TheLegendBellaGoth Skrevet 6. september #1 Skrevet 6. september Jeg har mine ritualer for å motvirke rynker og vil påstå at jeg ikke ser så gammel ut. Jeg har fått spørsmål om jeg har botox siden jeg er litt stiv i ansiktet. Jeg har aldri tatt botox. Jeg tenker bare på å ikke aktivere hele ansiktet hele tiden. I tillegg til god hudpleie rutine er mine tips å prøve å ikke smile så bredt så én aktiverer hele ansiktet. Jeg bruker en ansiktsrulle, og når jeg griner prøver jeg å holde ansiktet så stivt som mulig å ikke få "ugly crying face". Hva gjør du for å holde deg ung i ansiktet og å motvirke rynker?
AnonymBruker Skrevet 7. september #2 Skrevet 7. september TheLegendBellaGoth skrev (5 timer siden): Jeg har mine ritualer for å motvirke rynker og vil påstå at jeg ikke ser så gammel ut. Jeg har fått spørsmål om jeg har botox siden jeg er litt stiv i ansiktet. Jeg har aldri tatt botox. Jeg tenker bare på å ikke aktivere hele ansiktet hele tiden. I tillegg til god hudpleie rutine er mine tips å prøve å ikke smile så bredt så én aktiverer hele ansiktet. Jeg bruker en ansiktsrulle, og når jeg griner prøver jeg å holde ansiktet så stivt som mulig å ikke få "ugly crying face". Hva gjør du for å holde deg ung i ansiktet og å motvirke rynker? Botox og microneedling. Anonymkode: 4b5e1...eed 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #3 Skrevet 7. september TheLegendBellaGoth skrev (8 timer siden): Jeg har mine ritualer for å motvirke rynker og vil påstå at jeg ikke ser så gammel ut. Jeg har fått spørsmål om jeg har botox siden jeg er litt stiv i ansiktet. Jeg har aldri tatt botox. Jeg tenker bare på å ikke aktivere hele ansiktet hele tiden. I tillegg til god hudpleie rutine er mine tips å prøve å ikke smile så bredt så én aktiverer hele ansiktet. Jeg bruker en ansiktsrulle, og når jeg griner prøver jeg å holde ansiktet så stivt som mulig å ikke få "ugly crying face". Hva gjør du for å holde deg ung i ansiktet og å motvirke rynker? Oi. Det må være slitsomt å passe på å være mimikkløs hele tiden for å unngå rynker. Mimikk i ansiktet er en viktig del av vår kommunikasjon med andre mennesker. Jeg tror kanskje jeg hadde blitt litt usikker ved å snakke med deg når du “prøver å holde ansiktet så stivt som mulig”. Vi responderer på hva andre sier ved å smile, se trist ut, løfte øyenbryn etc. Det er en viktig del av kommunikasjonen og bygger bånd mellom mennesker. Det er blant annet slik vi viser vår empati med andre. Derfor jeg er skeptisk til botox også. Anonymkode: 26d26...b5d 11 5
AnonymBruker Skrevet 7. september #4 Skrevet 7. september Jeg vil heller ha rynker enn slapp hud, og dessverre er det slik at om man er uten mimikk bruker man heller ikke ansiktsmusklene så huden blir slapp. Anonymkode: 9a0b8...e90 6 2
AnonymBruker Skrevet 7. september #5 Skrevet 7. september TheLegendBellaGoth skrev (9 timer siden): når jeg griner prøver jeg å holde ansiktet så stivt som mulig å ikke få "ugly crying face" Og dette er bare trist. Er det virkelig så ille å se gammel ut at det er verdt å planlegge hvordan man skal se ut hele tiden, til og med når man gråter? Se seg selv utenfra, være et objekt for andre? Anonymkode: 9a0b8...e90 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #6 Skrevet 7. september Botox 🙌 Har to rynker, og behandler dem 2-3 ganger i året Anonymkode: 66ee6...16c
AnonymBruker Skrevet 7. september #7 Skrevet 7. september Ingenting. Livet setter spor. Botox og wanna be ung for alltid tryne vil jeg ikke ha. Anonymkode: 4ab2e...882 9 3
AnonymBruker Skrevet 7. september #8 Skrevet 7. september Litt botox, i panna, ca hver 8. mnd dette for å holde rynkene i sjakk. Sånn stivt botoxtryne er ikke pent. Tar laserbehandling og Profhilo to ganger i året. Er nøye med hudpleie hver eneste dag og bruker solkrem. Også tar jeg collagen tilskudd. Syne det har effekt selv om forskningen ikke er helt klar på fordelene Anonymkode: 03128...9cc 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #9 Skrevet 7. september Jeg er forsiktig med sol og bruker solkrem så og si hver dag om det er sol eller ei. Jeg begynte med daglig solkrem da jeg var i starten av 20 åra, og forsiktig med sol har jeg alltid vært Jeg soler meg aldri og søker skygge om jeg skal ligge ved strand eller lignende. Mitt mål hver sommer er å ha så lik farge på huden i august som i mai. Resultatet er at jeg som 32 åring ikke har en eneste rynke 😊 I tillegg har jeg brukt nattkrem de siste 7 årene, men jeg tror at bruken av solkrem er det aller viktigste for å forebygge rynker. Anonymkode: 5c487...00a 3
AnonymBruker Skrevet 7. september #10 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg vil heller ha rynker enn slapp hud, og dessverre er det slik at om man er uten mimikk bruker man heller ikke ansiktsmusklene så huden blir slapp. Anonymkode: 9a0b8...e90 Det er ikke svake muskler som gjør huden slapp nei, det er tap av kollagen og elastisitet. Anonymkode: 4b5e1...eed 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #11 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ingenting. Livet setter spor. Botox og wanna be ung for alltid tryne vil jeg ikke ha. Anonymkode: 4ab2e...882 Men da er ikke tråden rettet mot deg, spørsmålet er hva de som motvirker rynker gjør for å holde seg ung i ansiktet. Skal jeg gå inn på barneforumet og skrive "jeg har ikke barn" i trådene som handler om barn? Anonymkode: 4b5e1...eed 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #12 Skrevet 7. september Et ansikt med rynker forteller historien om et liv som har vært levd fullt ut, med alle livets følelser. Anonymkode: 68a1b...d8a 3
AnonymBruker Skrevet 7. september #13 Skrevet 7. september Solkrem - masse vann - får nok søvn 🙂 Er 41 år og nesten rynkefri:) Sunn og variert mat hjelper jo også på å beholde fin og sunn hud. Bruker også god hudpleie tilpasset min hud. Anonymkode: 7471d...8f6 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #14 Skrevet 7. september Botox og Profhilo. Skal også begyne med Fotona 4D/5D laser. Anonymkode: f8ff8...64c 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #15 Skrevet 7. september Ja, og som den over meg her skrev: Solkrem! Anonymkode: f8ff8...64c
AnonymBruker Skrevet 7. september #16 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er forsiktig med sol og bruker solkrem så og si hver dag om det er sol eller ei. Jeg begynte med daglig solkrem da jeg var i starten av 20 åra, og forsiktig med sol har jeg alltid vært Jeg soler meg aldri og søker skygge om jeg skal ligge ved strand eller lignende. Mitt mål hver sommer er å ha så lik farge på huden i august som i mai. Resultatet er at jeg som 32 åring ikke har en eneste rynke 😊 I tillegg har jeg brukt nattkrem de siste 7 årene, men jeg tror at bruken av solkrem er det aller viktigste for å forebygge rynker. Anonymkode: 5c487...00a Jeg har aldri brukt solkrem og gjør alt for å være brun hele året. Er over 40, ingen rynker. Så at du ikke har en eneste rynke som 32 åring er nok helt naturlig, tror heller du skal takke solkremen når du kommer i 40-åra. Anonymkode: 4a040...961
AnonymBruker Skrevet 7. september #17 Skrevet 7. september Jeg er 49 har nesten ikke rynker. Det jeg gjør er å aldri la huden vøre tørr. Jeg liker uansett ikke følelsen av å være tøtt i ansiktet. Jeg oppsøker ikke sola. Tar ikke mye sol.Bruker ikke mye sminke.spiser sunt og har god døgnrytme, unngår mye stress. Så har jeg sekkert gener som gir hud med mindre rynker. Anonymkode: 99a31...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #18 Skrevet 7. september Jeg har gode (sørkoreanske) gener, så jeg flyter nok litt på det og er nesten rynkefri. Samtidig er jeg nøye med hudpleie og setter av tid både morgen og kveld til flere steg. Bruker solfaktor året rundt og mye fukt i ulike produkter. Har merket at det hjelper. Prøver også å spise sunt og variert, røyker ikke, drikker sjelden alkohol, men vann hver dag og til alle måltider. Lever stille og rolig med faste rutiner i hverdagen. K51 Anonymkode: e5ffe...b17 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #19 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har gode (sørkoreanske) gener, så jeg flyter nok litt på det og er nesten rynkefri. Samtidig er jeg nøye med hudpleie og setter av tid både morgen og kveld til flere steg. Bruker solfaktor året rundt og mye fukt i ulike produkter. Har merket at det hjelper. Prøver også å spise sunt og variert, røyker ikke, drikker sjelden alkohol, men vann hver dag og til alle måltider. Lever stille og rolig med faste rutiner i hverdagen. K51 Anonymkode: e5ffe...b17 Juks 😅 Anonymkode: 4b5e1...eed
AprilLudgate Skrevet 7. september #20 Skrevet 7. september (endret) Ingenting. Bruker Cerave retinol, men den har bare 0,1% og fungerer bare som en mild eksfoliator egentlig. Soler meg aldri, bruker spf nå. Endret 7. september av AprilLudgate
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå