AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:35 #1 Skrevet søndag kl 04:35 https://janneformoe.no/collections/bluser Jeg synes Tarommetblusen" var veldig fin, og ser den er på tilbud nå. Men ser også at flere av disse blusene (i likhet med Sandra Lyng sine) er i polyester. Jeg har en del polyester i skapet, og vil nok fortsatt bruke det. Men kjenner jeg har begynt å få litt avsmak. Før tenkte jeg ikke over det. Anonymkode: 865dd...39d 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:22 #2 Skrevet søndag kl 05:22 Jeg er ingen fan av masse blonder og stæsj på klærne, de virker så "svulstige" og gammeldagse. Men det er jo trendy nå da, så... de som liker den stilen får kjøpe de. De blusene var fine på Janne, for så vidt, men på meg hadde jeg sett kjerring ut. Bruker ikke sånt. Anonymkode: 988f0...ca5 11
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:30 #3 Skrevet søndag kl 05:30 Hva er galt med polyester? Anonymkode: c472e...0aa
Million Skrevet søndag kl 05:33 #4 Skrevet søndag kl 05:33 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er galt med polyester? Anonymkode: c472e...0aa Fast fashion sitt yndlingsmateriale? Kunstig, man blir klam av svette i det, og det er jo plast. Må vel brennes eller smeltes om til noe annet om det skal gjenvinnes? Endret søndag kl 05:35 av Million 10 9
Hareena Skrevet søndag kl 05:41 #5 Skrevet søndag kl 05:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er galt med polyester? Anonymkode: c472e...0aa Det er laget av plast og slipper ut mikroplast hver gang det vaskes. Mikroplasten ender opp i naturen/havet. Polyester er altså laget av petroleum som er en ikke-fornybar ressurs og polyester er energikrevende å framstille og det må brukes mye kjemikalier i produksjonen. 16 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:51 #6 Skrevet søndag kl 07:51 Nei, jeg liker ikke denne "tantete" stilen og jeg kjøper ikke klær av polyester. Anonymkode: de0db...d85 12 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:58 #7 Skrevet søndag kl 07:58 Ikke min stil. Forøvrig spesielt hvor mange norske brands som må lage de samme rytsjete blondekreasjonene. Kanskje på tide å hente inspirasjon fra andre enn «naboen»? Anonymkode: a70cc...08c 8 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:59 #8 Skrevet søndag kl 07:59 Veldig kjerring. Anonymkode: a23dc...c7f 8 4
Tripptrapp1 Skrevet søndag kl 08:04 #9 Skrevet søndag kl 08:04 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Veldig kjerring. Anonymkode: a23dc...c7f Det er ikke min stil heller, men er uenig i at de er «kjerring». Det kommer helt an på hvordan du styler dem. 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:34 #10 Skrevet søndag kl 08:34 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ikke min stil. Forøvrig spesielt hvor mange norske brands som må lage de samme rytsjete blondekreasjonene. Kanskje på tide å hente inspirasjon fra andre enn «naboen»? Anonymkode: a70cc...08c Det er jo er kjempemarked der ute for oss som liker det stilrent, klassisk og femint. Men er omtrent umulig å finne bluser og kjoler uten disse puffene og rysjene så da sparer jeg pengene i stedet 😅 Anonymkode: 98558...433 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:40 #11 Skrevet søndag kl 08:40 Tante Pose Anonymkode: 78736...a2c 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:45 #12 Skrevet søndag kl 08:45 Kjerringaktige. Men skal du kjøpe så dropp de på tilbud. Alle på tilbud er polyester plastdritt. Anonymkode: 4401c...61b
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:49 #13 Skrevet søndag kl 08:49 Selve definisjonen på kjerring vil jeg si. Anonymkode: a23dc...c7f 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:50 #14 Skrevet søndag kl 08:50 Jeg har klær som er polyester jeg å. Men jeg prøver så langt det går å ikke kjøpe det. Greit i utpåjakker. Men ikke skjorter og bukser nei. Så bare det er polyester i et slik plagg går jeg rett forbi. Anonymkode: b78d2...fcd 1 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:52 #15 Skrevet søndag kl 08:52 Not my cup of tea. Utseende alene gjør at de ikke er for meg. Men kjøper uansett ikke plastikkrør, så om de var etter min smak hadde de ikke blitt kjøpt. Anonymkode: c26a9...823 2
AprilLudgate Skrevet søndag kl 08:53 #16 Skrevet søndag kl 08:53 (endret) Jeg synes de er superfine i design, men jeg kjøper ikke syntetiske klær (utenom ytterjakker hvor innerstoffet osv kan være det). Samme med endel dyrere merker som Envelope 1976 og By Timo kjolene. De ligger et godt stykke over i pris og så: syntetisk? Hæ 🤷♀️ Endret søndag kl 08:55 av AprilLudgate 6 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:55 #17 Skrevet søndag kl 08:55 Jeg syns faktisk den Ulvifåreklær var litt artig. Synes flere av de var pene, men enig med den over her om at det kommer helt an på hvordan du styler det, og hvordan du ellers ser ut. Slike bluser gjør seg ofte best med bra sminke og hår, og at resten av outfiten er bra sammensatt. Og ikke minst, at man har kroppen til det. Anonymkode: 8546b...783 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:58 #18 Skrevet søndag kl 08:58 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er jo er kjempemarked der ute for oss som liker det stilrent, klassisk og femint. Men er omtrent umulig å finne bluser og kjoler uten disse puffene og rysjene så da sparer jeg pengene i stedet 😅 Anonymkode: 98558...433 Tips til hvor man kan handle? Så først nå hva blusene var laget av. Det er en skam å ta så høy pris for plastklær. Klær generelt har blitt så vanvittig dyrt i det siste. Jeg har jo ikke råd til å kjøpe dårlig kvalitet lengre engang. Anonymkode: 8546b...783 3 2
Lillemy8 Skrevet søndag kl 09:02 #19 Skrevet søndag kl 09:02 (endret) Hmm gikk inn på 2 som var 100 % bomull og 2 som var blanding bomull og viskose… Og en blanding bomull og tencel også ga jeg opp å finne den med polyester😅 Endret søndag kl 09:03 av Lillemy8
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:03 #20 Skrevet søndag kl 09:03 Det ser ut som et par av blusene er i 100% bomull. Anonymkode: 99d9f...a0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå