AnonymBruker Skrevet 7. september #1 Skrevet 7. september Jobber i et kontorfellesskap med 5 andre, der er det en dame som jeg har vært kollega med noen år. Den siste tiden (siden i vår en gang) har relasjonen med henne endret seg hun snakker mye med meg, og jeg med henne, mye blikkontakt og smil osv, dette er egentlig en sjenert person som jeg tidligere ikke hadde sånn kommunikasjon med. Det er hyggelig det, det som gjør det problematisk er to ting, både at vi jobber på samme kontor og selv om ingen kollegaer har sagt noe kan noen reagere på det. Det andre er at det er veldig skummelt å skulle bevege seg videre i relasjonen, spurte en gang i sommer om hun ville gå en tur, men fikk da beskjed om at det ikke passet da. Så sånn sett blandet signal, bør jeg spørre igjen, bør jeg ta en prat med henne om situasjonen, eller bør jeg legge det mer på is og tenke at det blir for rotete å blande jobb og privatliv slik ? Er forvirret og føler det trengs en avklaring snart fordi den mellomsituasjonen som er nå gir ingen svar. Håper noen har råd, tips eller kommentarer . Anonymkode: 70137...864
AnonymBruker Skrevet 7. september #2 Skrevet 7. september Det her er en vanskelig balansegang siden dere jobber sammen og regner med at du er mann? Det kan oppfattes ubehagelig for henne isåfall, hvis en mann prøver seg på henne via jobb. Men, synes du bør være helt sikker på at hun faktisk ønsker å være venn med deg eller evt noe mer før du spør henne om å finne på noe igjen. Det kan hende hun bare er hyggelig mot deg siden dere er kollegaer, og ikke har noe ønske om å ta det videre utover jobb. Hadde dette vært meg (jeg er dame) og en kollega hadde spurt meg om vi skulle finne på noe utenom jobb, så hadde jeg godtatt om jeg ville bli mer kjent med personen. Om det ikke hadde passet for meg den dagen han foreslo, så hadde jeg foreslått en ny dag. Har hun gjort dette? Eller f.eks sagt noe lignende til deg på jobb som "det er koselig at du inviterte meg på tur, dumt det ikke passet, men vi må få det til en dag?". Eller noe lignende? Er hun veldig sjenert, så ok. Men de fleste damer pleier å vise litt iver hvis de blir bedt med på noe av noen de liker å tilbringe tid med - enten som venn eller noe mer. Hvordan har hun vært på jobb etter du spurte om å finne på noe? Har hun trukket seg mer unna, blitt rar/ukomfortabel hvis du kommer bort osv? Eller har hun begynt å oppsøke deg mer og prate mer med deg? Det er dessverre sånn at normen på en arbeidsplass er at det kan bli sett på som upassende hvis en mann prøver seg på en dame (særlig hvis hun er yngre). Damer slipper mye lettere unna om det er motsatt. Du må også tenke litt på at dere skal jobbe sammen, og det er dumt hvis dette kan føre til noen kleine situasjoner. Men jeg kan komme med en liten gladhistorie på slutten. Jeg begynte å jobbe med en del eldre mannlig kollega hvor jeg var ny i jobben. Merket fort at han var ekstra vennlig mot meg og at han småflørtet litt (veldig subtilt selvsagt). Så jeg tok en råsjans etter 2 uker og sendte han en melding og spurte om vi skulle finne på noe. Det ble mottatt akkurat slik jeg trodde, og nå er vi på vei til å bli godt kjent utenfor jobb. Om det blir noe mer eller ikke har jeg ikke svar på enda, men det er faktisk sånn at folk kan finne hverandre via jobb. Anonymkode: 46ad4...e28 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #3 Skrevet 7. september Ville avventet til du er mer sikker. Kjedelig å bomme her Anonymkode: 964d5...652
AnonymBruker Skrevet 7. september #4 Skrevet 7. september Se det an litt først. Så går all in på julebordet. Rapporter tilbake i januar 2026. Anonymkode: d3d04...8a5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:03 #5 Skrevet lørdag kl. 08:03 TS her takk for råd:) Det er fortsatt hyggelig på kontoret lange samtaler, også vært en del fravær så vært flere dager bare med denne kollegaen på kontoret. Kan det å hinte til å finne på noe, uten å spørre direkte være en mulighet? Ev på en varsom måte prøve å legge det bak seg, men ikke lukke døra, altså spille ballen mer over til henne. Usikker på hvordan det bør gjøres da. Er helt klart at her må en trå varsomt, så beste er sikkert å ikke trå i det hele tatt, men... Anonymkode: 70137...864
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:01 #6 Skrevet lørdag kl. 23:01 AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 9.36): Jobber i et kontorfellesskap med 5 andre, der er det en dame som jeg har vært kollega med noen år. Den siste tiden (siden i vår en gang) har relasjonen med henne endret seg hun snakker mye med meg, og jeg med henne, mye blikkontakt og smil osv, dette er egentlig en sjenert person som jeg tidligere ikke hadde sånn kommunikasjon med. Det er hyggelig det, det som gjør det problematisk er to ting, både at vi jobber på samme kontor og selv om ingen kollegaer har sagt noe kan noen reagere på det. Det andre er at det er veldig skummelt å skulle bevege seg videre i relasjonen, spurte en gang i sommer om hun ville gå en tur, men fikk da beskjed om at det ikke passet da. Så sånn sett blandet signal, bør jeg spørre igjen, bør jeg ta en prat med henne om situasjonen, eller bør jeg legge det mer på is og tenke at det blir for rotete å blande jobb og privatliv slik ? Er forvirret og føler det trengs en avklaring snart fordi den mellomsituasjonen som er nå gir ingen svar. Håper noen har råd, tips eller kommentarer . Anonymkode: 70137...864 Hvis du har endret på noen detaljer her, så kunne dette vært meg følger spent med… Anonymkode: 3ce6b...35b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:14 #7 Skrevet lørdag kl. 23:14 AnonymBruker skrev (15 timer siden): TS her takk for råd:) Det er fortsatt hyggelig på kontoret lange samtaler, også vært en del fravær så vært flere dager bare med denne kollegaen på kontoret. Kan det å hinte til å finne på noe, uten å spørre direkte være en mulighet? Ev på en varsom måte prøve å legge det bak seg, men ikke lukke døra, altså spille ballen mer over til henne. Usikker på hvordan det bør gjøres da. Er helt klart at her må en trå varsomt, så beste er sikkert å ikke trå i det hele tatt, men... Anonymkode: 70137...864 Har du vurdert å jobbe når du er på jobb? Anonymkode: 1c39b...df8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå