Gå til innhold

Er dette svindel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en mail fra "kundeservice"der de opplyser at noen har prøvd  å logge inn på kontoen min

Men det står ikke hvilken konto, En lenke jeg må klikke på for å sikre kontoen,men det tør jeg ikke,derfor spør jeg om råd her.   Den er signert "Sikkerhetsteamet"   Nederst noen tyske adresser. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 7a21f...e2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig svindel. Bra du sjekker med andre, det bør vi alle være flinke til. Kan du kopiere inn teksten og e-postadressen du har fått e-posten fra her? 

Sladd/anonymiser info om deg (navn, e-postadressen din osv.).

Anonymkode: ef5f3...3e5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har fått en mail fra "kundeservice"der de opplyser at noen har prøvd  å logge inn på kontoen min

Men det står ikke hvilken konto, En lenke jeg må klikke på for å sikre kontoen,men det tør jeg ikke,derfor spør jeg om råd her.   Den er signert "Sikkerhetsteamet"   Nederst noen tyske adresser. Hva gjør jeg?

Ingen seriøse firma ville sendt en slik epost. 100% sikkert at det er svindel.

Hadde det vært seriøst hadde det stått hvilket firma / hvilken konto det gjelder, og det hadde ikke fulgt med link å trykke på.

Det at noen har prøvd å logge inn på kontoen din er forøvrig ingen grunn til å bytte passord osv.

• Nyttig 2
Skrevet

Helt klart! 

Anonymkode: 13c39...008

Skrevet

Takk for svar,det er nok svindel.Er nettopp vært i utlandet.Har nå sperret bank kortene,det var ikke skjedd noe  der.Så denne blir sletta.TS.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk for svar,det er nok svindel.Er nettopp vært i utlandet.Har nå sperret bank kortene,det var ikke skjedd noe  der.Så denne blir sletta.TS.

Lurt! Trykk gjerne rapporter som phishing slik at e-posttilbyderen får beskjed om svindel. 

Anonymkode: ef5f3...3e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...