseboksen. Når det er så mange ville jeg delt dem opp og fryst dem i en uke for å være helt sikker. Er det store poser må de fryses lengre for å være sikker på at kjernetemperaturen også på de innerste klærne er -18 grader. 

dette tror jeg går fint 😊🤞🏻 verre når du skal ha med møbler. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte en stor fryseboks på Finn og vaksinerte klær, tepper, sengetøy osv og frøs i 48timer før vi tok med i nyhuset. Gjorde dette i flere runder, kommer jo an på hvor god tid du har på flyttingen, vi hadde seks uker mellom.

Møbler osv er det verre med. Vi tok det med i garasjen og sprayet vilt med permitrin og lot det stå der og lufte seg en god stund. Bodd her i to år og har ikke sett en eneste en.

Anonymkode: ddacd...c4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi kjøpte en stor fryseboks på Finn og vaksinerte klær, tepper, sengetøy osv og frøs i 48timer før vi tok med i nyhuset. Gjorde dette i flere runder, kommer jo an på hvor god tid du har på flyttingen, vi hadde seks uker mellom.

Møbler osv er det verre med. Vi tok det med i garasjen og sprayet vilt med permitrin og lot det stå der og lufte seg en god stund. Bodd her i to år og har ikke sett en eneste en.

Vakumerte skulle det stå… Kjekt om det fantes vaksinering til tekstiler mot pelsbiller💁🏽‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vakumerte skulle det stå… Kjekt om det fantes vaksinering til tekstiler mot pelsbiller💁🏽‍♀️

Og vi dro opp fryseren til -32grader og posene som var vakumert var tynne, tok heller mindre poser for å få det fryst helt igjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...