Østlandsk Skrevet 6. september #1 Skrevet 6. september (endret) Hei. Jeg er en mann i midten av 30-årene som ønsker å oppbevare sperm hos en klinikk etc, slik at jeg kan få barn senere i livet hvis jeg vil det. Hvor er det best å oppbevare sæd til senere bruk i Norge? Ha en god alle sammen. 🙂 Endret 12 timer siden av Østlandsk
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:40 #2 Skrevet onsdag kl. 22:40 Ta kontakt med en privat klinikk Anonymkode: f09e3...ca8 1
Østlandsk Skrevet torsdag kl. 17:40 Forfatter #3 Skrevet torsdag kl. 17:40 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ta kontakt med en privat klinikk Anonymkode: f09e3...ca8 Takk for forslaget om det. Har du kjennskap til hvilken, eller hvilke klinikker som er anbefalt? Ha en god kveld.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:17 #4 Skrevet fredag kl. 07:17 Det tror jeg er en enkel sak for de fleste privatklinikker å ordne. Ville tatt kontakt med en i nærheten av der du bor. Medicus, Hausken, Aleris, Spiren er noen jeg kommer på i farta. Anonymkode: 32d98...2c5 1
Christina82 Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden Endret overskrift etter ts ønske. Christina82, mod 1
Østlandsk Skrevet 12 timer siden Forfatter #6 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.9.2025 den 9.17): Det tror jeg er en enkel sak for de fleste privatklinikker å ordne. Ville tatt kontakt med en i nærheten av der du bor. Medicus, Hausken, Aleris, Spiren er noen jeg kommer på i farta. Anonymkode: 32d98...2c5 Hei. Takk for innspillet. Jeg har også oppfatninga av at det er flere klinikker i Norge som tilbyr oppbevaring av sæd til fremtidig bruk. Her lurer jeg imidlertid på hvilken, eller hvilke av disse klinikkene som er best å benytte? Jeg har anledning til å reise hvor som helst i Norge, for å få lagra ned. Derfor spiller lokasjon i Norge liten rolle. Ha en god helg alle sammen. 🙂
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Østlandsk skrev (3 timer siden): Hei. Takk for innspillet. Jeg har også oppfatninga av at det er flere klinikker i Norge som tilbyr oppbevaring av sæd til fremtidig bruk. Her lurer jeg imidlertid på hvilken, eller hvilke av disse klinikkene som er best å benytte? Jeg har anledning til å reise hvor som helst i Norge, for å få lagra ned. Derfor spiller lokasjon i Norge liten rolle. Ha en god helg alle sammen. 🙂 Da ville jeg tenkt at du skal dra til den klinikken som er nærmest det stedet du mest sannsynlig kommer til å bo i/finne partner i. For hvis det skal gjøres IVF i fremtiden, så unngår dere som par den ekstra belastningen det er med lang reisevei, eller betale dyrt for frakting av sæd. Jeg har hatt lang reisevei til min klinikk og det har vært et mareritt på toppen av hormoner og stress og en menssyklus som kan være totalt håpløs å planlegge rundt. Hvis penger og logistikk derimot ikke er noe problem, så ville jeg vurdert Medicus. Gjerne Trondheim. Det er et veldig dyktig fagmiljø i Trondheim rundt St.Olavs. Medicus har holdt på lenge, og har klinikker flere steder i landet også. Som kan være praktisk dersom det skulle være nødvendig å frakte sæden fra en landsdel til en annen. Anonymkode: 32d98...2c5 1
Østlandsk Skrevet 8 timer siden Forfatter #8 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Da ville jeg tenkt at du skal dra til den klinikken som er nærmest det stedet du mest sannsynlig kommer til å bo i/finne partner i. For hvis det skal gjøres IVF i fremtiden, så unngår dere som par den ekstra belastningen det er med lang reisevei, eller betale dyrt for frakting av sæd. Jeg har hatt lang reisevei til min klinikk og det har vært et mareritt på toppen av hormoner og stress og en menssyklus som kan være totalt håpløs å planlegge rundt. Hvis penger og logistikk derimot ikke er noe problem, så ville jeg vurdert Medicus. Gjerne Trondheim. Det er et veldig dyktig fagmiljø i Trondheim rundt St.Olavs. Medicus har holdt på lenge, og har klinikker flere steder i landet også. Som kan være praktisk dersom det skulle være nødvendig å frakte sæden fra en landsdel til en annen. Anonymkode: 32d98...2c5 Mange takk for innspillet. 🙂 Anbefaler du Medicus Trondheim på grunn av fagmiljøet i Trondheim rundt St. Olavs, eller er det andre grunner til at du anbefaller Medicus Trondheim? Ha en god kveld.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden Østlandsk skrev (4 minutter siden): Mange takk for innspillet. 🙂 Anbefaler du Medicus Trondheim på grunn av fagmiljøet i Trondheim rundt St. Olavs, eller er det andre grunner til at du anbefaller Medicus Trondheim? Ha en god kveld. Jeg har personlig erfaring fra Medicus. Hatt behandling der. Men er det bare generell nedfrysing av sperm du skal gjøre? Eller er det noe behandling du har behov for i tillegg/samtidig? Hormonbehandling, lav sædkvalitet, sykdom, TESE/PESA? Annet? For nedfrysing av sperm er generelt sett en nobrainer for de fleste etablerte fertilitetsklinikker i Norge. Har du behov for annen behandling i tillegg så kan det være greit å ringe rundt å spørre hva slags erfaring de har. Hausken skal vistnok også være flinke. Anonymkode: 32d98...2c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå