AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:58 #1 Skrevet søndag kl 06:58 Har fått en mail fra "kundeservice"der de opplyser at noen har prøvd å logge inn på kontoen min Men det står ikke hvilken konto, En lenke jeg må klikke på for å sikre kontoen,men det tør jeg ikke,derfor spør jeg om råd her. Den er signert "Sikkerhetsteamet" Nederst noen tyske adresser. Hva gjør jeg? Anonymkode: 7a21f...e2d
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:03 #2 Skrevet søndag kl 07:03 Mest sannsynlig svindel. Bra du sjekker med andre, det bør vi alle være flinke til. Kan du kopiere inn teksten og e-postadressen du har fått e-posten fra her? Sladd/anonymiser info om deg (navn, e-postadressen din osv.). Anonymkode: ef5f3...3e5 3
petterm Skrevet søndag kl 07:13 #3 Skrevet søndag kl 07:13 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har fått en mail fra "kundeservice"der de opplyser at noen har prøvd å logge inn på kontoen min Men det står ikke hvilken konto, En lenke jeg må klikke på for å sikre kontoen,men det tør jeg ikke,derfor spør jeg om råd her. Den er signert "Sikkerhetsteamet" Nederst noen tyske adresser. Hva gjør jeg? Anonymkode: 7a21f...e2d Ingen seriøse firma ville sendt en slik epost. 100% sikkert at det er svindel. Hadde det vært seriøst hadde det stått hvilket firma / hvilken konto det gjelder, og det hadde ikke fulgt med link å trykke på. Det at noen har prøvd å logge inn på kontoen din er forøvrig ingen grunn til å bytte passord osv. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:24 #5 Skrevet søndag kl 07:24 Takk for svar,det er nok svindel.Er nettopp vært i utlandet.Har nå sperret bank kortene,det var ikke skjedd noe der.Så denne blir sletta.TS. Anonymkode: 7a21f...e2d
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:41 #6 Skrevet søndag kl 07:41 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk for svar,det er nok svindel.Er nettopp vært i utlandet.Har nå sperret bank kortene,det var ikke skjedd noe der.Så denne blir sletta.TS. Anonymkode: 7a21f...e2d Lurt! Trykk gjerne rapporter som phishing slik at e-posttilbyderen får beskjed om svindel. Anonymkode: ef5f3...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå