Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Oi. Det må være slitsomt å passe på å være mimikkløs hele tiden for å unngå rynker. Mimikk i ansiktet er en viktig del av vår kommunikasjon med andre mennesker. Jeg tror kanskje jeg hadde blitt litt usikker ved å snakke med deg når du “prøver å holde ansiktet så stivt som mulig”. Vi responderer på hva andre sier ved å smile, se trist ut, løfte øyenbryn etc. Det er en viktig del av kommunikasjonen og bygger bånd mellom mennesker. Det er blant annet slik vi viser vår empati med andre. Derfor jeg er skeptisk til botox også. 

Anonymkode: 26d26...b5d

Jeg prøver bare ikke å ta helt av, noe trening er bra for ansiktet men ikke for mye :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og dette er bare trist. Er det virkelig så ille å se gammel ut at det er verdt å planlegge hvordan man skal se ut hele tiden, til og med når man gråter? Se seg selv utenfra, være et objekt for andre? 

Anonymkode: 9a0b8...e90

Jeg tenker jeg vil ha minst mulig rynker så lenge jeg kan. Når jeg gråter pleier jeg å se oppover og løfte hodet så jeg ikke aktiviserer "ugly crying face". Får det hvis jeg kikker nedover :( 

Skrevet

Jeg kan legge til at jeg bruker solkrem solfaktor 50 i ansiktet. Og ansiktsrullen føler jeg hjelper mot både rynker og når det føles ut som jeg skal grine, så har alltid en slik med meg i vesken :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker rynkene mine, heldigvis. Synes de faller på riktige steder som gjør at ansiktet eldes på en god måte. Men drikker vann, og beskytter meg mot sola, drikker ikke alkohol, og forsøker å spise sunt og trene litt daglig. Først og fremst for å holde muskler og skjelett ved god helse,  det hjelper huden på kroppen å holde seg stram og fin. Synes huden på kroppen er verre alderdomstegn enn ansikt. Mange kvinner er veldig opptatt av ansiktet, benytter botox og fillers der, men ser ut som gamle beinrangel i kroppen. 

Anonymkode: 568b4...496

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men ts; er virkelig et ansikt med færre rynker viktigere enn at du er i nuet, får latterkrampe, smiler bredt og driter litt i alt? Jeg synes det høres litt trist ut 💙

Anonymkode: ff04e...cc1

• Liker 1
Skrevet

Ingenting spesifikt mot rynker. Jeg smører med fuktighetskrem hver morgen for å ikke bli stiv i maska,  og solkrem når jeg skal ut i sola for å ikke få kreft. Det hjelper vel mot rynker også sikkert. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du virkelig vil forebygge rynker må du adressere alle hudlagene. Bein, muskler, og hud. Ikke kun det øverste laget.

Det blir som å klage på at en kake er skeiv, og så prøve å glatte på kremen (huden). Kaka er jo fremdeles skeiv.

Det er lagene under som har mest å si for hvordan kremen (huden) ligger på kaka... (jaja, å finne på eksempler er ikke min sterkeste side)

Grunnlaget er sunn livsstil, og spesielt styrketrening for å bevare beinmassen. Kroppen er systemisk, så trener du styrke vil det styrke hele skjelettet. (litt som dersom man røyker, så påvirker det hele kroppen). Her kan du lese litt mer om å stimulere beinmassen i ansiktet https://www.instagram.com/reel/DDUwycpu4i7/  (allyoucanface er forresten min favoritt ansiktsmassasjedame, bra youtube-kanal også)

Musklene adresserer du ved massasje, spesielt nakke, bryst, og hodebunn. Jeg tok botox i flere år i sinnarynken, men har helt kuttet ut det. Rynken oppstår jo fordi muskelen under og de som er tilknyttet den er anspente. Sjekk tråden med ansiktsmassasje. Jeg masserer hodebunn, øver del av nakke, og bryst flere ganger i uken. Mindre hodepine og null sinnarynke.

Gjør du dette, samt spiser et kosthold rikt på næringsstoffer (egg, smør, sardiner, rødt kjøtt, innmat, kraft), vil du ikke trenge særlig mye hudpleieprodukter.

Som du ser er det en livsstil, ikke egentlig for å forebygge rynker, men for generell sunn helse. Helse og skjønnhet henger sammen, og da mener jeg ikke glossy forsiden på Vogue-skjønnhet, men kvaliteten på hud, hår og negler når du ikke er fiksa på med produkter. For hudceller er også celler, og har du blankt hår, glød i huden, og sterke negler er det stor sjanse for at du er ganske velernært. Selvsagt, er du 20 er det lettere å se fresh ut, men etterhvert vil livsstilvalg synes på aller flestes hud.

Ang. sol. Ikke unngå sol. Men heller ikke stek deg selv som en grilla kylling i timesvis. Å få sol på nakne øyne(uten solbriller og kontaktlinser, ikke gjennom vindu) regulerer endel hormonelle prosesser som også er bra for huden.

Slenger du på litt hudpleie, tretinoin, solkrem, en rens, så kommer du langt. 

Lykke til!

Anonymkode: d1310...b97

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...