AnonymBruker Skrevet 6. september #1 Skrevet 6. september Hva gjør du for å være en god person med de rundt deg som partner, familie, venner, kolleger, naboer? (Stryk det som ev ikke passer) Anonymkode: 9ab39...8ac
AnonymBruker Skrevet 6. september #2 Skrevet 6. september Oi, godt spørsmål. Prøver å sjå den enkelte, ut frå kva sine behov. Men burde nok bli ein endå betre person, ja! 😇 Anonymkode: 00656...c50 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #3 Skrevet 6. september Holder avtaler, møter opp, er tilbøyelig... mye annet jeg dessverre ikke er, men jeg er ganske pålitelig. Anonymkode: 9a909...04b 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #4 Skrevet 6. september Jeg er god på å lese folk, og ser fort hvordan jeg kan hjelpe med det ene eller det andre. Og da gjør jeg det. Problemet er bare at jeg har så mange tett på meg, at jeg ikke får gjort nok for alle. Mer i rykk og napp😕 Anonymkode: 7e46a...e09
AnonymBruker Skrevet 6. september #5 Skrevet 6. september Holder det jeg lover når jeg først lover noe. Prøver å være hjelpsom og fleksibel. Får dem til å le. Viser omtanke ved å lytte til det de har å si. Gi råd når de ber om det. Prøver å unngå og virke belærende for det liker ikke jeg. Har som regel noen gode ord på lur. Anonymkode: 3b7b3...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #6 Skrevet 6. september Jeg lar tvilen komme folk til gode. Anonymkode: 738a0...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #7 Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er god på å lese folk, og ser fort hvordan jeg kan hjelpe med det ene eller det andre. Og da gjør jeg det. Problemet er bare at jeg har så mange tett på meg, at jeg ikke får gjort nok for alle. Mer i rykk og napp😕 Anonymkode: 7e46a...e09 Man klarer aldri å gjøre alle til lags. Prøver man på det så er det dømt til og mislykkes. Det har jeg lært. Ved å si nei til andre så sier jeg ja til meg selv. Synes jeg fortjener det. Anonymkode: 3b7b3...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #8 Skrevet 6. september Være tolerant og forståelssfull. Ta ting i beste mening. Ha et fordomsfritt sinn. Og ja, jeg er kristen. Anonymkode: fe6cc...603 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #9 Skrevet 6. september For meg er det å være på tilbudssiden. Hjelpe der det trengs enten det er for eksempel om noen vil sitte på/bli kjørt, bake en kake til venners konfirmasjon, spør «kan jeg hjelpe deg med noe?», handle for noen ved behov eller melde seg til dugnad eller lignende. Anonymkode: 5219e...1bd
AnonymBruker Skrevet 6. september #10 Skrevet 6. september Jeg har ingen partner, men da jeg hadde en, så var jeg flink til å bekrefte han med kjærtegn og anerkjente hans følelser omkring ulike ting. Var også flink til å gjøre tjenester for han hvis han var sliten. Han var ikke like god på dette som meg, så det ble brudd til slutt. For familie prøver jeg å være en datter, søster og tante med å være sosial og invitere familie med på ting, ved å invitere dem hjem til meg, og å gjøre tjenester når det er behov for det. Jeg prøve rå være sosial med både venner kolleger og naboer. Det er viktig for meg å ha en god relasjon til kolleger og naboer, og venner prøver jeg å henge med så mye som mulig. Jeg tror jeg oppleves som veldig hjelpsom og raus, men også som en som følger opp og får ting gjort. Spesielt på jobb. Er heldigvis ikke hjelpsom på randen til selvutslettelse, og er ikke dumsnill. Anonymkode: 906cb...da4
AnonymBruker Skrevet 6. september #11 Skrevet 6. september Det er få gode personer. Folk tenker på seg selv. Anonymkode: 73a9b...0c5
AnonymBruker Skrevet 6. september #12 Skrevet 6. september Jeg prøver å være "ikke-narsissistisk" ved å se utover, prøve å møte folk på følelser og gi bekreftelse. Men ikke alltid jeg får det til godt nok hvis jeg ikke er i humør. Er forsiktig med å kritisere andre, og prøver å være litt jordnær. Jeg er egentlig kjent for å kunne være litt humørsyk/arrogant, så prøver å jobbe MOT dette Anonymkode: f1167...183
Sparkling_Pink Skrevet 6. september #13 Skrevet 6. september Nei, jeg forsøker ikke være en god person. Jeg føler det ville blitt utmattende å sette en standard for meg i samspillet med andre som «god person». Et eksempel på nyanser: jeg er kjent for å være direkte. Det jeg gjør for mamma er å ta vare på meg selv og å forsøke å mildne en del av kommunikasjonen min til henne. Hun får veldig høy puls av en del i retninga direkte, klar tale. Ene venninna mi ønsker ærlig, direkte tilbakemelding, men det har jeg sagt henne at jeg ikke har hjerte til. Så jeg føler meg hverken som en veldig god eller veldig dårlig person. Jeg forsøker å forstå menneskene mines perspektiver, men har ingen illusjon om at jeg i alle gitte situasjoner vil gjøre det som er bra for andre. Jeg er derimot klar til å ta tak i konflikter og stå i de. Noen av disse kan løses, men som eksemplene over - det vil oppstå friksjon fordi jeg og andre er de vi er.
AnonymBruker Skrevet 6. september #14 Skrevet 6. september Hadde jeg skulle svare på dette for 10 år siden hadde jeg nok hatt mer å si. Men jeg vet faktisk ikke. Jeg er blitt mer og mer misantrop de siste 20 årene men siste 10 har det stupt enda mer. Jeg eksisterer egentlig bare. Vet ikke om jeg er et godt menneske lenger. Jeg skader ingen, jeg er ikke slem. Det er det. Anonymkode: 6fe0c...615 1 1
Blueberrymuffin Skrevet 7. september #15 Skrevet 7. september Jeg er alltid ærlig med andre og står opp for de meningene og verdiene jeg har. I dagens samfunn er det dessverre altfor mange som gir etter og bøyer seg etter flertallet eller etter hva andre sier og mener. Slike mennesker kan etter min mening ikke stoles på, fordi de forandrer seg etter forholdene eller hvem de er med.
AnonymBruker Skrevet 7. september #16 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva gjør du for å være en god person med de rundt deg som partner, familie, venner, kolleger, naboer? (Stryk det som ev ikke passer) Anonymkode: 9ab39...8ac Prøver å være det. Stiller opp når de trenger det. Lytte til de respekterer at vi er ulike. Når jeg var ung mistet jeg broren min. Da ble vi enig i familien at vi aldri skilles før vi har ryddet opp om vi er uenige. Skilles alltid som venner. ❤️ Anonymkode: a5d2c...aad 2
AnonymBruker Skrevet 7. september #17 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hadde jeg skulle svare på dette for 10 år siden hadde jeg nok hatt mer å si. Men jeg vet faktisk ikke. Jeg er blitt mer og mer misantrop de siste 20 årene men siste 10 har det stupt enda mer. Jeg eksisterer egentlig bare. Vet ikke om jeg er et godt menneske lenger. Jeg skader ingen, jeg er ikke slem. Det er det. Anonymkode: 6fe0c...615 ❤️ Anonymkode: 3b7b3...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #18 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg prøver å være "ikke-narsissistisk" ved å se utover, prøve å møte folk på følelser og gi bekreftelse. Men ikke alltid jeg får det til godt nok hvis jeg ikke er i humør. Er forsiktig med å kritisere andre, og prøver å være litt jordnær. Jeg er egentlig kjent for å kunne være litt humørsyk/arrogant, så prøver å jobbe MOT dette Anonymkode: f1167...183 ❤️ Anonymkode: 3b7b3...3bc
AnonymBruker Skrevet 7. september #19 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Være tolerant og forståelssfull. Ta ting i beste mening. Ha et fordomsfritt sinn. Og ja, jeg er kristen. Anonymkode: fe6cc...603 De kristne er jo de mest fordomsfulle av alle Anonymkode: 5c898...791 1
Frøkenfryden Skrevet 7. september #20 Skrevet 7. september Lager frokost og niste til samboer alle hverdager. Husker venners bursdag. Prøver huske på å melde de og sjekke inn ofte når de har det vanskelig. Jobber som psykolog og prøver hjelpe folk gjennom det. Prøver å glede folk med mye humor og tull. Prøver hjelpe om jeg ser noen trenger det, her om dagen en mann med gåstol som satt fast mellom butikkhyller. Funksjonshemmet selv så legger nok dermed også mer merke til sånt strev. Alltid takknemlig når helsepersonell er varme og hjelpsomme i timer med meg og da takker jeg og uttrykker at jeg har satt pris på hjelpen. Er en del på legetimer på sykehus og vil de skal vite jeg er takknemlig for jobben. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå