AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:33 #1 Skrevet lørdag kl 18:33 La ut en kjole som var ny med lappen på, satte prisen litt lavere enn lignende kjoler fra samme merke. Så får jeg en melding fra ei som vil kjøpe for 500kr mindre enn satt pris, åpner den ikke for det var uaktuelt. Litt etter legger en annen inn bud til ønsket sum og jeg aksepterer. Svarer da første dame at den ble solgt til en som tilbød ønsket sum. Da skriver første igjen og mener hun burde fått kjøp den først og at jeg er en useriøs selger. … men hun skrev jo ikke noe om det. Bare «byr *sett inn sum*» Er det sånn Tise funker? Fortsatt ny der og skjønner ikke helt denne prutingen på meldinger Anonymkode: 9f394...7e4 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:37 #2 Skrevet lørdag kl 18:37 Selvfølgelig trenger du ikke å selge til noen som kommer med skambud! Skal jeg liksom være forpliktet til å selge en veske jeg har priset til kr 2000 til en som byr kr 1500? 🤣 Selvfølgelig ikke! Skriv "salgsprisen er satt, svarer ikke på pruting" neste gang du legger ut noe. Problem solved. Anonymkode: 0618b...b2c 8 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:37 #3 Skrevet lørdag kl 18:37 Den som får kjøpe først er den som betaler og den DU velger selv. Ikke bry deg om de som gir skambud - det er del da😓 greit med de som er høflige men de som er frekk synes jeg er uspiselig 🤢 Anonymkode: 0505e...d3f 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:38 #4 Skrevet lørdag kl 18:38 Ikke bry deg om det. Finnes mange slike mennesker. Anonymkode: 224ed...ab2
Abra Skrevet lørdag kl 18:45 #5 Skrevet lørdag kl 18:45 Er også irriterende de som ikke godtar bud som er prisen de selv har satt. Lar den bare stå helt til det utløper istedenfor å avslå bud. Og de som godtar bud, men aldri sender varen. 1 2
Tripptrapp1 Skrevet lørdag kl 18:46 #6 Skrevet lørdag kl 18:46 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): La ut en kjole som var ny med lappen på, satte prisen litt lavere enn lignende kjoler fra samme merke. Så får jeg en melding fra ei som vil kjøpe for 500kr mindre enn satt pris, åpner den ikke for det var uaktuelt. Litt etter legger en annen inn bud til ønsket sum og jeg aksepterer. Svarer da første dame at den ble solgt til en som tilbød ønsket sum. Da skriver første igjen og mener hun burde fått kjøp den først og at jeg er en useriøs selger. … men hun skrev jo ikke noe om det. Bare «byr *sett inn sum*» Er det sånn Tise funker? Fortsatt ny der og skjønner ikke helt denne prutingen på meldinger Anonymkode: 9f394...7e4 Jeg gidder ikke lengre å bruke tid på folk som legger inn skambud. Noen ganger avviser jeg, andre ganger gidder jeg ikke svare dem engang. Kjøper er selvfølgelig i sin rett til å legge inn et lavere bud enn det du som selger ønsker. Det er lov å prøve seg! Men dette betyr definitivt ikke at de har noen forkjøpsrett til å kjøpe plagget til en høyere pris. De har førsteretten til kjøp til den prisen de bød dersom flere byr en lik lavere sum etter førstemann til mølla-prinsippet, men ikke til kjøp generelt. Veldig rart å bli sur for noe slikt. Hvis det var veldig viktig for de å kjøpe plagget, så skulle en tro at de var villig til å gi den prisen selger ønsket. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:50 #7 Skrevet lørdag kl 18:50 Men det er jo de menneskene med frekkhetens nådegave til å gi skambud som OGSÅ har frekkhetens nådegave til å bli sur. De to tingene henger (som oftest) sammen. Mangel på skamvett i alle ender og kanter. Drit i det. Anonymkode: 4faac...be6 2 1
Rødvinsfilosofen Skrevet lørdag kl 19:23 #8 Skrevet lørdag kl 19:23 Det er veldig mange unge kjøpere og selgere på Tise. De gir beskrivelser som ikke stemmer « Silke » er stort sett ikke silke. « Ny og ubrukt » brukes stort sett om ting som er pent brukt. De har ikke lyst til å betale for frakt så de spør om du kan reise til de. Spiller ingen rolle om avstanden er 2, 5 eller 10 timer. Folk legger inn skambud og oppfører seg som om de ved det har inngått en avtale. Osv. 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:13 #9 Skrevet lørdag kl 20:13 Rødvinsfilosofen skrev (46 minutter siden): Det er veldig mange unge kjøpere og selgere på Tise. De gir beskrivelser som ikke stemmer Ja, opplevd dette mange ganger når jeg kjøper ting for mine unge døtre, spesielt klær fra Gina, Lager eller University.. Så nå har jeg sagt jeg ikke kjøper fra «barn» noe mer😏 Anonymkode: 9f394...7e4
AnonymBruker Skrevet i går, 07:52 #10 Skrevet i går, 07:52 Rødvinsfilosofen skrev (12 timer siden): Det er veldig mange unge kjøpere og selgere på Tise. De gir beskrivelser som ikke stemmer « Silke » er stort sett ikke silke. « Ny og ubrukt » brukes stort sett om ting som er pent brukt. Osv. Dette gir grunnlag for å heve avtalen. Har du kjøpt noe som åpenbart ikke stemmer overens med selgers beskrivelse av varen eller varens tilstand, så kan kjøper med rette heve kjøpet. Og det burde en gjerne benytte seg av selv om selger er ung, slik at de lærer til neste gang. Er de gamle nok til å selge på tise, så er de gamle nok til å ha evner til å forstå (eventuelt lese på lappen) forskjellen på ull og akryl, silke og polyester, og «nytt og ubrukt» vs «pent brukt». Når det kommer til tilstand, så bidrar tise til og med med en beskrivelse av hvordan plagg ser ut i de ulike tilstandene, for de som er usikre på slikt. Anonymkode: cf88e...df7
AnonymBruker Skrevet i går, 07:56 #11 Skrevet i går, 07:56 Finn er mye bedre enn tise. Anonymkode: 771a6...541
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Skrevet 22 timer siden Er det Gen Z som holder på slik? Eller de yngre? Spørs om det burde det være 18-års aldersgrense på Tise før de ødelegger appen helt, folk kommer jo ikke til å orke hvis det er slik der. Anonymkode: 0dd73...da9
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Skrevet 20 timer siden Jeg gidder ikke å svare på skambud og opplyser ikke til de om at jeg har solgt varen til noen andre. Det ser de selv, tenker nå jeg. Slike er det ikke verdt å bruke tid på. Klarer de ikke å betale prisen som er satt eller komme med et fornuftig bud, så orker ikke jeg å forholde meg til dem. Jeg har solgt ting i mange og det er mange frekke mennesker der ute. Anonymkode: 0778a...8ad 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Skrevet 20 timer siden Alltid dumme folk på salgs apper. Bare ignorer. Slik er det på finn også. Anonymkode: 00edb...72c
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #15 Skrevet 20 timer siden Kjøper ikke på Tise, det er bare ungjenter som selger der. Som en annen bruker nevner vet de ikke forskjell på silke og polyester, ull og plast, ny og brukt osv. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette gir grunnlag for å heve avtalen. Har du kjøpt noe som åpenbart ikke stemmer overens med selgers beskrivelse av varen eller varens tilstand, så kan kjøper med rette heve kjøpet. Og det burde en gjerne benytte seg av selv om selger er ung, slik at de lærer til neste gang. Er de gamle nok til å selge på tise, så er de gamle nok til å ha evner til å forstå (eventuelt lese på lappen) forskjellen på ull og akryl, silke og polyester, og «nytt og ubrukt» vs «pent brukt». Når det kommer til tilstand, så bidrar tise til og med med en beskrivelse av hvordan plagg ser ut i de ulike tilstandene, for de som er usikre på slikt. Anonymkode: cf88e...df7 Jeg kjøpte en bluse som skulle være i silke på tise en gang. Den viste seg å være laget av polyester. Da jeg klaget var selgerens svar: «Jammen alle kaller det for silke». Dette stemmer selvsagt ikke, kun fjortiser vet ikke forskjell på silke og polyester. Anonymkode: b5b14...982 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Skrevet 20 timer siden Jeg pleier å spørre om folk er åpne for bud og er så klart ikke frekk dersom selger sier nei til det. Anonymkode: 6ca12...729 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg gidder ikke å svare på skambud og opplyser ikke til de om at jeg har solgt varen til noen andre. Det ser de selv, tenker nå jeg. Slike er det ikke verdt å bruke tid på. Klarer de ikke å betale prisen som er satt eller komme med et fornuftig bud, så orker ikke jeg å forholde meg til dem. Jeg har solgt ting i mange og det er mange frekke mennesker der ute. Anonymkode: 0778a...8ad Enig. Det er bare å ikke gjøre noe med det. Anonymkode: cdb6d...f2e
Rødvinsfilosofen Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette gir grunnlag for å heve avtalen. Har du kjøpt noe som åpenbart ikke stemmer overens med selgers beskrivelse av varen eller varens tilstand, så kan kjøper med rette heve kjøpet. Og det burde en gjerne benytte seg av selv om selger er ung, slik at de lærer til neste gang. Er de gamle nok til å selge på tise, så er de gamle nok til å ha evner til å forstå (eventuelt lese på lappen) forskjellen på ull og akryl, silke og polyester, og «nytt og ubrukt» vs «pent brukt». Når det kommer til tilstand, så bidrar tise til og med med en beskrivelse av hvordan plagg ser ut i de ulike tilstandene, for de som er usikre på slikt. Anonymkode: cf88e...df7 Ja, ifølge kjøpsloven så stemmer dette. Er veldig skuffet over Tise. De gjør stort sett ingenting. Den ekstra kostnaden man betaler hos de er fullstendig bortkastet når de ikke rydder opp. Har måttet reklamere flere ganger, og jeg burde ha reklamert på enda flere tilfeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå