Gå til innhold

Minikjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har veldig lite kjøkken?

kjøkkenet mitt er 3-4 kvm å skal pusses opp. Trenger tips til et hybelkjøkken :)

Anonymkode: 0b5d9...0db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor et sted med et ekstremt dårlig kjøkken. Det er en del av gangen, og har ingen annen benkeplass enn ved siden av vasken, og der har jeg oppvaskstativ. 
Jeg har sånn «kjøkken-sett». Der vask og kokeplater (to stykker) er på toppen av kjøleskap, og et skap til søppel og annet. Det er også satt inn en hybelstekovn, som står på et kjøkkenskap til. Jeg har selv satt inn et litt bord på hjul for mer benkeplass, og det står mer i gangen. 

Om du har plass til et nedfellbart bord på en vegg som kan tas opp for benkeplass hadde det vært kjempeflott her jeg bor. Ellers bruker jeg mye gulvet til å sitte å kutte. 

Fint med et sted å sette vannkokeren som ikke er rett der oppvasken tørker. Jeg har løst med å forlenge kjøkkendelen inn i gangen med et lite fryseskap, hvor jeg på toppen har mikro, og på toppen der vannkokeren min. Tok stikkontakter er viktig selv om det er lite kjøkken. 

Jeg har lys både over vasken, og under viften, og det er kjempefint å ha, da området ikke har noe naturlig lys. Jeg føler jeg har gått nok med skapplass, med et stort over og underskap, samt skap over vask og komfyr, men ellers er det lite og trangt.
Jeg har bodd sånn i 8 år, og får det helt fint til å virke, men har vært helt avhengig av å ha plass til en ekstra fryser. Jeg har heller ikke plass til ting som airfryer, som kunne vært fint. Jeg savner skuffer, men det er egentlig ikke plass til det, for en må jo ha plass til å åpne skuffene ordentlig, og det er det for smalt og trangt til hos meg. 

Det er utrolig hva en får til, og jeg trives så godt her jeg bor, så da finner en løsninger. 😊

Anonymkode: d94df...ce8

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det funker det, er et godt tips å ha en ekstra dyp benkeplate. Typ 80 cm i stedet for 60. Da får man plass til masse mer på benken, selv om det er lite plass. 

Anonymkode: aab0e...032

Skrevet

Hva er målene på rommet? 

AnonymBruker
Skrevet

er mye letter å komme med tips hvis du legger ut et bilde slik det er nå. Så mye letter å se løsninger og vrier når en vet hvordan utgangspunktet er.

Anonymkode: 81ea6...351

Skrevet

Med så lite kjøkkenareal bor du vel ganske trangt sånn ellers også tipper jeg.

Bruk høyden iallefall. Gjerne to høyder med overskap sånn at du får satt unna det som ikke brukes daglig, men er kjekt å ha.

Vurder å sette på endeplate fra gulv til tak som en avgrensning mot resten av rommet om det er åpen løsning. Da kan du ha en smal hylle på utsiden/knagger etc sånn at du får litt veggflate til oppbevaring, evt et slagbord sånn at du har mulighet til ekstra benk og spiseplass 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha et klappbord hvis det er mulig. Rett ut fra vegg. Kan vel henges opp i passende arbeidshøyde. Da kan du bruke det som ekstra ord til å sette ting på når du lager mat.

Airfryer og kokeplater du kan flytte på. 

Anonymkode: 2482e...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...