Gå til innhold

«Kvinner bruker sex som belønning for husarbeid» NEI! Her er forklaringen fra ei som har mista lysta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nok en tråd om dette ikkeeksisterende "tredje skiftet".

Anonymkode: 9ef84...29c

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei og for de mennene som tenker dette sp blir det sikkert nok en tråd om ikke eksisterende sexliv. 

Anonymkode: 323c4...933

• Liker 13
  • Nyttig 22
AnonymBruker
Skrevet

Amen

Anonymkode: 8161c...af2

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Men du er en voksen dame, ts.

Du valgte denne mannen. Dette var nivået av fungerende du tenkte at du fortjente. Din mann valgte ikke seg selv som partner - han valgte deg. 

Jeg er så lei av kvinner som med viten og vilje har valgt seg partnere som underpresterer og som så later som om dette ikke var en serie meget aktive valg over flere år av livet.

For først valgte du å gå på date med han. Og etter innledende samtaler om holdninger og verdier tenkte du han dugde som sexpartner/kjæreste (og det er godt mulig han var utmerket til den rollen). Etter flere måneder eller år - der du hadde gode muligheter til å studere hans boevne - så vurderte du han som dugende for samboerskap (en mye mer krevende rolle å besette enn sexpartner). Og etter å ha vært samboere over måneder eller år tenkte du at han dugde som far til dine barn (en rolle som bør ha ekstremt høye krav, for hva fortjener egne barn annet enn det beste av det beste).

Du kunne ha dumpet han når som helst på veien, ved tegn til manglende boevne, manglende egnethet etc. Ingen tradisjoner, behov for inntekt eller annet tvang deg til å holde på han. Tvert imot krever veien fra kjæreste til samboende med felles barn aktive valg over tid.

Det er ikke hans feil at du valgte han, ts. Ei heller hans ansvar.

Ja, hans oppførsel er hans ansvar. Men om samfunnets kvinner fungerte som de burde så ville konsekvensen av slik oppførsel vært «forble singel hele sitt liv». Det er intet, utover å vrake slike menn, som kan gjøres med oppførsel. 

Så la oss slutte å først kan velge udugelige menn og så klage over at de er - udugelige. La oss begynne å vrake dem.

Anonymkode: 6e02e...33a

• Liker 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du valgte denne mannen. Dette var nivået av fungerende du tenkte at du fortjente. Din mann valgte ikke seg selv som partner - han valgte deg. 

Jeg er så lei av kvinner som med viten og vilje har valgt seg partnere som underpresterer og som så later som om dette ikke var en serie meget aktive valg over flere år av livet.

For først valgte du å gå på date med han. Og etter innledende samtaler om holdninger og verdier tenkte du han dugde som sexpartner/kjæreste (og det er godt mulig han var utmerket til den rollen). Etter flere måneder eller år - der du hadde gode muligheter til å studere hans boevne - så vurderte du han som dugende for samboerskap (en mye mer krevende rolle å besette enn sexpartner). Og etter å ha vært samboere over måneder eller år tenkte du at han dugde som far til dine barn (en rolle som bør ha ekstremt høye krav, for hva fortjener egne barn annet enn det beste av det beste).

Du kunne ha dumpet han når som helst på veien, ved tegn til manglende boevne, manglende egnethet etc. Ingen tradisjoner, behov for inntekt eller annet tvang deg til å holde på han. Tvert imot krever veien fra kjæreste til samboende med felles barn aktive valg over tid.

Ja, hans oppførsel er hans ansvar. Men om samfunnets kvinner fungerte som de burde så ville konsekvensen av slik oppførsel vært «forble singel hele sitt liv». Det er intet, utover å vrake slike menn, som kan gjøres med oppførsel. 

Så la oss slutte å først kan velge udugelige menn og så klage over at de er - udugelige. La oss begynne å vrake dem.

Kvinner får også skylden for at menn ikke fungerer etter barn? Du vet at det er ofte da sånn ses? Slutt å skyld på kvinner for alt. 

Anonymkode: 323c4...933

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 26
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min mener seriøst at han gjør mer enn meg hjemme fordi han flytter bort møbler og setter på robotstøvsugeren. Han nekter å innse at det enkleste er bare å sette den på uten å flytte stuebordet ut på verandaen og sette mindre møbler opp i senger og opp på kjøkkenbordet.

Alt av oppfølging med barnet faller på meg fordi han blir furt når det er noe barnet ikke vil(altså det er et barn) og da sier han at han aldri skal gjør det "for barnet" igjen. F.eks lager han ikke matpakker mer fordi barnet ikke alltid liker det han lager. Han spør ikke hva barnet vil ha på brødet, men bare tar på ting han synes barnet bør like.

Han elsker at jeg koser og kiler på han selv om jeg er sliten og heller vil slappe av. Etter litt kosing på han er han klar for sex, mens jeg bare er lei og vil sove. 

Når vi har hatt sex, for husfredens skyld mener han at jeg må være glad fordi jeg "fikk sex" og kan ikke jeg da ordne det og det...

Anonymkode: 146fa...841

• Liker 5
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er enig med deg om å dumpe taperen. Men det betyr at det er enormt mange menn som  må bli dumpt. Dette er en kjent problemstilling over hele verden. Majoriteten av menn holder på slik som ts forteller. 

Kvinne må innse at det er som å spill lotto med livet som innsats. Jeg har selv vært der ts er. Konklusjonen er at jeg kommer ikke til å ta på en mann med en pølseklype engang heretter. Er superfornøyd, så ikke noe stort tap for meg! De bidrar med så lite av det som jeg ser på som viktig i ett parforhold. 

Anonymkode: b5138...7e3

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Samboeren min mener seriøst at han gjør mer enn meg hjemme fordi han flytter bort møbler og setter på robotstøvsugeren. Han nekter å innse at det enkleste er bare å sette den på uten å flytte stuebordet ut på verandaen og sette mindre møbler opp i senger og opp på kjøkkenbordet.

Alt av oppfølging med barnet faller på meg fordi han blir furt når det er noe barnet ikke vil(altså det er et barn) og da sier han at han aldri skal gjør det "for barnet" igjen. F.eks lager han ikke matpakker mer fordi barnet ikke alltid liker det han lager. Han spør ikke hva barnet vil ha på brødet, men bare tar på ting han synes barnet bør like.

Han elsker at jeg koser og kiler på han selv om jeg er sliten og heller vil slappe av. Etter litt kosing på han er han klar for sex, mens jeg bare er lei og vil sove. 

Når vi har hatt sex, for husfredens skyld mener han at jeg må være glad fordi jeg "fikk sex" og kan ikke jeg da ordne det og det...

Om man ikke flyttet møbler så støvsugeren kommer til, blir det jo ikke støvsugd der..

Anonymkode: 8c9ce...f65

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du er en sånn som går på restaurant og tenker at de som jobber der er kokker eller servitører, og kanskje til nød renholdere. Har du reflektert over at noen må vurdere og planlegge hvilke retter som bør være på menyen? Organisere innkjøp etter sesong og sørge for levering og gode priser? Vurdere bemanning, betale lønninger, lage budsjetter, ha medarbeidersamtaler, ordne opp i konflikter og problemer. Justere bemanning, åpningstider, menyer og priser. Osv osv. All planlegging, også langtidsplanlegging, logistikk og organisering. 

I arbeidslivet er dette egne stillinger, fordi det er arbeid som tar tid og kapasitet. 

Anonymkode: ca1dc...aac

• Liker 29
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

«kvinner etter de får barn  bruker sex som botemiddel og belønning for husarbeid» sies det ofte. Vel som kvinne med barn, som nå ikke har så lyst på sex mer, kan jeg forklare 

Vi bruker ikke sex som belønning. Men vi mister lysten på sex når vi blir overstimulert, ikke føler oss sett og føler alt av «det tredje skiftet» havner på oss. Det handler ikke om noe ondskapsfull plan om belønning eller ikke, men hvordan VI har det og føler oss

Feks
- jeg ber mannen henge opp klesvasken . Han sier ja men mener fint den kan lille i maskin 6-7 timer før han MÅ gjøre det. Det ønsker ikke jeg, jeg vil ikke ha sur lukt i klærne. Dessuten er klesvasken ferdig. Det er ingen grunn til å måtte utsette å henge opp så lenge . Så sa ender jeg ofte med å gjøre deg selv, fordi han mener den fint kan ligge lenge men deg er ikke greit for meg. Enda en ting jeg må gjøre 
- mannen sier han skal gjøre noe i huset men ikke gjør det, eller gjør det dårlig. 
- at jeg i det hele tatt må «spørre pent» om at han skal gjøre ting som å ta ut av oppvaskmaskin, vakse av bordet , rydde leker i stua osv er slitsomt. Jeg vil at det skal falle inn for han selv
- sier alltid nei til nattabok til ungene slik at de gråter og løper til meg . De elsker å bli lest for. Men han liker ikke å lese. Så da gjør jeg det, fordi jeg ser tristheten i øynene til ungene. Selvom jeg helst ville slappet litt av

så når kvelden kommer og vi er i senga er jeg UTSLITT av alt som kom på mine skuldre. Da har jeg ikke lyst på sex. Kanskje jeg vil bli pjusket på fordi det er anspennende ,  han syns det kiler så det vil han ikke. 

de gangene mannen gjør noe i huset AV SEG SELV.  Eller gjør noe i huset uten at jeg må mase . Eller tar med ungene ut en tur alene . Da føler jeg meg gladere og mindre sliten. Samt at jeg føler meg SETT. Da er lysten der på kvelden. Både til sex og blowjob 

så det handler ikke om straff gutter. Deg handler om hvordan VI føler oss .

nå har fere blitt forklart mekanismen og vet hva dere må gjøre. Ta mer ansvar hjemme og for ungene, så blir musa til kjærringa våt igjen

Anonymkode: 8aca3...10d

Men du har jo en ubrukelig mann, selvfølgelig vil du ikke pule ham! 

Anonymkode: 1eb4c...f71

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det eksisterer i aller høyeste grad. Ts nevner eksempler på det i fleng til og med

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet

Menn må skjønne at skal de få seg litt i hjemmet må de gjøre husarbeid uoppfordret. At de må ha en "mor" som må fortelle dem at der er det skittent der er det rot…ja da føler hun seg som en mor for en voksen mann..noe som ikke akkurat  gjør at de har lyst til å ha sex med en voksen baby. 

• Liker 15
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

standard svar i slike tråder er «du valgte mannen selv og fikk barn med han»

betyr det likevel ikke at menn skal ta til seg at se har forbedringspotensial? Og at det  å se hva som skal gjøres i huset uten at noen ber han om det, hjelper både sexlivet og følelsene til dama?»

sexlyst og kvinner høres sammen i hvordan de har det!! drukner de i alt som må gjøres og ungene bare henger i beina hennes, er det ikke energi igjen til å ha lyst på sex

Og for å svare på påstanden «du valgte han selv». Ja det er sant. 
og i etterpåklokskap ser jeg at jeg ryddet en del etter han før vi fikk barn også. MEN å rydde etter 2 voksne kan ikke måle seg med å rydde etter en hel familie, søvnløse netter med barn, alle ting som må huskes på med barn, full jobb i tillegg. Før vi fikk barn hadde jeg masse egentid og tid Tim å slappe av og da opplevdes det ikke som noe byrde eller slitsomt at jeg feks var den som regel var den som vaska og hengte opp klær

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det kan være at dette er noe som endret seg etter barn faktisk eller at det ikke ble lagt merke til før barna kom, fordi før barn var det langt mindre å gjøre i hjemmet

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fy faen

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Faren min var likedan da jeg vokste opp. Hvis han skulle sette på  en vaskemaskin, så satte han utelukkende på hans egne ting. Gadd aldri å vaske ting som tilhørte moren min, eller oss barna. Han ville heller sette på en halvfull vaskemaskin med hans egne ting, i stedet for å "risikere" å måtte ta hånd om noen andre sine ting i samme slengen. Skulle han lage middag, så lagde han bare middag til seg selv, og så forventet han at alle sammen liksom skulle være "ufattelig takknemlige" fordi han liksom hadde lagd middag til oss også. Halvparten av en potet, en enkelt fiskepinne, og maks en skje med grønnsaker. Det var langt fra nok til EN ekstra person. Så at mamma, pluss fire barn, liksom skulle være "takknemlige" på grunn av dette = forbanna piss preik. 

Faren min var ALDRI borti støvsugeren en eneste gang, og vasket aldri gulvet eller tørket støv. Han ville heller aldri ha skiftet sengetøy og laken på noen av sengene heller. Han kunne nok ha sovet på det samme sengetøyet og lakenet i tjue år, uten å bytte en eneste gang. Men likevel forventet han at vi liksom skulle være takknemlige hvis han for eksempel setter på litt kaffe om morgenen og lot det være igjen en liten skvett til moren min også. Men hvis han lot  det være igjen noe som helst kaffe i det hele tatt, så var det knapt en munnfull eller to. Så mamma var jo selvfølgelig nødt til å sette på mer kaffe til seg selv uansett. 

Anonymkode: 96932...e3f

• Liker 3
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Så du mener at følgende ansvar og oppgaver ikke eksisterer eller er unødvendig, er det sånn å forstå? 

• Planlegge ferier og ta hensyn til alles behov og ønsker.
  • Koordinere barnebursdager og sørge for at alt er på plass.
  • Holde oversikt over kalenderen og avtaler for familien. 
  • Sørge for at det er nok mat og at handlingen blir gjort.
  • Holde oversikt over klesbehov, og sørge for at barn har klær i riktig størrelse og til riktig sesong.
  • Skrive lister over ting som må handles inn. 
  • Holde kontakt med venner og slektninger.
  • Initiere og planlegge sosiale aktiviteter og sammenkomster. 
  • Det mentale ansvaret for at alt skal gå rundt i hverdagen.
  • Følge med på familiens behov og huske viktige datoer og ting som må huskes.
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har selv erfart, og har venninner og kvinnelige kolleger som også har erfart at boevne og verdisyn er helt ypperlig helt til man flytter sammen, da går det gradvis nedover. Med andre ord handler det om vilje, ikke evne. Da er det jo nærliggende å konkludere at disse mennene lurer kvinner inn i samboerskap for å få gratis hushjelp, reservemamma og sengepartner?

Anonymkode: 1c7dd...3ac

• Liker 13
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

«kvinner etter de får barn  bruker sex som botemiddel og belønning for husarbeid» sies det ofte. Vel som kvinne med barn, som nå ikke har så lyst på sex mer, kan jeg forklare 

Vi bruker ikke sex som belønning. Men vi mister lysten på sex når vi blir overstimulert, ikke føler oss sett og føler alt av «det tredje skiftet» havner på oss. Det handler ikke om noe ondskapsfull plan om belønning eller ikke, men hvordan VI har det og føler oss

Feks
- jeg ber mannen henge opp klesvasken . Han sier ja men mener fint den kan lille i maskin 6-7 timer før han MÅ gjøre det. Det ønsker ikke jeg, jeg vil ikke ha sur lukt i klærne. Dessuten er klesvasken ferdig. Det er ingen grunn til å måtte utsette å henge opp så lenge . Så sa ender jeg ofte med å gjøre deg selv, fordi han mener den fint kan ligge lenge men deg er ikke greit for meg. Enda en ting jeg må gjøre 
- mannen sier han skal gjøre noe i huset men ikke gjør det, eller gjør det dårlig. 
- at jeg i det hele tatt må «spørre pent» om at han skal gjøre ting som å ta ut av oppvaskmaskin, vakse av bordet , rydde leker i stua osv er slitsomt. Jeg vil at det skal falle inn for han selv
- sier alltid nei til nattabok til ungene slik at de gråter og løper til meg . De elsker å bli lest for. Men han liker ikke å lese. Så da gjør jeg det, fordi jeg ser tristheten i øynene til ungene. Selvom jeg helst ville slappet litt av

så når kvelden kommer og vi er i senga er jeg UTSLITT av alt som kom på mine skuldre. Da har jeg ikke lyst på sex. Kanskje jeg vil bli pjusket på fordi det er anspennende ,  han syns det kiler så det vil han ikke. 

de gangene mannen gjør noe i huset AV SEG SELV.  Eller gjør noe i huset uten at jeg må mase . Eller tar med ungene ut en tur alene . Da føler jeg meg gladere og mindre sliten. Samt at jeg føler meg SETT. Da er lysten der på kvelden. Både til sex og blowjob 

så det handler ikke om straff gutter. Deg handler om hvordan VI føler oss .

nå har fere blitt forklart mekanismen og vet hva dere må gjøre. Ta mer ansvar hjemme og for ungene, så blir musa til kjærringa våt igjen

Helt riktig! Desverre liker jeg sex så hsr det for det..Burde la være så han tok tegningen!

Anonymkode: d40d1...ccc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...