Gå til innhold

Hva synes dere om blusene til Janne Formoe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var ikke spørsmåle "hva synes dere om blusene til JF"? Og så bli du irritert over at folk skriver hva de synes? 🤔

Helt greit at du driter i hva andre synes, men det er jo det TS spurte om så TS ville vite det i allefall.

Skjønner ikke hvorfor du blir så frustrert over at andre har annen smak. Det bør du ikke ta så personlig.

Anonymkode: de0db...d85

Det er riktig at jeg spurte hva andre synes om blusene. Så helt greit å komme med din personlige smak. Men mange har en tendens til å omtale alt de ikke liker som "kjerring", og det blir litt feil. Er mye som ikke er pent uten å være kjerring.

TS

Anonymkode: 865dd...39d

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er riktig at jeg spurte hva andre synes om blusene. Så helt greit å komme med din personlige smak. Men mange har en tendens til å omtale alt de ikke liker som "kjerring", og det blir litt feil. Er mye som ikke er pent uten å være kjerring.

TS

Igjen så fremstilles det som "feil" å di din mening.

Det å synes at noe ser "kjerringete" ut og å synes det ser "stygt" ut er begge deler meninger/synspunkter, og følgelig ikke "feil".

Hva er det som gjør at du blir så mye mer fornærmet av "kjerring" enn av "stygt", egentlig?

Poenget er at mange ikke liker disse blusene, og noen som ikke liker dem synes de er "kjerrigete" og det må du nesten bare leve med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Igjen så fremstilles det som "feil" å di din mening.

Det å synes at noe ser "kjerringete" ut og å synes det ser "stygt" ut er begge deler meninger/synspunkter, og følgelig ikke "feil".

Hva er det som gjør at du blir så mye mer fornærmet av "kjerring" enn av "stygt", egentlig?

Poenget er at mange ikke liker disse blusene, og noen som ikke liker dem synes de er "kjerrigete" og det må du nesten bare leve med.

Jeg blir ikke fornærmet av noen av delene. Men blir stadig overrasket av hvor ulike meninger det er om hva som er "kjerring". For noen er "kjerring" en spesifikk "stil", for andre bare alt de ikke synes er pent. Snart er vel emostil også "kjerring"...

TS

• Liker 3
Skrevet

Ikke noe jeg kunne gått ned selv, de er veldig langt fra min stil.

AnonymBruker
Skrevet

Fin den, men kjøper helst tøy av kvalitet. Huff hun ligner på Lilli Bendriss sånn som hun er sminket. 

Anonymkode: fecaa...cb1

AnonymBruker
Skrevet

Lurer virkelig på hvilken kjøpergruppe hun prøver å nå med å kalle blusen for Gladlaksblusen; «En gladlaks er en glad og ubekymret person. Hun er ettertraktet og skiller seg ut og vinner lett festen. Jeg håper du får det som fisken i vannet med denne blusen på kroppen.» 

😳😳😳

Og hvem gidder å betale rundt tusen kroner for å gå med syntetisk polyester? 🙈 

Anonymkode: fecaa...cb1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg blir ikke fornærmet av noen av delene. Men blir stadig overrasket av hvor ulike meninger det er om hva som er "kjerring". For noen er "kjerring" en spesifikk "stil", for andre bare alt de ikke synes er pent. Snart er vel emostil også "kjerring"...

TS

Du kan gjerne være overrasket, men vi er mange som synes rysjer, volanger og dill er "kjerring". Det er mye jeg synes er stygt og ikke "kjerring", men overdådig voluminøst er altså akkutar det jeg definerer som "kjerring". Altså slik mange damer i 50 årene går med. Kjerringer, som Janne Formo, Pia Tjelta osv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS

Egentlig enig. Det er måten man sier kjerringaktig på. Men hvorfor jeg egentlig ikke liker ordet, er fordi kjerring blir omtalt som noe negativt. Hvorfor gjør vi det? Hvorfor er det galt å være kjerring? Noen er kjerring, hvorfor er det galt at de er det?

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (6 minutter siden):

Egentlig enig. Det er måten man sier kjerringaktig på. Men hvorfor jeg egentlig ikke liker ordet, er fordi kjerring blir omtalt som noe negativt. Hvorfor gjør vi det? Hvorfor er det galt å være kjerring? Noen er kjerring, hvorfor er det galt at de er det?

Jeg mener ikke det er noe galt med å være "kjerring". Jeg foretrekker bare en "less is more" stil selv, og får noia av den overdådige stilen. Og det å være "litt mye" i klesstilen assosierer jeg i høyeste grad med å være "litt mye" på andre fronter også.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg mener ikke det er noe galt med å være "kjerring". Jeg foretrekker bare en "less is more" stil selv, og får noia av den overdådige stilen. Og det å være "litt mye" i klesstilen assosierer jeg i høyeste grad med å være "litt mye" på andre fronter også.

Det  er det jeg  mener at det som er litt mye som i negativ forstand blir ofte beskrevet som kjerring. Hm

Endret av exictence
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (2 minutter siden):

Det  er det jeg  mener at det som er litt mye som i negativ forstand blir ofte beskrevet som kjerring. Hm

Ja, men noen mennesker er litt mye... og om de i tillegg kommer med slike "påfuglfjær" som disse blusene så hjelper det ikke akkurat... Hver sin smak og greier.. men TS spurte hva vi syntes... så..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2025 den 13.47):

Du kan gjerne være overrasket, men vi er mange som synes rysjer, volanger og dill er "kjerring". Det er mye jeg synes er stygt og ikke "kjerring", men overdådig voluminøst er altså akkutar det jeg definerer som "kjerring". Altså slik mange damer i 50 årene går med. Kjerringer, som Janne Formo, Pia Tjelta osv.

Janne Formoe og Pia Tjelta er vel ikke akkurat det jeg forbinder med "kjerring". Selv om de er femti.

AnonymBruker skrev (På 19.9.2025 den 14.14):

En bluse av den typen er vel ikke så "overdådig", ihvertfall ikke om man holder resten av antrekket og tilbehøret enkelt. Enkle smykker, diskret sminke.

Selv har jeg ingen av disse blusene, men andre bluser i tilsvarende stil. Og jeg er absolutt ikke en person som gjør mye av meg.😊

TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de er flotte jeg! 

Anonymkode: c0092...9f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Janne Formoe og Pia Tjelta er vel ikke akkurat det jeg forbinder med "kjerring". Selv om de er femti.

En bluse av den typen er vel ikke så "overdådig", ihvertfall ikke om man holder resten av antrekket og tilbehøret enkelt. Enkle smykker, diskret sminke.

Selv har jeg ingen av disse blusene, men andre bluser i tilsvarende stil. Og jeg er absolutt ikke en person som gjør mye av meg.😊

TS

Men hvorfor spør du, sien du føler deg så trygg på at du liker stilen?

Om du vil betale like mye for en overlesset polyesterbluse som man kan få en klassisk bluse i et naturmatetiale for, så kjør på.

Men når du spør hva andre synes, får du andres synspunkter til svar.

Digg gjerne disse godt voksne damene (ordvalg siden "kjerring" tydeligvis ikke er "lovlig") og stilen deres. Men du må nesten også leve med at andre ikke ville gått med diss klærne om de fikk betalt for det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns de er fine, men det blir alt for mye for min del. Jeg har også veldig store bryster, og i bluser med masse rysjer og greier som her blir jeg da veldig topptung, og det ville ikke blitt harmonisk.

Jeg liker bluser med fine detaljer som knapper og broderinger/mønster, men de her passer nok ikke min stil og kropp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men hvorfor spør du, sien du føler deg så trygg på at du liker stilen?

Om du vil betale like mye for en overlesset polyesterbluse som man kan få en klassisk bluse i et naturmatetiale for, så kjør på.

Men når du spør hva andre synes, får du andres synspunkter til svar.

Digg gjerne disse godt voksne damene (ordvalg siden "kjerring" tydeligvis ikke er "lovlig") og stilen deres. Men du må nesten også leve med at andre ikke ville gått med diss klærne om de fikk betalt for det.

Jeg har som sagt noen i samme stil, men langt lavere prisklasse.

"Kjerring" er lovlig å si, men jeg forbinder kjerringa til med noe litt annet enn dette. Og lever selvsagt godt med at ikke alle ville gått med klærne. Forstår at noen kan synes det blir litt mye, "overlesset bløtkake" eller lignende.

Men "kjerring" er liksom noe litt annet.

TS

AnonymBruker
Skrevet
blvck skrev (6 timer siden):

Jeg syns de er fine, men det blir alt for mye for min del. Jeg har også veldig store bryster, og i bluser med masse rysjer og greier som her blir jeg da veldig topptung, og det ville ikke blitt harmonisk.

Jeg liker bluser med fine detaljer som knapper og broderinger/mønster, men de her passer nok ikke min stil og kropp. 

Og jeg har motsatt, og liker derfor bluser som legger til litt volum i brystpartiet.😊

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Og jeg har motsatt, og liker derfor bluser som legger til litt volum i brystpartiet.😊

TS

Alt til hver sin kropp 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Siden du spør så syntes jeg de blusene er stygge. Er 47 år. De er for pompøse og jålete. Men hvis de liker de ts så kjør på. 

Anonymkode: 8d769...5a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns de er stygge og glorete. 

Anonymkode: 626e6...899

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...