AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:36 #1 Skrevet lørdag kl 17:36 Hei, Jeg er samboer og har to barn (5 og 2 år) med en mann som ikke klarer å kontrollere sinnet sitt. Jeg har flere ganger prøvd å komme meg ut av forholdet, både før og etter vi fikk barn, men jeg har enda ikke klart det. Sinnet blir ofte fremprovosert av barna nå, hvis de for eksempel ikke gjør som han sier. Det går mest utover eldste barnet som han tar med seg på et eget rom og sperrer de to inne mens eldste barnet roper og hyler mens samboeren min kjefter. Jeg følger som regel etter med minste på armen for å prøve å beskytte eldste barnet. Her en dag overhørte jeg samboeren si med en ekkel stemme til barnet på 5 år «nå trodde du vel mamma kom for å redde deg, hehe! Men hun er ikke her nå». Da klarte jeg heldigvis å bryte opp døra og få barnet i sikkerhet mens hen hylgråt av redsel. Dette er bare et eksempel på hva han kan si til eldste barnet, samtidig er han hardhendt mot hen. Kan vel ikke kalle det vold, men lurer på om det vi opplever er psykisk vold? En gang overhørte jeg han hviske til hen at «mamma er redd deg så slem du er». Dette var ved i forbindelse med leggestund. Jeg er redd for hva dette sinnet og stygge kommentarene kan gjøre mot barna våre over lengre tid. Noen som har noen råd? Jeg har levd så lenge i denne «bobla» at jeg vet ikke lengre hva som er normalt i et forhold bare at jeg er helt utslitt psykisk. Han er forresten «verdens beste pappa» utad og tar med barna på alle slags mulige aktiviteter og har det mye moro med de. Skal jeg bli i forholdet eller gå fra han å miste all kontroll over hva som skjer med barna når han har de 50%? Takk for svar. Anonymkode: bd0df...f02 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:39 Populært innlegg #2 Skrevet lørdag kl 17:39 DETTE ER VOLD!!!! Ta kontakt med krisesenter og få hjelp til å komme deg bort!! 😭 Anonymkode: a401f...c8b 29 1 29
Violetta Skrevet lørdag kl 17:42 #3 Skrevet lørdag kl 17:42 Du må få deg og barna bort fra denne situasjonen. For hver dag dette skjer blir barna mer skadet. Ta kontakt med krisesenter og få råd om hvordan du skal gå frem. 21 12
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:42 #4 Skrevet lørdag kl 17:42 Dette er alvorlig psykisk vold. Du bør ringe krisesenteret der du bor og be om samtaler. De vil kunne hjelpe og støtte deg slik at du klarer å gå fra han. Barna dine får varige skader ved å leve med denne mannen. 💔 Anonymkode: aceb5...9ab 12 18
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:01 #5 Skrevet lørdag kl 18:01 Dette er alvorlig! Du og barna blir utsatt for vold, og dette er ekstremt skadelig for dere alle sammen. Du må komme deg bort fra ham så snart som mulig. Ring krisesenter, barnevern og politi for råd, og skaff deg en advokat. Jeg mener dette seriøst!! Anonymkode: 46fe8...19d 7 10
Hansehan Skrevet lørdag kl 18:02 #6 Skrevet lørdag kl 18:02 Dette er grov vold. Ta med barna og reis til nærmeste krisesenter. De kan veilede deg videre. 6 8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:12 #7 Skrevet lørdag kl 18:12 Tusen takk for alle svar. Det er veldig klart og tydelig hva jeg bør og må gjøre. Jeg er bare redd for hva barna kan bli utsatt for når de er alene med han. Takk igjen for at dere er så tydelige, det hjelper meg så mye ❤️ Anonymkode: bd0df...f02 2 10 1
Gaia Skrevet lørdag kl 18:13 #8 Skrevet lørdag kl 18:13 Krisesenter uten tvil. Der får du hjelp til både å bearbeide det du er utsatt for, samt hjelp til å etablere deg på nytt. Han der MÅ du og barna bort fra. 8 2
Bålkaffe Skrevet lørdag kl 18:16 #9 Skrevet lørdag kl 18:16 Du kan forlate dette forholdet nå eller vente til noen ringer barnevernet sånn at du står med dritten opp til halsen du også og mister barna dine. 7 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:19 #10 Skrevet lørdag kl 18:19 Dette er alvorlig vold. Alvorlig. Du må forstå at denne innesperringen, kjeftingen og truingen er verre en fysisk vold. Dette er kjempealvorlig, og dine barn blir ødelagt. Jeg har ikke ord. Det er ved slike tilfeller at jeg skulle ønske det gikk an å melde til barnevernet og at de kan spore opp TS og adresse (men det går ikke an, så du trenger ikke å være redd for det TS). Igjen, dette er kjempealvorlig. Ikke bare må du og barna ut. Dere må ut NÅ. Du må ta med deg barna og dra til krisesenter. Du trenger ikke å pakke med deg noe som helst, men dersom du har anledning så kan du ta med deg ditt og barnas pass, andre viktige papirer, mobil og alle bankkort. Du må dra i kveld eller i morgen. Det må du. Du må det. Anonymkode: 3152d...7dd 2 2 7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:21 #11 Skrevet lørdag kl 18:21 Men det er jo hans ord mot hennes? Er dere sikker på at hun blir trodd? Anonymkode: eb98b...ca0 2 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:21 #12 Skrevet lørdag kl 18:21 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hei, Jeg er samboer og har to barn (5 og 2 år) med en mann som ikke klarer å kontrollere sinnet sitt. Jeg har flere ganger prøvd å komme meg ut av forholdet, både før og etter vi fikk barn, men jeg har enda ikke klart det. Sinnet blir ofte fremprovosert av barna nå, hvis de for eksempel ikke gjør som han sier. Det går mest utover eldste barnet som han tar med seg på et eget rom og sperrer de to inne mens eldste barnet roper og hyler mens samboeren min kjefter. Jeg følger som regel etter med minste på armen for å prøve å beskytte eldste barnet. Her en dag overhørte jeg samboeren si med en ekkel stemme til barnet på 5 år «nå trodde du vel mamma kom for å redde deg, hehe! Men hun er ikke her nå». Da klarte jeg heldigvis å bryte opp døra og få barnet i sikkerhet mens hen hylgråt av redsel. Dette er bare et eksempel på hva han kan si til eldste barnet, samtidig er han hardhendt mot hen. Kan vel ikke kalle det vold, men lurer på om det vi opplever er psykisk vold? En gang overhørte jeg han hviske til hen at «mamma er redd deg så slem du er». Dette var ved i forbindelse med leggestund. Jeg er redd for hva dette sinnet og stygge kommentarene kan gjøre mot barna våre over lengre tid. Noen som har noen råd? Jeg har levd så lenge i denne «bobla» at jeg vet ikke lengre hva som er normalt i et forhold bare at jeg er helt utslitt psykisk. Han er forresten «verdens beste pappa» utad og tar med barna på alle slags mulige aktiviteter og har det mye moro med de. Skal jeg bli i forholdet eller gå fra han å miste all kontroll over hva som skjer med barna når han har de 50%? Takk for svar. Anonymkode: bd0df...f02 TULLER DU???? KOM DERE TIL H.... VEKK FRA HAN!!!! Anonymkode: e9c2b...119 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:22 #13 Skrevet lørdag kl 18:22 Spill inn alt du kan. Ta bevis!!! Så han ikke får være alene med de Stankars barn, de kommer til å bli ødelagt. Anonymkode: e9c2b...119 7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:24 #14 Skrevet lørdag kl 18:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er jo hans ord mot hennes? Er dere sikker på at hun blir trodd? Anonymkode: eb98b...ca0 Nei. Men forhåpentligvis vil barna (muligens etterhvert) fortelle det samme (sannheten) og det teller mye. Anonymkode: 3152d...7dd 7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:25 #15 Skrevet lørdag kl 18:25 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tusen takk for alle svar. Det er veldig klart og tydelig hva jeg bør og må gjøre. Jeg er bare redd for hva barna kan bli utsatt for når de er alene med han. Takk igjen for at dere er så tydelige, det hjelper meg så mye ❤️ Anonymkode: bd0df...f02 Jeg skjønner deg, dette er jo utrolig vanskelig. Du skulle hatt bevis, i form av feks lydopptak, men jeg tror du bare må ta sjansen på at du likevel klarer å få omsorgen for ungene selv. Det er uansett veldig skadelig for dem å bo slik det er nå, så kom deg bort så fort du kan. Anonymkode: 785cd...033 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:30 #16 Skrevet lørdag kl 18:30 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner deg, dette er jo utrolig vanskelig. Du skulle hatt bevis, i form av feks lydopptak, men jeg tror du bare må ta sjansen på at du likevel klarer å få omsorgen for ungene selv. Det er uansett veldig skadelig for dem å bo slik det er nå, så kom deg bort så fort du kan. Anonymkode: 785cd...033 Enig. Anonymkode: 3152d...7dd 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:31 #17 Skrevet lørdag kl 18:31 Jeg anbefaler deg å snakke med krisesenter før du gjør noe mer, de kan rådføre deg videre. Det gjelder å gjøre det så riktig som mulig for ungenes skyld. Anonymkode: 2fcfe...551 6 4
Per Aspera Skrevet lørdag kl 18:32 #18 Skrevet lørdag kl 18:32 (endret) Det er ikke for å skremme deg, men det er helt riktig at du er i den bobla hvor mannens voldelig atferd har blitt normalisert. Du er nødt til å få barna vekk fra han, da det han gjør er ren vold. Det å bli sperret av på et rom og trut er veldig skremmende for et hvilket som helst barn Eller å bli hvisket til om hvor fæl han er. Barna bor sammen med en omsorgsperson som er truende, uforutsigbar og skremmende. Det betyr at barna kan aldri føle seg trygge. De er redd ikke bre når han blir sint, men de må være i beredskap-modus hele tiden og være forberedt på at faren "klikker". Dette er skadelig og kommer til å ha konsekvenser for dem resten av livet. Hvis du forblir i dette forholdet er det omsorgssvikt fra din side. Endret lørdag kl 18:33 av Per Aspera 6 9
GammelKaktus Skrevet lørdag kl 18:32 #19 Skrevet lørdag kl 18:32 Han må du vekk fra, klarer du å ta opp noe lydopptak før du reiser så er det flott men det er ikke en nødvendighet. Kom deg på krisesenter om du ikke har andre å være hos. Du kan og gå til de for samtale noe som er greit å ha med seg videre for det viser alvoret i saken din. De er og god på å gi råd. Finn deg en advokat som har godt rykte på saker innenfor barnevern og samlivsbrudd. Regner med dere må ha samtale på familievernkontoret da ytrer du dine bekymringer for hans aggresjon ikke bare mot deg men mot barna spesielt når han skal har samvær alene. Si at du ønsker han skal ta kontakt med alternativ til vold for å få hjelp, han gjør nok ikke det men... Ellers alt etter hvordan samvær ordnes, du sender en bekymringsmelding på far. Det vil være verre for barna at du blir værende, 3 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:37 #20 Skrevet lørdag kl 18:37 GammelKaktus skrev (1 minutt siden): Det vil være verre for barna at du blir værende, Det kommer an på. Som ts sier, nå kan hun i det minste være en buffer. Tenk om denne mannen skal ha samvær med ungene alene! Akkurat det er VELDIG vanskelig å hindre, for foreldres rettigheter står så sterkt. Igjen, anbefaler at du får råd fra krisenteret, ts. Du kan ringe de og være helt anonym. Anonymkode: 2fcfe...551 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå