AnonymBruker Skrevet 7. september #1 Skrevet 7. september Som skrevet i tittelen så tenker jeg på mat hele tiden, alltid. Jeg har nettopp spist toast, med egg og bacon og er kjempemett. Likevel kretser tankene mine om mat. Er det noe annet på kjøkkenet jeg kan spise, har vi nor godteri på lur et sted. Hva skal vi ha til middag. Og jeg tror virkelig ikke det går fem minutter uten at jeg på noe vis har tenkt på mat. Dette er utrolig slitsomt og jeg vil ikke ha det slik? Men hva skal jeg gjøre? Kan jeg gå til behandling for avhengighet? Anonymkode: c12f3...92a 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #2 Skrevet 7. september Matstøy - google it Anonymkode: 470af...719
AnonymBruker Skrevet 7. september #3 Skrevet 7. september Ja det syns jeg du skal. Oppsøk hjelp. Jeg har det samme problemet, mye food noice, som de kaller det på engelsk. Anonymkode: 83491...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #4 Skrevet 7. september Betty ford klinikken mener vel at avhengighet er avhengighet, samme om det er mat eller alkohol, eller hva enn en blir avhengig av. Og det er jeg faktisk enig i, selv har jeg vært avhengig av forskjellige ting, felles for de er at det springer ut av ett og samme problem, og det ble ikke OK før jeg fikset det. Så ja jeg mener at du helt klart kan være avhengig av mat, som andre blir av røyk eller alkohol. Anonymkode: f21bb...2b5 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #5 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Matstøy - google it Anonymkode: 470af...719 Det nye motebegrepet som nå brukes for å hindre at overvektige ansvarliggjør seg selv for et for høyt kaloriinntak. Anonymkode: dd5ee...760 2
AnonymBruker Skrevet 7. september #6 Skrevet 7. september Avhengighet handler jo om å ikke være i stand til å regulere følelser uten eksterne hjelpemidler. Man kan være avhengig av alt mulig egentlig, mat, alkohol, sukker, trening, nikotin.. Matstøy er et faktisk problem. Jeg har levd med dette hele livet, og vært innom forskjellige terapeuter for å få hjelp. Ingenting har fungert, uansett hvor stor innsats jeg har lagt i det. Det har gått på ekstrem vilje, en stund, og så kollaps. Det første som fungerte var mysimba. Det stoppet matstøyen! Dessverre måtte jeg slutte på det grunnet graviditet, og da jeg skulle starte på igjen tre år senere så funket det ikke. Så etterhvert prøvde jeg mounjaro, som jeg går på nå. Det er stille! Det er bare stille. Og som et kjempepluss fungerer plutselig forbrenningen min og, hele kroppen min fungerer plutselig! Det trenger ikke være sånn for deg, men det kan være verdt å sjekke litt ut… Anonymkode: 858be...639
AnonymBruker Skrevet 7. september #7 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det nye motebegrepet som nå brukes for å hindre at overvektige ansvarliggjør seg selv for et for høyt kaloriinntak. Anonymkode: dd5ee...760 Seriøst, bare hold kjeft. Gå et annet sted og spre drit. Du veit ikke hva du snakker om. Anonymkode: 858be...639 2
AprilLudgate Skrevet 7. september #8 Skrevet 7. september Kalles foodnoise. Noen får hjelp av GLP-1, men det er jo livsprosjekt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå